لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام با سهام عدالت آیا در دی ماه میسر می شود

  • 0
  • 20/12/21
  • خواندن: 5 دقیقه
وام با سهام عدالت موضوعی است که مدت هاست رسانه ایی شده است اما اجرایی نه! خبرهای تازه و آذرماهی صحبت از آغاز وام دهی از اول دی ماه می کردند تا این که در این روزهای اخر آذرماهی دوباره آغاز طرح در هاله ای از ابهام قرار گرفت. قرارست در این مطلب جزییات جدیدی را از سهام عدالت به شما اطلاع رسانی کنیم
وام با سهام عدالت

۵ بانک مشخص شده وام عدالت

وام با سهام عدالت و ۵ بانک دولتی و نیمه دولتی، بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارایه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده اند، البته برخی بانک ‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده اند.

  • کاربران گرامی توجه کنید اگر سود سهامتان را از این ۵ بانک می گیرید می توانید الان از این خدمات تسهیلاتی استفاده کنید.

نرخ بهره وام با سهام عدالت و نوع ضامن

مکانیزم پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت را با سود ۱۸ درصدی البته بدون ضامن است. مزیت دریافت چنین وامی این است که سهام شخص به جای ضامن وام وثیقه می‌شود و متقاضی دیگر نیازی به ضامن ندارد.

  • کاربران گرامی دقت کنید دیگر نیاز نیست بپرسید ضامن چه می شود؟! سهام عدالت ضامن شماست.

نوع سهامدار و وام عدالت

کارت‌ های اعتباری سهام عدالت برای سهام دارانی است که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند و تعداد آن‌ها حدودا ۳۰ میلیون نفر برآورد شده است.

  • کاربران گرامی توجه کنید اگر سهامدار مستقیم هستید دیگر در حال حاضر پیگیر شرایط این وام نباشید چون مشمول نیستید.

گرفتن وام سهام عدالت و سجامی بودن

افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن‌های مربوط به بانک ‌های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می‌تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند. وی افزود: در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می‌شود که می‌تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.

  • در مطلب مرتبط مراحل ثبت نام در سجام را توضیح دادیم مطالعه کنید.

مبلغ وام سهام عدالت

بانک‌ ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنند. با توجه به ارزش ۱۳ میلیونی سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارندگان این برگه‌های سهام عدالت تا ۶٫۵ میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. این مبلغ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی به حدود ۱۳ میلیون تومان می‌رسد.

محاسبه اقساط و سود وام عدالت در ارزش ۵۰۰ هزار تومانی

اگر فرض کنیم فردی ارزش سهامش ۵۰۰ هزار تومان است و می تواند ۶۵۰۰۰۰۰۰ ریال وام بگیرد و قرار است با نرخ بهره ۱۸ درصد ۳۶ ماهه آن را باز گرداند باید ماهی ۲۱۳۰۰۰۰ ریال قسط بدهد و در سه سال۱۱۷۰۰۰۰۰ هم سود برگرداند.

محاسبه اقساط و سود وام عدالت در ارزش یک میلیون تومانی

اگر فرض کنیم فردی ارزش سهامش ۵۰۰ هزار تومان است و می تواند ۱۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال وام بگیرد و قرار است با نرخ بهره ۱۸ درصد ۳۶ ماهه آن را باز گرداند باید ماهی ۴۲۶۱۰۰۰ ریال قسط بدهد و در سه سال ۲۳۴۰۰۰۰۰ هم سود برگرداند.

  • با یک حساب ساده چون وامی بدون ضمانت به اعتبار سهام است و سه سال هم اقساط دارد ارزش دارد اقدام شود.

زمان اقدام برای گرفتن وام با سهام عدالت

هر متقاضی که تا الان روش غیرمستقیم را انتخاب، کد سجامی را هم ثبت نام و احراز هویتش هم تمام شده و عضو یکی از ۵ بانک اعلامی است از اول دی ماه، دوشنبه هفته جاری برای گرفتن وام می تواند به بانک مورد نظرش مراجعه کند تا بانک به وی توضیح دهد چگونه مراحل بانکی وام را هم بگذرد و صاحب مبلغ وامش شود.

وام با سهام عدالت به تعویق افتاد

قرار بود کارت اعتباری سهام عدالت از روز اول دی ماه به سهامداران داده شود، اما طبق اطلاعیه جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت این وام هنوز آغاز نشده و جزئیات نرخ سود و میزان آن مشخص نشده است.

  • زمان تحریر این متن این تعویق افتادن زمان وام یک ساعت از رسانه ایی شدنش گذشته بود. حتی در بعضی منابع در مورد نوع وام با توجه نرخ بهره و نوع اعطای آن هم تردیدهای جدیدی ایجاد شده بود. منتظر خبرهای جدید از سایت وام چی باشید.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.