لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آخرین اخبار سهام عدالت برای دسترسی راحت برای مشمولان سهام

  • 0
  • 20/11/10
  • خواندن: 5 دقیقه
آخرین اخبار سهام عدالت هول محور اعطای تسهیلات با اعتبار سهام عدالت است. اولین بار، بانک ملی با اپلیکیشن هیوا، اقدام به اعطای این نوع تسهیلات کرد. با موفقیت این روش معاون فناوری و توسعه نوآوری هم خبر ایجاد اعتبار تسهیلاتی با کارت الکترونیکی را برای سهامداران غیر مستقیم را اعلام کرد.
ارزش سهام عدالت آزاد شده

آخرین اخبار سهام عدالت

آخرین اخبار سهام عدالت را علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: با توجه به این‌که اکثر صاحبان سهام عدالت از اقشار آسیب ‌پذیر جامعه هستند، هدف مهیا کردن فرصتی برای نگهداری این سهام در عین برخورداری از منافع آن و جلوگیری از فروش زود هنگام سهام عدالت برای مشمولان است.

آخرین اخبار سهام عدالت با ارائه کارت اعتباری

طرح ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت پیش‌ بینی شده است. طراحی این برنامه‌ ریزی بر مبنای ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه‌ است و سعی شده همه مراحل و ابعاد حقوقی آن به طور کامل دیده شود.

مدل سنتی ساز و کار سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر این‌که در مدل سنتی، فرد باید به مجموعه سپرده گذاری مرکزی مراجعه و سهام خود را وثیقه می‌کرد، اظهار کرد: اما برای سهام عدالت سازوکار کاملا الکترونیکی و برخط دیده شده و فرد یا وثیقه‌گذار از طریق درگاه الکترونیک بانک‌ها درخواست خود را ارسال می‌کند و پس از آن سرویس ‌ها و تبادلات اطلاعاتی بین شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی و بانک ‌ها برقرار می ‌شود.

سهام عدالت و اعطای تسهیلات بانکی

با تاکید بر این‌ که براساس ارزش دارایی سهام عدالت به سهامدار تسهیلات داده می‌ شود، توضیح داد: برخی از بانک ‌ها طرح را در قالب اعطای کارت اعتباری دیده‌ اند و برخی از بانک ‌ها در صدد این هستند که یکی از حساب ‌های مشتری را شارژ کنند و سهامدار بتواند از تسهیلات مربوطه در بانک ‌ها برخوردار شود. وی اضافه کرد: در واقع هر بانکی متناسب با سطح پوشش ریسک یه درصدی از دارایی خود را در قالب اعتبار ارائه می‌ دهد.

حمایت طرح از سهامداران غیرمستقیم های سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی به این سوال که طرح مذکور شامل مشمولانی می ‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌ اند یا روش غیرمستقیم؟ اینگونه پاسخ داد که این طرح به صورت ویژه برای غیرمستقیم ‌ها دیده شده است.

حمایت سهامداران مستقیم سهام عدالت و تسهیلات بانکی

در حال حاضر برای مستقیم‌ ها چند بانک از جمله بانک ملی این کار را انجام می ‌دهند، اما با توجه به این‌ که غیرمستقیم ‌ها حدود ۳۰ میلیون هستند تسهیلات با جدیت بیشتری دنبال می ‌شود و تعداد بانک بیشتری به این طرح می‌ پیوندند.

امضای تفاهم‌نامه با ۷ بانک برای غیرمستقیم ‌ها

تقریبا هفت بانک درخواست خود را اعلام کرده‌ اند و در شرف عقد تفاهم ‌نامه بین شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی هستند. بانک‌ های دیگر نیز با توجه به حمایت وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی تمایل به همکاری در این راستا دارند. به گفته ماهیار، فرآیند کاملا به صورت الکترونیکی است و متقاضیان می ‌توانند درخواست خود را از طریق اپلیکیشن ‌های بانکی ارائه دهند.

تسهیلات با وثیقه سهام عدالت در بانک ملی

امکان پرداخت تسهیلات با وثیقه سهام عدالت برای دارندگان این سهام در بانک ملی، فراهم شد.
آقای محمدعلی محمودزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما گفت: این امکان برای دارندگان سهام عدالتی که یارانه خود را از طریق بانک ملی دریافت می‌کنند فراهم شده است.

شرکت پرداخت سداد  و بانک ملی

مدیر عامل شرکت پرداخت سداد وابسته به بانک ملی اعلام کرد: افراد می ‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن ” ایوا “ به صورت غیر حضوری ثبت نام و احراز هویت کنند.

ویژگی بانک ملی برای تسهیلات با سهام عدالت

افراد می‌توانند به میزان نصف ارزش روز سهام عدالت از تسهیلات استفاده کنند و اگر در مدت یک ماه این تسهیلات تسویه شود کارمزدی ندارد.

بانک مرکزی و خرید فروشگاهی

امکان پرداخت در فروشگاه‌ های مختلف از طریق اپلیکیشن ایوا و استفاده از تلفن همراه بدون نیاز به کارت اعتباری فیزیکی انجام می ‌شود.

 اولین بانک برای فعال سازی تسهیلات با اعتبار سهام عدالت

بانک ملی نخستین بانکی است که استفاده از تسهیلات الکترونیکی با وثیقه سهام عدالت را فراهم کرده است. مدیرعامل شرکت پرداخت سداد افزود: مراجعه به اپلیکیشن ایوا و طی کردن مراحل ثبت نام در کمتر از ۵ دقیقه انجام می شود.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.