لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

بازارخوانی در بورس راهی برای معامله با بازدهی سود است

  • 0
  • 20/06/05
  • خواندن: 10 دقیقه
بازارخوانی در بورس

دلیل ضرورت تابلوخوانی

فرض می کنیم شما یک سهم را روی پایه یک قیمت خریداری کرده اید. در زمان خرید به نظرتان شرایط خرید کردن مناسب بوده و احتمال سود کردن هم وجود داشته است، اما در کوتاه مدت شاهد ضرر می شوید. هنگام ضرر تصمیم می گیرید دلیل ضررتان را بررسی کنید متوجه می شوید قدرت فروش در بازار بالا بوده و در صورتی که شما تابلوخوانی و بازار خوانی می کردید با یک تحلیل تکنیکال متوجه می شدید زمان خرید در آن موقع در بورس مناسب نبوده است.

برای خرید سهام چه کار باید کرد؟

برای خرید کردن، بازارخوانی در بازار بورس اول باید روش های تکنیکالی و پیش بینی سود را به روشهای تکنیکی و بنیادی روی یک شرکت بررسی شود. بیشتر افراد وارد شده در بورس بعد از این بررسی اقدام به خرید می کنند اما پیشنهاد ما به شما این است که بعد از بررسی سودهای احتمالی یک سهام؛ قبل از خرید، تابلوخوانی و بازار خوانی را هم انجام دهید.

بازار خوانی و تابلو خوانی چیست؟

خیلی از افراد دیتا بیس های موجود در بورس و سایت های پشتیبان را می بینند اما توان تحلیل و نقد آن را ندارند. به نوعی دیدن مو و پیچش مو در اینجا معنی پیدا می کند. بهترین استراتژی هایی که برای تابلو خوانی در بورس به کار می روند شامل معاملات بلوکی، کد به کد کردن،  تکنیک های معاملاتی در نمادهای پربیننده، اردهای ترس، بهترین زمان برای فروش سهم می باشد.

معاملات بلوکی را بشناسیم

زمانی که یک حجم مشخصی از برگ سهام با قیمتی مشخص بین خریدار و فروشنده تبادل می شود به آن معاملات بلوکی گفته می شود. هنگامی که در صفحه بورس وارد دیده بان شوید و ارزش معاملات ها را رصد کنید هر معامله ایی که با نماد ۲ مشخص شده باشد. معاملات بلوکی محسوب می شوند.

چرا بعضی معاملات بلوکی انجام می شود؟

بعضی موافق یک خریدار به یک حجم  بالا از برگ سهام احتیاج دارد؛ آن حجم از سهام را اگر از بازار بورس تهیه کند احتمال خرید با قیمت بالاتر می باشد. احتمال ایجاد شک و هیجان در بازار بورس و ایجاد یک حرکت کاذبانه در روند داد و ستد هم می رود برای همین این نوع معاملات توافقی و جدا از روند معمول بازار انجام می شود.

چرا مهم است معاملات بلوکی را بشناسیم؟

برای تصمیم گیری و حساب کردن ارزش معاملات خالص کل بازار باید حتماً این نوع خرید و معامله بلوکی را تشخیص بدهید تا بتوانید از قیمت کل ارزش سهام بازار آن را کم کنید تا قیمت واقعی و افق حقیقی معاملات را به دست بیاورید. به دلیل همین نمونه، بازارخوانی در بورس برای انتخاب صحیح مهم است

ورود نقدینگی با بازارخوانی در بورس

خیلی از افراد وقتی نقدینگی به بازار وارد می شود اقدام به خرید سهام می کنند. فرد حرفه ایی در بازار بورس باید با بازارخوانی به این نتیجه برشد که این نقدینگی آیا موتور محرک رشد بازار می باشد یا نه صرفاً این نقدینگی وارد بازار سرمایه شده که بعد از مدت کوتاهی از صنعتی که به آن ورود پیدا کرده وارد صنعت نهایی شود. اگر در حالت دوم سهام خریداری شود فرد ضرر خواهد کرد.

چگونه بفهمیم نقدینگی رشد بازار بوده است؟

در صفحه اصلی بورس ارزش خالص معاملات را بررسی می کنیم. اگر ارزش معاملات بین۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان باشد ورود نقدینگی اتفاق افتاده و زمان مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. البته باید این نکته را متذکر شویم که با یک گل بهار نمی شود و اگر یک روز این نقدینگی و حجم معاملات رویت شد پایه خوبی برای تصمیم گیری نیست باید حداقل سه الی چهار روز این وضع ادامه یابد. برای نمونه در مهرماه امسال یکی از شرایط مناسب نقدینگی در بازار بورس اتفاق افتاد.

بازارخوانی در بورس برای محاسبه ارزش خالص معاملات

برای محاسبه کردن ارزش خالص معاملات هر سهم در شرکت باید تعداد سهام معامله شده ضربدر بر قیمت کرد با این روش معاملات ارزش خالصش مشخص می شود. در محاسبه ارزش معاملات کل بازار با رصد سایت بورس ارزش کل معاملات هر عددی که باشد را پیدا می کنیم و آن را منهای معاملات بلوکی می کنیم تا ارزش خالص معاملات کل بازار را هم پیدا کنیم.

حواستان جمع معاله سود آور باشد.

حواستان را جمع کنید که تابلوخوانی و بازار خوانی یکی از مهمترین روش های معامله پایدار و سوددهی می باشد. تا سابقه شرکت یا موسسه فعال در بورس و بررسی پارامترهای معاملات و کنش هایش انجام نداده اید، دست به خرید نزنید..

 

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.