لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وضعیت قرمز بورس در ماه های پایانی سال چه دلایلی دارد

  • 0
  • 21/01/20
  • خواندن: 7 دقیقه
رنگ قرمز، هرجا رنگ محبوبی است، انرژی دارد و باعث ایجاد هیجان است داستانش در این جا متفاوت است یا غم می آورد یا سوال می شود چه می شود؟ و استرس زیاد ایجاد می کند. رنگ بورس، قرمز نیست. قرمز رنگی است که مردم را کلافه و پشت در کارگزاری ها به صف می کند. خبر استفعای بار دوم رئیس بورس باعث شد مطلبی در مورد این رنگ قرمز بورس برای شما کاربران تهیه کنیم.
وضعیت قرمز بورس

وضعیت قرمز بورس

وضعیت قرمز بورس در ماه دی، رقم خورد و از کاهش سهام شروع و در آخر ماه به سقوط منتهی شد. یک مرور کلی از روزهای دی ماه بورس را مشاهده کنید:

۲۲ دی ماه بورس

کاهش ۵۳۷۴ واحدی شاخص کل بورس تهران اتفاق افتاد.

۲۳ دی ماه بورس

ریزش بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس اتفاق افتاد.

۲۴ دی ماه بورس

ادامه سقوط شاخص کل بورس در ایستگاه پایانی هفته هم اتفاق می افتد.

۲۶ دی ماه بورس

تاثیر سقوط ۸۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در هفته گذشته، اتفاقات این روز است.

و ۲۹ دی ماه بورس

ادامه سقوط شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شکل گرفت.

بورس در ۲۹ دی ماه شاخص ها چه شد

روند معاملات بازار بورس امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۹۹ قرمز و منفی بود. در این میان از تاثیرگذار ترین نماد ها در منفی شدن بازار بایستی به نماد های زیر اشاره کنیم:

  • فملی
  • فولاد
  • فارس
  • شستا
  • مگل
  • کچاد
  • تاپیکو

کامل شدن وضعیت قرمز بورس در روز آخر دی ماه

وضعیت قرمز بورس با خبری که در ۳۰ دی ماه رسانه ای، کامل شد. حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، برای دومین بار استعفای خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی ( در متن نامه استفعا دلیل و شرایط را واضح بیان کرده اند) به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه کرد.

شایدی از دلیل وضعیت قرمز بورس

با توجه به جو حاکم بر بازار بورس و روی کار آمدن بایدن و خداحافظی ترامپ با ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از معاملات این روز ها با نوسانات بالایی همراه بوده و بسیاری از سرمایه گذاران هیجانی عمل می کنند. شاید همین موضوع یکی از دلالی منفی شدن این روز های بازار باشد.

شاید یا دلیل دیگری از وضعیت قرمز بورس

شاهد عرضه زیاد در نماد های شاخص بودیم که برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که دلیل این عرضه ترس ناشی از کاهش قیمت دلار می باشد و همین امر باعث ایجاد بی نظمی در بازار سرمایه شده است. افراد تازه وارد با مشاهده صف فروش و ریزش شاخص اقدام به فروش دارایی خود می کنند حتی به ضرر!

شاید و دلیل دیگر سخنان رئیس جمهور کشورمان

صحبت های رئیس جمهور در خصوص دلار ۱۵ هزار تومانی باعث از بین رفتن اعتماد بازیگران بازار سرمایه از بین رفته و همین امر باعث خروج پول از این بازار شده است. از سوی دیگر در فضای مجازی زمزمه هایی مبنی بر حمایت دولت از بازار سرمایه به گوش می رسد که هنوز از منبع معتبری تایید نشده و از طرفی حجم عرضه به قدری سنگین است که حمایتهای احتمالی دولت نیز پاسخگوی آن نخواهد.

شاید و دلیل دیگری از وضع و آینده بورس

اثر این انتقال قدرت در بین فعالان بازار سهام و حتی سایر بازارها انتظار از احیای برجام، تغییر ساختاری در نظام تحریم‌ها، کاهش ریسک‌های سیستماتیک و هزینه‌های تحمیل شده بر صنایع است. خوش‌بینی به احیای برجام باعث کاهش انتظارات تورمی شده و بازارها را مدتی در رکود می‌برد و جریان پول‌های هوشمند را به حالتی از توقف موقت پیش ببرد که این موضوع می‌تواند محرک یک دوره رکود پساتورمی باشد. اما سوال اصلی این است که آیا بایدن به برجام برمی‌گردد؟ در جواب این سوال باید گفت این موضوع بستگی به تصمیمات آینده آمریکا در سیاست خارجی دارد.

امکان استیضاح وزیر اقتصاد و دارائی

احمد نادری، نماینده مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه، ۳۰ دی، از تحویل درخواست استیضاح وزیر اقتصاد به هیئت ‌رئیسه مجلس با محوریت بازار بورس خبر داد.آقای نادری در پیامی توئیتری نوشت که طرح استیضاح وزیر اقتصاد دولت روحانی شامل ۱۱ محور است که ۱۰۲ تن از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند و به‌گفته او «افتضاح بورس» در صدر همه محورهاست. این استیضاح می تواند قرمزها را خونین تر کند.

نتیجه کلی از وضعیت قرمز بورس

هیجان و تبی که یکسال نشده به عرق نشست. قربانی این بازار مردم عادی با سرمایه اندک هستند. اگر کاربر همراه ما باشید و مطالب آموزشی بورس را مطالعه کرده باشید همیشه اعلام کردیم دارایی مازاد باید به بورس برود و هر فردی نباید در بورس حضور پیدا کند چون بازار بورس جایی است که نیاز به دانش دارد و با شانس نمی شود کاری کرد. امیدواریم دوباره شاخص ها سبز شود اول به خاطر مردم و سهامداران غیرحرفه ای و بعد به خاطر اقتصاد کشور عزیزمان ایران.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.