لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح هم راه فرهیختگان بانک توسعه تعاون تسهیلاتی برای مشاغل فرهنگی

  • 0
  • 20/06/27
  • خواندن: 6 دقیقه
طرح هم راه فرهیختگان بانک توسعه تعاون وامی فرهنگی است که برای خدمت رسانی به اساتید دانشگاه ها، موسسات عالی آموزشی، فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش است. در این مطلب در مورد طرح هم راه فرهیختگان بانک توسعه تعاون به شما کاربرانی که جز دسته بالا یا مشمولین هستید اطلاعات خواهیم داد.
طرح هم راه فرهیختگان

شاملین طرح هم راه فرهیختگان

کلیه اساتید عضو هیات های علمی دانشگاه ها، موسسات عالی آموزشی کشور شامل دولتی، آزاد، پیام نور و اساتید حق التدریسی، سایر اساتید دانشگاهی و فرهنگیان آموزش و پرورش می توانند در قالب عقد مرابحه و جعاله و با بهره گیری از طرح هم راه فرهیختگان از تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون بهره ببرند.

  • در طرح مشخص شده فعالین در این عرصه مشمول می شوند نه بازنشستگان این مشاغل

سیاست بانک توسعه تعاون

باتک توسعه تعاون با دسته بندی مشاغل با توجه به حرفه آن ها اقدام به واگذاری تسهیلات به متقاضیان کرده است.

سپرده طرح هم راه فرهیختگان

سپرده ایی که برای طرح هم راه فرهیختگان باید افتتاح شود، از نوع قرض الحسنه ایی باید باشد.

مدت زمان

مدت زمان این طرح به علت نیاز به عدم ایجاد سپرده منتفی است و فرد می تواند در فوریت اقدام به گرفتن تسهیلات کند.

ضمانت وام

برای وام نیاز به ضامن رسمی و کارمند رسمی دولت می باشد و اعلام نشده برای سقف وام چند تا ضامن نیاز است.

  • در مورد ضمانت به نسبت کمی دشواری وجود خواهد داشت؛ چرا که فرهنگی و عضو هیات علمی متقاضی می‌ باید دست‌کم ۳ نفر را برای ضمانت با خود همراه کند و از میان آنها باید دست کم دو نفرشان گواهی کسر از حقوق داشته باشند.

مبلغ تسهیلات طرح هم راه فرهیختگان

از امکانات این طرح تسهیلاتی می توان در قالب عقد مرابحه و جعاله بهره‌ مند شد. میزان این تسهیلات ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است.

نوع واگذاری مبلغ در تسهیلات طرح هم راه فرهیختگان

تا سقف ۵۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه است که صادر می‌شود و برای مبالغ بیشتر بدون نیاز به صادر کردن کارت می باشد و فرهیختگان دریافت‌کننده می‌توانند از آن برای رفع نیازهای ضروری و اساسی خود استفاده نمایند.

مدت زمان بازگشت در طرح هم راه

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعتباری طرح همراه فرهیختگان هم همانند میزان مبلغ تسهیلات آن به سه گروه ۲، ۳ و ۴ ساله تقسیم می‌شود و شیوه بازپرداخت اقساط هم به صورت ماهانه بوده و میزانی برابر خواهد بود.

  • تسهیلات ۵۰ میلیونی ۲ سال یا ۲۴ ماه مدت بازگشت
  • تسهیلات ۷۰ میلیونی ۳ سال یا ۳۶ ماه مدت بازگشت
  • تسهیلات ۱۰۰ میلیونی ۴ سال یا ۴۸ ماه مدت یازگشت است.

نرخ بهره تسهیلات طرح هم راه فرهیختگان

نرخ بهره‌ بانکی در خصوص این تسهیلات ۱۸ درصد است و دریافت آن هیچ گونه هزینه ‌های جانبی‌ از جمله هزینه کارشناسی  نخواهد داشت.

چقدر باید برگردانید

یک کلام بگوییم مخلص کلام، شما باید ۴۹۹۹۰ هزار تومان (که همان ۵۰ میلیون خودمان منظور است) برگردانید.

هزینه های جانبی طرح هم راه

هزینه‌ های متفرقه بانکی همچون هزینه گزارش اطلاعات حساب مشتری، اعتبارسنجی، باطل کردن تمبر، تشکیل پرونده و دیگر اقدامات صورت گرفته تا پیش از پرداخت تسهیلات هم از آنجایی که بیشتر بر عهده‌ کارمندان شعبه‌ های بانک خواهد بود هزینه چندانی نخواهد داشت و مجموع این هزینه‌ها تا پیش از پرداخت تسهیلات، تخمینی چیزی در حدود ۶۰ هزار تومان خواهد شد.

مزیت و هدف طرح هم راه فرهیختگان

در مجموع تلاش طراحان این طرح این بوده که تا جای ممکن روند دریافت این تسهیلات را ساده کرده و به همین ترتیب کوشش شده تا گرفت و گیرهای معمول دریافت وام در این طرح به حداقل برسد.

امضای تفاهم نامه برای طرح تسهیلاتی

بانک توسعه تعاون تفاهم نامه‌ ای با اتحادیه سراسری شرکت‌ های تعاونی مصرف فرهنگیان ایران منعقد کرده که از بزرگ‌ ترین اتحادیه تعاونی بخش تعاون در کشور است. هدف دیگر از انعقاد این تفاهم نامه کمک به تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در تکمیل این چرخه است تا در صورت صدور کارت خرید بتوانند به راحتی مشتریان از آن بهره بگیرند.

پیگیری هدف تعاون

جلب رضایت فرهنگیان و مصرف ‌کنندگان که نیازهای خود را از طریق شبکه توزیع تعاونی مصرف فرهنگیان تأمین می‌کنند از زمره هدف‌ های مهم و اساسی این طرح بوده و می‌تواند در مجموع به هر چه پررنگ‌ تر شدن نقش تعاونی ‌ها در اقتصاد کمک کند.

خرید محصولات داخلی هدف این طرح

بنابراین بانک توسعه تعاون گذشته از ارائه تسهیلات بانکی برای خرید محصولات خانگی تولید داخل در قالب کارت اعتباری مرابحه، چنانچه توضیحات آن در توضیح طرح هم ‌راه فرهیختگان داده شد، در چارچوب این تفاهم ‌نامه ارائه انواع خدمات دیگر بانکی از قبیل حواله ها ارزی و صدور انواع ضمانت ‌نامه‌ های بانکی برای جامعه فرهنگیان تسهیل شد است.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.