لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

دوازده نکته حرفه ای برای دریافت وام که می تواند کمکتان کند

  • 0
  • 20/05/21
  • خواندن: 6 دقیقه
با درخواست مکرر شما کاربران عزیز در مورد نحوه وام گرفتن در این مطلب دوازده نکته حرفه ای برای دریافت وام را با شما درمیان گذاشته ایم تا در شروع مسیر وام گرفتن هدفتان را مشخص کنید و با اطلاعاتی که در 12 قدم به شما ارائه می شود، راحت تر به نتیجه مطلوب برسید.

نکته حرفه ای اول: چقدر وام می خواهید ؟

قبل از اینکه به بانک یا مؤسسه برای دریافت وام مراجعه نمایید؛ از طریق شعب بانک به صورت تلفنی از سقف مبلغ وام پرداختی و این که چند درصد مبلغ، وام داده می شود؛ اطلاع پیدا کنید.

نکته حرفه ای دوم: باز پرداخت آن چگونه باشد ؟

از حداکثر مدت باز پرداخت وام اطلاع حاصل نمایید؛ تا در آینده برای بازپرداخت اقساط، دچار مشکل نشوید و در حال حاضر به طور معمول، باز پرداخت وام ۳۶ ماه تا ۶۰ ماه است.

نکته حرفه ای سوم: چه افرادی می توانند برای ما در بانک، ضامن شوند ؟

با توجه به نوع ضامن های خود (کارمند رسمی با فیش حقوقی، ضمانت حقوقی صاحب وام یا جواز کسب و دسته چک) برای معرفی به بانک از تعداد ضامن ها (هر ده میلیون تومان یک ضامن یا بیست میلیون تومان یک ضامن) اطمینان پیدا کنید تا در طی مراحل فرایند دریافت وام، دچار مشکل نشوید.

نکته حرفه ای چهارم: انتخاب بهترین بانک یا مؤسسه برای تسهیلات مورد نظر

در خصوص وام خرید کالا، بیشتر بانک ها و مؤسسه ها، اقدام به اعطای چنین وام هایی می کنند. با تماس با بانک ها و مؤسسه ها از کم و کیف وام مورد نظر( سقف وام، سود احتمالی و مدت زمان اعتبار) اطلاع کسب کنید.

نکته حرفه ای پنجم: انتخاب حداقل سه شعبه خوب از شعبه های بانک و مؤسسه وام دهنده

بعد از انتخاب بانک یا مؤسسه مورد نظر، سه شعبه از بانک وام دهنده نزدیک به محل کار / سکونت خود یا خانواده پدری خود / همسرتان را انتخاب نمایید؛ همچنین قبل از مراجعه به بانک، سعی کنید به صورت تلفنی با رئیس شعبه، یک مکالمه کوتاه در خصوص دریافت وام مورد نظر داشته باشید. انتخاب شعبه در مدت زمان انتظار وام با توجه به امتیاز واگذاری تسهیلات و حتی تعداد ضامن ها موثر است.

نکته حرفه ای ششم: آماده سازی مدارک، قبل از مراجعه به بانک یا مؤسسه

از تمامی مدارک شغلی و هویتی متقاضی و ضامنین به صورت مجزا در برگه های A4 کپی بگیرید. یک پوشه  و چند دیوایدر تهیه کنید؛ بر روی دیوایدر اول نوشته شود در خواست دریافت وام؛ دومین دیوایدر مدارک شغلی متقاضی؛ سومین دیوایدر مدارک شغلی ضامن اول و به ترتیب دیوایدرهای بعدی بسته به تعداد ضامن مورد نیاز، ضامنین بعدی نوشته شود.

نکته حرفه ای هفتم: چه ساعتی و با چه ظاهری به بانک و یا مؤسسه برای ارائه در خواست وام مراجعه نماییم؟

بهترین زمان برای مراجعه به بانک به طور معمول، ابتدای صبح، قبل از ساعت ۹ صبح می باشد. چرا که بانک ها خلوت تر می باشند و رئیس شعبه با فرصت کافی به صحبت های شما گوش داده و مدارک شما را بررسی می نماید.

  • بهتر است در زمان مراجعه به بانک از لباس کاملاً رسمی مثل کت شلوار استفاده و با ظاهری آراسته و معطر به بانک مراجعه نمایید.
  • حتماً برای شما سوال ایجاد شده که ظاهر ما چه ارتباطی به دریافت وام دارد. مثلاً خود شما یک کارمند با کدام ارباب رجوع خود بهتر، برخورد می نمایید. یک فرد مرتب و آراسته یا یک فرد با لباس معمولی و… طبعا ًهمه ما انسان ها گرایش به زیبایی و آراستگی داریم.

نکته حرفه ای هشتم: چگونگی ارتباط صحیح با مدیر تسهیلات شعبه

قبل از مراجعه به شعبه مورد نظر بانک یا مؤسسه، سعی کنید؛ تماس تلفنی با مدیر شعبه داشته باشید و شرایط خود را برای دریافت وام اعلام نموده و در انتها با ذکر نام و مشخصات خود قرار و زمان مراجعه به شعبه را مشخص نمایید. گفتن نام و بعد حضور در بانک بسیار موثر در ارتباط می باشد.

نکته حرفه ای نهم: ارائه رزومه و معرفی خود به بانک

در روز و ساعت مورد نظر، مدارک اعتباری خود شامل (درخواست، مدارک شغلی خود و ضامن) را به رئیس شعبه ارائه دهید. رئیس شعبه بعد از کنترل اولیه مدارک، روی درخواست، دستور تشکیل پرونده را ثبت و شما را به کارشناس یا مدیر اعتبارات شعبه، ارجاع می دهد. شما که از قبل تمام مدارک مورد نیاز را کامل نمودید؛ اصل مدارک یاد شده را به همراه کپی در اختیار بخش اعتبارات شعبه قرار می دهید.

نکته حرفه ای دهم: کنترل و مرور مجدد سیر مراحل دریافت وام با مسئول شعبه

بعد از تشکیل پرونده، به رئیس شعبه جهت قدردانی از مساعدت و همکاری صورت گرفته شده، مراجعه کرده و ادامه سیر مراحل اخذ وام را دوباره از رئیس شعبه بپرسید.

نکته حرفه ای یازدهم: ارائه پیش فاکتور، چک، سفته و ضامن به بانک و واریز مبلغ مسدودی

بعد از تشکیل پرونده نزد شعبه وام دهنده در تاریخ مقرر پیش فاکتور دریافت وام، چک ضمانت، سفته را تحویل بانک و با مراجعه ضامن های خود در شعبه و امضاء قرارداد و سایر ضمانت های پرونده اعتباری، وام خود را تکمیل و مبلغ سپرده نقدی اعلامی بانک را دستور نیاز برای مسدودی حساب واریز نمایید.

نکته حرفه ای دوازدهم: پیگیری امور و مراحل دریافت وام از طریق تلفن و به صورت روزانه

بانک به طور متوسط ۴۸ ساعت بعد از رصد کردن پرونده تکمیل اعتباری شما نزد شعبه، مبلغ وام را طی یک فقره چک (با طی کردن مراحل و گذراندن زمان) یا با ریختن مبلغ در حساب به شما پرداخت می نماید.

گام آخر و قبل از هر گامی

برای گرفتن وام، باید قبل از نیاز و فوریت اندیشید. هیچ وقت کار هم از محکم کاری عیب نمی کند، در بانک هایی که طرح های خوب وام و تسهیلات دارند یک حساب برای روز مبادا افتتاح کنید. با داشتن امتیاز در زمانی که ضرورت پیش آمد بدون مشکل درخواست می دهید و بانک خود را موظف به پرداخت مبلغ وام و تسهیلات می داند. امیدواریم این ۱۲ تکنیک حرفه ای برای گرفتن وام به شما کمک کند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.