لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

دوره دوم مسکن ملی ثبت نامش در دی ماه سال جاری آغاز می شود

  • 0
  • 21/01/01
  • خواندن: 5 دقیقه
ثبت نام مرحله اول  برای مسکن ملی به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه 1398 تمدید شد و هم اکنون که فرصت ثبت نام در دوره اول به پایان رسیده است. ثبت نام دور جدید به زودی آغاز خواهد شد. در این مطلب سعی شده اطلاعات قدیم را بررسی و از اطلاعات جدید در مورد ثبت نام جدید در دوره دوم مسکن ملی به شما کاربران عزیزمان خبر دهیم.
اخبار جدید بانک مسکن

دوره دوم مسکن ملی

دوره دوم مسکن ملی در راه است. وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از آغاز ثبت‌ نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهایی که پیش ‌تر سهمیه نداشتند و هم اکنون زمین برای آنها زمین فراهم شده است، خبر داد.

  • توجه کنید شهرهایی که در دور اول مشمول نبوده اند. پس کاربران گرامی در مورد این که مشمول ثبت نام جدید هستید یا نه به این نکته توجه کنید.

اولویت دومی برای استان های ثبت نام شده

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی با بیان اینکه در اولویت بعدی سعی کرده‌ایم ظرفیت برخی شهر‌ها که پروژه‌ های طرح اقدام ملی مسکن در آن‌ ها تعریف شده بود را افزایش دهیم، گفت: با توجه به آنکه در این شهر‌ها متقاضی وجود دارد با تامین اراضی و ایجاد ظرفیت‌های جدید ثبت ‌نام را در آن‌ ها انجام خواهیم داد.

  • توجه کنید امکان ثبت نام برای شهرهای ثبت نام شده در دوره اول در اولویت های بعد وجود دارد.

تامین زمین برای دوره دوم مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان گفت: در برخی از شهرهای ۱۸ استان کشور با تلاش‌‌ های اداره ‌‌کل راه و شهرسازی همان استان‌ ها، زمین برای اجرای طرح ملی مسکن تامین و مقرر شد تا ثبت ‌نام مجدد برای متقاضیان جدید انجام شود.

امکان ثبت نام در دوره دوم مسکن ملی با تامین زمین

محمود زاده ادامه داد: مقرر شده است تا در هفته آتی(هفته دوم دی) با اعلام ظرفیت شهرهایی که توانستند تامین زمین کنند، ثبت ‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

شرایط مشابه دوره اول ثبت نام مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: متقاضیان می‌ توانند بلافاصله بعد از اعلام رسمی، همانند دفعات گذشته مدارک لازم را با همان شرایط گذشته ارائه دهند و چنانچه واجد شرایط باشند به آنها اعلام می ‌شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

نظارت بر پروژ های ساخت مسکن

وی در عین ‌‌حال تکمیل آورده توسط متقاضیان را برای طرح اقدام ملی مسکن وابسته به پیشرفت پروژه ‌ها دانست و گفت: برخی پروژه ‌ها مراحل جلوتری دارند و بر اساس جدولی که در قرارداد بین سازنده و متقاضی به امضا می‌رسد و بر اساس پیشرفت پروژه ‌‌ها، اعلام و تکمیل می‌شود.

اولین حرکت اقدام مسکن ملی

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت   tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدهای دوره اول تحویل داده شد

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

روش مالی پروژه های مسکن ملی

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

در صورت وارد کردن شهر اشتباه

محمود زاده اظهار کرد: در مرحله سوم ثبت نام برای متقاضیانی که پیش از این شهر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند فرصتی فراهم کردیم تا شهر جدیدی را برای ثبت نام انتخاب کنند.

نکته آخر و ثبت نام مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌ و شهرسازی تاکید کرد: در شهر تهران هیچ ظرفیت جدیدی ایجاد نشده است. ثبت نام تا اواسط دی ماه با اعلام قبلی آغاز می‌شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.