لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

سامانه بانک مرکزی برای ارتباط مشتریان بانک ها به صورت جامع راه اندازی شد

  • 2
  • 20/11/08
  • خواندن: 3 دقیقه
سامانه بانک مرکزی برای ایجاد یک ارتباط سازنده و پاسخ گویی به موقع به نظرات و شکایت های مشتریان بانک ها به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. در این مطلب خبری، خبر آغاز فعالیت رسمی و دلیل راه اندازی سامانه بیان شده است.
سامانه بانک مرکزی

 افتتاح رسمی سامانه ارتباطی

طی دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی، این سامانه به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود اما از روز ۱۳ آبان ماه سال جاری این سامانه به طور رسمی افتتاح شد.

دلیل راه اندازی سامانه بانک مرکزی

دکتر همتی گفت: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواست ها و انتقادات مردمی، از طریق ادارات مختلف در بانک مرکزی انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر این موارد به صورت متمرکز و با هدف یکپارچه ‌سازی امر پاسخگویی از طریق «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری می ‌شود. درج شکایات، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات از ویژگی های این سامانه است.

شماره تماس در سامانه ارتباطی

عالی‌ ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی، گامی مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم عزیز می‌ توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی یا از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی، پولی و ارزی کشور مطرح کنند. این سامانه می تواند در رسیدگی سریع تر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد.

ارائه کد رهگیری در سامانه

رئیس شورای پول و اعتبار درباره ساز و کار  این سامانه  تصریح کرد: برخی از درخواست‌ ها و سوالات مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده می شود و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، درخواست ها به واحد مربوطه ارجاع می شود و کد رهگیری به شخص ارائه و از طریق همان کد رهگیری پیگیری‌ های لازم بر روی موضوع انجام می ‌شود.

کمترین زمان برای پاسخگویی

گفتنی است، هم اکنون سامانه ارتباطات مردمی با شماره تماس ۲۷۰۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با ۴۰ اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و از طریق آن درخواست‌ ها در کوتاه‌ ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

سامانه ثبت شکایت

براین اساس، هموطنان می‌توانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ یا از طریق پرتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس crm.cbi.ir مطرح کنند.

نوع مشتری در سامانه

بانک مرکزی در سامانه ارتباطات مردمی نوع مشتری ها را به این شرح دسته بندی کرده است:

۱- اتباع خارجی

۲- بازرگان و تجار

۳- سازمان ها، ارگان ها و شرکت ها

۴- شهروند

۵- صرافی

۶- همکار

الزام ارائه اطلاعات

در سامانه مرکزی ارائه اطلاعات با ستاره قرمز الزامی است که باید توجه کنید ارائه ایمیل، کد پستی  و آدرس پستی، کدملی در صورت داشتن کد اقتصادی وکد پرسنلی الزام دارد؛ بنابراین قبل از اقدام به ثبت شکایت در سامانه، اطلاعات کامل خودتان را در دسترس داشته باشید.

نتیجه کلی

بانک مرکزی، سامانه ارتباطات مردمی را برای حدف واسطه و حاشیه های احتمالی انجام داده است تا پیام ها بدون کوچکترین تغییر به مرکز مورد نظر برای اعمال تغییرات و رفع مشکل های احتمالی ارجاع داده شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0905***4350 12 دسامبر 2020 در 12:19 ق.ظ

    شهر اردبیل وام لازم دارم

    • پشتیبان 12 دسامبر 2020 در 9:32 ق.ظ

      درود بر شما
      وقتتون بخیر
      بررسی لیست وام های فروشی شهر اردبیل وام چی میتواند برای شما مفید واقع شود
      https://vamchi.com/loans
      خدمت شما
      با احترام