لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

کارت اعتباری با ارزش سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت

  • 0
  • 21/02/16
  • خواندن: 5 دقیقه
سهام عدالت با توجه به ارزشش می تواند نیروی محرکه خیلی از فعالیت های بانکی و اقتصادی فرد شود و با توجه به ماهیت آن بانک ها راغب شوند که نقش ضمانتی آن را بپریرند. خوبی این سهام ایستا نبودن و رشد کردن ارزشش در بورس است این سهام قرار است در بخش استانی برای صاحبانش مسبب خرید با کارت اعتباری شود که هر بانکی که شما سود سهام را از آن دریافت می کنید شرایطش را تعیین می کند. در حال حاضر که این مطلب تنظیم می شود بانک ملی و بانک تجارت دو بانک پیشرو در این حرکت هستند.
کارت اعتباری با ارزش سهام عدالت

اعلام آمادگی و شروع وام سهام عدالت با کارت اعتباری

کارت اعتباری با پشتوانه ارزش سهام عدالت برای وام یا خرید کالا بالاخره اجرایی شد. به نقل از صدا و سیما، حسین فهیمی امروز در حاشیه نشست مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، در جمع خبرنگاران درباره کارت اعتباری سهام عدالت، گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی، آمادگی دارد تا کل دارایی سهام عدالت را برای دریافت کارت اعتباری به بانک‌ها تضمین کند، اما بانک‌ها براساس شرایط خود، میزان تسهیلات را مشخص می‌کنند.

اولین قدم سجام است

در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می‌کنند. در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است

اپلیکیشن بانک بعد از سجام

وی با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بانک، اقدام به ثبت نام کنند، ادامه داد: ثبت نام در هر بانک متفاوت است و در روزهای آینده بانک‌ها شرایط ثبت نام را اطلاع رسانی خواهند کرد.

می تواند وامی بدون سود شود

با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و اگر مبلغ استفاده شده تا ۲۹ روز بازگردانده شود، سود به آن تعلق نخواهد گرفت.

قدم نهایی خرید است

بعد از دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص شده اقدام به خرید کنند.( منبعی همه پز های موجود را اعلام کرده است)

می تواند وامی سه ساله قسط بندی شود

در صورت عدم بازگشت پول پس از گذشت یک ماه، باز پرداخت تسهیلات ۳ ساله در نظر گرفته می‌شود و کارمزد آن متفاوت خواهد بود.

تذکر مهم در مورد بازپرداخت وام کارت اعتباری سهام

سهامداران دقت کنند که بازپرداخت اعتبارها مهم است اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به صورت منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و می توانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

امکان استفاده از سهام آزاد نشده وجود دارد

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص اینکه هر فرد چه رقمی تسهیلات می‌تواند دریافت کند، گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می‌کند فرد چقدر می‌تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه‌های سهام عدالت است.

فوریت برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت

برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت برای سهام‌داران کارت اعتباری سهام عدالت صادر خواهد شد.

کارت اعتباری سهام عدالت با ۵۰ درصد ارزش سهام

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزش این کارت اعتباری ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد است و در تمام دستگاه‌های پز خدمات ارایه می‌دهد.

شرایط ضامنی و سود وام کارت اعتباری سهام عدالت

بیان اینکه نیازی به ارایه هیچ وثایقی نیست، سود این تسهیلات در مدت زمان سه ساله ۱۸ درصد است.

بانک ملی و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

مبنی بر اینکه روند دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به صورت الکترونیکی چیست و به چه مدارکی نیاز دارد، افرادی که از طریق بانک ملی اقدام می‌کنند باید به سامانه ایوا یا زمرد و مراحل احراز هویت را در آن سپری کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت

مدارک مورد نیاز بارگذاری شناسنامه و کارت ملی است که بلافاصله اگر سیم‌کارت به نام افراد باشد شماره تایید پیامک می‌شود که این شماره باید در سامانه ثبت شود.

بعد از ثبت نام نهایی برای کارت اعتباری سهام عدالت

پس از آن سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لینک می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای متقاضی انجام خواهد شد. همین روند برای بانک تجارت از طریق سامانه زمرد انجام خواهد شد.

نتیجه کلی و تذکر مهم

به هیچ وجه شعب بانک‌ها مراجعه حضوری برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت را نمی‌پذیرند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.