لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

خبرهای سهام عدالت اسفند۹۹ و برگزاری انتخابات برای سکان داری مردم

  • 0
  • 21/02/24
  • خواندن: 9 دقیقه
خبرهای های سهام عدالت در اسفند99 در حال جریان است. قراراست انتخابات برگزار شود و هیئت مدیره جدیدی از میان مردم انتخاب شوند و سهام عدالت برای مشمولینش هم کارت اعتباری دارد و این امتیازها فقط شامل سهامداران غیرمستقیم است.

خبرهای سهام عدالت اسفند۹۹

خبرهای های سهام عدالت در اسفند۹۹ در حال جریان است. قراراست انتخابات برگزار شود و هیئت مدیره جدیدی از میان مردم انتخاب شوند و سهام عدالت برای مشمولینش هم کارت اعتباری دارد و این امتیازها فقط شامل سهامداران غیرمستقیم است.

دچار کلاهبرداری از سهام عدالتتان نشوید

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: پیرو ایجاد صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «سهام عدالت» به اطلاع سهام‌داران می ‌رساند این شرکت هیچ‌گونه کانال یا گروه خبری مجازی در شبکه ‌های اجتماعی در خصوص سهام عدالت ندارد و سهامداران باید نسبت به اهداف این‌ گونه صفحات مجازی که شائبه کلاهبرداری، سوء استفاده از اطلاعات هویتی و غیره را ایجاد می‌کند مطلع و آگاه باشند.

وب سایت رسمی سهام عدالت مرجع فعالیت سهامداران عدالت

هرگونه اطلاع‌ رسانی درخصوص سهام عدالت فقط از طریق وب‌سایت رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.csdiran.ir یا وب سایت رسمی سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

اطلاعات سهام عدالت را به کانال های تلگرامی ندهید

برخی از کانال ‌ها در فضای مجازی با صدور پیام‌هایی اعلام می‌کنند که یا خریدار سهام عدالت مشمولان هستند یا وعده مدیریت سهام و ارائه سود را به فرد می‌دهند و از این طریق اطلاعات فردی یا شماره کارت سهامدار را اخذ و از این اطلاعات سوء استفاده می‌کنند.

هدف کانال های شبکه اجتماعی برای سهامداران عدالت

مدیر مبارزه با پولشویی شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اعلام‌کرد:‌ این پیام ‌ها یا با هدف عضوگیری یا برای اخذ اطلاعات افراد ارسال می‌ شود و با هر هدفی که باشد مورد تایید شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی نیست، در واقع این اقدام غیرقانونی است و در صورت مشاهده توسط واحدهای حقوقی پیگیری می ‌شود.

خبرهای سهام عدالت اسفند۹۹ و کارت اعتباری 

تاکنون معادل ۷۰ هزار کارت اعتباری سهام عدالت را به متقاضیان پرداخت‌ شده است. سهامداران غیرمستقیم به اعتبار سهامشان از ۲۵ بهمن ماه ۵۰ درصد ارزش سهام را کارت اعتباری می گیرند. این رقم در خبرهای سهام عدالت اسفند۹۹ تایید و تحقق وعده واگذاری کارت های اعتباری است.

روند آزاد سازی سهام از کجا شروع شد

با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه دستور آزاد سازی سهام عدالت را ابلاغ کردند تا از این طریق شاهد ایجاد ساماندهی جدید در این سهام باشیم. این تصمیم انجام شد تا مردم در اداره شرکت‌ ها مشارکت داشته باشند.

روند ساماندهی سهام عدالت

از همان ابتدا قرار بر این شد تا این موضوع از طریق وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شورای عالی بورس مورد پیگیری قرار گیرد به دنبال این تصمیم، شرکت‌ ها به صورت استانی تفکیک و شکل جدیدی را به خود گرفتند، از آن زمان تعاونی های شهرستانی جمع آوری شدند.

سرنوشتی برای دخالت سهامدار

با ورود شرکت ها به بورس، سهامداران اختیار دارند تا سهام خود را از طریق این شرکت ‌ها در بورس عرضه و برای  معامله سهام خود تصمیم گیری کنند. همچنین به سهامداران این اختیار داده می شود تا به صورت مستقیم در زمینه افزایش سرمایه و تصمیم گیری برای سرنوشت آن شرکت، مشارکت داشته باشند.

خرید ملک با سود شرکت ‌های سهام‌عدالت

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برخی از شرکت‌ های سهام عدالت از طریق سود به دست آمده درصدد برخی از فعالیت های غیرمولد از جمله خرید ملک بودند، گفت: متاسفانه این سرمایه ها در فعالیت‌های تولیدی به کار گرفته نشد، حتی شاهد بودیم که با بخش دیگری از سرمایه ها هیچ فعالیتی حتی خرید ملک انجام نشد و فقط سود سهامداران پرداخت شد.

شرکت های سهام عدالت اقدام بزرگی نکردند

عسگری با اشاره به اینکه شرکت ‌ها می‌ توانستند به پشتوانه این سهام اقدام به راه اندازی خطوط تولید با سوددهی بالا  کنند، گفت: متاسفانه شرکت‌ داری به معنای واقعی انجام نشد، وگرنه امروز با افزایش چند برابری سهام عدالت همراه بودیم.

ضعف مدیریت و اجرایی در شرکت های سهام عدالت

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته بسیاری از این شرکت ‌ها حتی یک مجمع هم برگزار نکردند و  صورت مالی حسابرسی شده را ارائه نداده اند، گفت: اکنون سازمان خصوصی‌سازی براساس آخرین گزارش حسابرسی، این دارایی را یک بار  حساب کرده و ارزش سهام شرکت‌ها را به سازمان بورس اعلام کرده است.

دلیل اصلی لغو شرکت های سهام عدالت

عسگری با بیان اینکه عدم انجام این اقدامات از سوی افراد هیات مدیره سابق، از لحاظ شرکت‌داری تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: از این پس و با بورسی شدن همه این شرکت‌ها باید هر سال مجمع برگزار شود و هر گزارش مالی را سه ماه یک بار به بورس ارائه دهند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: همچنین وضعیت شرکت در تابلوی بورس همواره در معرض دید همه افراد قرار می‌گیرد و عملکرد هیات مدیره قابل ارزشیابی خواهد بود.

برگزاری انتخابات هیات مدیرهشرکت‌های استانی سهام عدالت

وی در ادامه به برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌ های استانی سهام عدالت تاکید کرد و افزود: تا چند وقت گذشته نحوه فعالیت شرکت‌ های سهامی عدالت براساس شرایطی دیگر انجام می شد و فعالیت آنها در قالب تعاونی‌های سهام عدالت صورت می گرفت.

عسگری با بیان اینکه تا ۱۰ سال گذشته سهامداران از نقش چندانی برای اداره شرکت‌های استانی سهام عدالت برخوردار نبودند، اظهار داشت: سهامداران در آن زمان هیچ اطلاعی از شرایط شرکت‌ها نداشتند و حتی نسبت به دارایی های خود و اینکه در کدام شرکت‌ها سهامدار دار هستند هیچگونه آگاهی نداشتند.

حذف اعمال سلیقه شخصی شرکت ها از سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد افزود: تا ۱۰ سال گذشته افرادی که عهده دار این شرکت ها بودند با این تصور که مالک این شرکت‌ها هستند اقدام به مدیریت  با سلیقه شخصی می کردند.

سکان دار اصلی سهام عدالت مردم هستند

وی حضور مردم در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت را بسیار مهم دانست و گفت: در برخی از استان‌ها ارزش این شرکت‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، در حالی این عدد در برخی دیگر از استان ها هم بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان می رسد؛ بنابراین مردم باید خودشان برای دارایی‌ و سرمایه های خود  تصمیم گیری کنند.

تایید سازمان بورس، لازمه حضور داوطلبان در انتخابات

عسگری با اعلام اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده انتخابات در ۲۰ اسفندماه و مصادف با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری این انتخابات به عنوان یکی از بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور به حساب می‌آید.

کاندیدها باید تایید شوند

وی با بیان اینکه حضور افراد به عنوان داوطلب در این انتخابات نیازمند تایید سازمان بورس است، افزود: باید شایستگی حرفه‌ای و تخصصی این افراد توسط سازمان بورس تایید و مراحل احراز شرایط طی شود.

شرط اصلی برای کاندید سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه افراد داوطلب باید دارنده حداقل  یک سهم از سهام عدالت داشته باشند، گفت: علاوه بر شرایط عمومی، کاندیداها باید حائز شرایط تخصصی و تجربه کار در حوزه مدیریت شرکت باشند.

اطلاع رسانی به افراد واجد شرایط برای سکان داری سهام عدالت

وی با اشاره به فراخوان برای حضور افراد حرفه‌ای در این انتخابات گفت: با هماهنگی فرمانداری‌ها، ادارات اقتصاد و دارایی در استان‌ها، استانداری‌ها، اتاق های بازرگانی‌ استان ها، شرایطی فراهم شده تا رایزنی‌هایی برای اطلاع رسانی انجام شود و داوطلبان از زمان کافی برای  ثبت‌نام در انتخابات برخوردار باشند.

سهامداران عدالت باید رای بدهند

عسگری با اینکه در سایتی که سهامداران غیر مستقیم می‌توانند رای خود را ثبت کنند مشخصات نامزدها بارگذاری خواهد شد، گفت: معرفی افراد از طریق سایت سازمان بورس و پس از تایید صلاحیت انجام می‌شود.

فضای مجازی محلی برای تبلیغات کاندیدهای سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد افزود: نامزدها در این مدت می‌توانند اطلاعات لازم در زمینه سوابق کاری و تخصص‌های خود را از فضای مجازی به مردم اطلاع‌رسانی‌هایی کنند.

وی با بیان اینکه دوره مدیریت هیات مدیره این شرکت‌ها مانند دیگر شرکت‌های بورسی یک ساله خواهد بود، گفت: از این پس دولت از اداره این شرکت‌ها کنار کشیده می شود و به طور کامل اداره شرکت‌های سهام عدالت بورسی می‌شود.

تداوم ثبت‌نام‌ داوطلبان تا ۱۰ اسفندماه

عسگری به ثبت نام یک هزار و ۱۰۶ نفر در استان‌های مختلف کشور جهت حضور در این انتخابات اشاره کرد و  گفت: از این تعداد ۸۶۰ نفر مقدمات اولیه برای ثبت نام را انجام دادند که مدارک برخی از آنها ناقص بوده است اما تاکنون ۱۸۰ نفر توسط سازمان بورس تایید صلاحیت شده اند، شرایط باقی افراد به زودی بررسی می شوند. لیست  نهایی سه روز قبل از شروع انتخابات بسته می‌شود و سهامداران می‌توانند در این مدت ارزیابی دقیقی را از سابقه افراد و تخصص آنها داشته باشند.

سود سهامداران عدالت تغییر می کند پس رقابت کنید

عسگری با بیان اینکه اکنون سود یکسان به همه سهامداران عدالت پرداخت می‌شود اما از این پس دیگر این سود یکسان نخواهد بود و بر اساس عملکرد شرکت ‌ها سود سهامداران مشخص می‌شود، گفت: اکنون ارزش سهام شرکت‌های استانی متفاوت است که این موضوع وابسته به عملکرد این شرکت‌ها است.

امکان تغییر روش مدیریت سهام عدالت وجود ندارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان جابجایی سهامداران بین انتخاب دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت سهام خودشان وجود دارد یا خیر، افزود: اوایل امسال امکان انتخاب بین دو روش مستقیم و غیرمستقیم به مردم داده شد اما دیگر این امکان وجود ندارد و نمی توانند انتخاب خود را تغییر دهند.

کلام آخر از خبر های سهام عدالت در اسفند ۹۹ اجبار ثبت نام در سامانه سجام

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه  برای حضور در انتخابات الکترونیکی همه سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت باید سجامی شده باشند، تاکید کرد: از ۳۰ میلیون سهامداری که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بیش از ۵۳ درصد یعنی حدود ۱۶ میلیون نفر تاکنون سجامی شده‌اند.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.