لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط دریافت وام ازدواج چیست ؟

  • 0
  • 19/08/16
  • خواندن: 11 دقیقه
بعد از بردن ضامن برای تایید صلاحیتتان پیش خانواده همسر؛ حالا نوبت بردن ضامن به بانک برای گرفتن وام ازدواج است.

شرایط دریافت وام ازدواج

شرایط دریافت وام ازدواج بعد از تنطیم سند ازدواج و تایید محضری که در آن پیوند مبارکتان را بسته اید؛ آغاز می شود. همان موقع، جوهر امضایتان خشک نشده برای گرفتن وام ازدواج می توانید به سایت رسمی وام ازدواج سر زده و سند ازدواجتان را ثبت و برای درخواست اولیه اقدام کنید. به هر زوج، نفری ۳۰ میلیون تومان وام از نوع قرض الحسنه ­ای اعطا می­شود. همین که سود آن ۴ درصدی و در اقساط ۶۰ ماه تنظیم شده است شما می­ توانید آن را هدیه نظام بانکی به خودتان حساب کنید؛ که واقعاً کم هدیه­ ایی هم نیست.

  • سال ۹۹ مبلغ وام ازدواج از نفری ۳۰ میلیون تومان به نفری ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.
  • مدت زمان تسویه وام ازدواج هم ۷ سال در نظر گرفته شده است.

اصل اول همدلی

اصولی­­ ترین اصل ازدواج، مهربانی است. اگر هر کدام از زوجین پول خود را بردارد و به دنبال پر کردن چاله­ های کشف شده در شروع زندگی برود بدون شک قدم بزرگی بر نخواهد داشت. اما پیشنهاد وام چی این است که پولهایتان را روی هم بریزید تا یک چاله بزرگ در شروع زندگی مشترکتان پر کنید، تا سکوی پرش شما شود.

اما  شرایط ضامن وام ازدواج

همان طور که خدا یکی، زن هم یکی؛ ضامن این وام هم یکی تعریف شده است. محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک­ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد: برای وام ازدواج یک ضامن معتبر کافی است. اما چرا برخی بانک­ها فرقی ندارد (چه خصوصی چه دولتی) فرد را مقید به معرفی دو ضامن می­ کنند؟ بیشتر شدن ضامن برای اعطای مبلغ بیشتری در وام نیست. چون تعرفه یکسان و برابر تعریف شده است. اگر اعتبار ضامن معرفی شده برای بانک به طور صد در صد تأیید نشود فرد را ملزم به معرفی ضامن دوم خواهد کرد. پس در انتخاب ضامن به درآمد و اعتبار ثابت آن توجه کافی داشته باشید.

  • بانک مرکزی یارانه را هم عامل ضمانتی اعلام کرده است اما چقدر عملی باشد و بانک ها بپذیرند به سیاست های داخلیشان مربوط می شود.

شکایت کنید!

محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک­ها و مؤسسات اعتباری به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: در صورت تخطی بانک مورد نظر و خواستن دو ضامن فرد می­ تواند از بانک شکایت کند. سایت وام چی به شما پیشنهاد می­ کند زمان را مدیریت کنید و دنبال شکایت نروید؛ چراکه با توجه به طولانی بودن تمام دعوی­ها در پیچ و خم دموکراسی اداری، اگر شما در این شکایت برنده هم شوید اما با گذشت ۲۴ ماه از موعد تاریخ عقدتان، دیگر وامی به شما تعلق نخواهد گرفت.

اصلی ترین شرایط وام ازدواج

اصلی­ترین اصل وام، دارا بودن تابعیت ایران و انتخاب زوج مناسب می­ باشد. البته مبلغ وام ازدواج خوب است اما قانون مناسبی اتخاذ شده است که فقط به ازدواج اول این وام تعلق خواهد گرفت و یکبار حق استفاده از این تسهیلات به شما داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج

اصل و کپی سند ازدواج
اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين
اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين
اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين
اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن
کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين
کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام

سوال از یک تازه عروس در مورد وام ازدواج

حدیث یکی از تازه عروسانی است که وام ازدواج خود را دریافت کرده و نظرش را این گونه بیان می­ کند: «یک ماه بعد از دریافت وام در قسط اول ۱۲۰۰۰۰۰ تومان پرداخت کردیم که برای خانواده من در شرایط خرید جهیزیه کمی سخت بود. رقم مابقی قسط­ها ۵۴۵۵۰۰ تومان در طی ۶۰ ماه آینده خواهد بود. چون برای خرید یخچال همین مبلغ هم در این وضعیت کافی نبود؛ تصمیم گرفتیم پول را به همسرم بدهیم تا با شصت میلیون فکری برای رهن خانه کند. ضامن هم باید دو نفر از درجه یک خودم را معرفی می کردم که خوشبختانه پدر بازنشسته ارتش است و بانک ضمانتش را قبول کرد و با آگاهی که برای وام ازدواج یک ضامن لازم است توانستیم بانک را راضی کنیم که فقط ضمانت پدرم را کافی بداند. آخرین فیش حقوقی پدر و فیش کسر از حقوقش را به بانک ارائه دادیم.»

انتظار یرای وام ازدواج و مدت اعتبار وام

امیدواریم انتظار شما در سایت وام ازدواج آنقدر طولانی نشود چون با گذشت ۲۴ ماه از تاریخ عقدتان متأسفانه فقط نصف مبلغ وام ( ۱۵ میلیون تومان ) به شما تعلق خواهد گرفت.

به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌ هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ می ‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌ گردد.

  • چنانچه متقاضیان قبل از سال ۱۳۹۶ ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی ۱۵۰ میلیون ریال خواهند شد.

شرایط سنی

وام ازدواج به تمام افرادی که زیر سن قانونی هم پیوند ببندند تعلق می گیرد به شرطی که دختر ۱۳ سال و پسر ۱۵ سال کامل را داشته باشد. اما این نکته را هم فراموش نکنید به خود زوج و زوجه وام را نمی دهند بلکه به قیم های قانونیشان تعلق می گیرد.!!!

یکبار حق استفاده از وام ازدواج

همانطور که قبلاَ توضیح داده شود. وام ازدواج فقط یکبار به شما تعلق می گیرد اگر بار دومی باشد که عقد می کنید دیگر باید قید این تسهیلات را بزنید مگر این که در عقد اولتان از این تسهیلات پولی استفاده نکرده باشید و آن هم باید مراحل قانونی اش را طی کنید تا بتوانید ادعای خودتان را مبنی بر عدم استفاده در عقد اول را برای دولت به اثبات برسانید تا بانک مرکزی شما را هم در لیست خوشبخت وام ۳۰ میلیونی قرار دهد و شما هم با خیال راحت بروید یک ضامن خوب پیدا کنید.

سفته ضامن وام ازدواج

برای ضمانت وامتان اگر ضامنی نداشتید می توانید به محضری که بانک معرفی می کند بروید و با مبلغی که برایتان تعیین می کند سفته خریداری کنید.

چقدر خوب

شما می توانید با همسرتان در یک بانک اقدام به وام کنید و یک ضامن را هم برای خودتان و همسر معرفی کنید. اما به شرطی که ضامن شما درآمدش آنقدری باشد که اگر شما در پرداخت قصور کردید جور پرداختی قسطتان را بکشد. اگر خودتان شاغل رسمی یا قراردادی و نظامی هستید می توانید ضامن خودتان شوید و حتی پروانه کسبتان هم کار راه انداز است.

حرف آخر

این همه انعطاف دولت در ارائه ضامن برای وام ازدواج، دلیلی بر راه انداختن کار زوج های جوان است. پیوندتان مبارک و فرخنده باد و سایت وام چی آرزو می کند سالیان سال در کنار هم با به­روزی زندگی کنید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.