لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تغییر برای بقای استارت آپ با بینش متفاوت از سازمان های سنتی

  • 0
  • 20/07/09
  • خواندن: 8 دقیقه
تغییر برای بقای استارت آپ یک گزینه روی میز هر شغلی است چه برسد به مشاغل استارت آپی که برای به روز و ماندگار شدنشان باید تغییرهای مداوم، درست و هدفمندی را تجربه کنند. تغییر همیشه در ذهن با یک موج ترس و منفی شکل گرفته است اما باید با این تفکر منفی برای همیشه خداحافظی کرد تا در حرکت سازمانی برای تغییر موفق عمل کنید.
تغییر برای بقای استارت آپ

تغییر برای بقای استارت آپ

در تغییر برای بقای استارت آپ یک مدیر در تخصیص مشوق‌ ها و پاداش‌ ها تجدید نظر می‌کنند، دستمزد ها را دست‌ کاری و ناکارآمدی‌ ها را اصلاح می‌ کنند. سپس صبورانه منتظر می ‌شوند تا عملکرد شرکت بهبود یابد؛ اما علی‌رغم همه‌ این اقدامات، بنا به دلایلی اتفاق خوشحال‌ کننده‌ ای که انتظارش را دارد، رخ نمی‌دهد.

تکرار رفتاری تکراری

چرا تغییر این قدر سخت است؟ به این دلیل که بیشتر مدیران نسبت به تغییر دادن عادات خود اکراه دارند و معتقدند آنچه در گذشته جواب داده است، برای اکنون و بعد هم کافی خواهد بود. آنان در غیاب تهدیدی بزرگ، همواره همان کاری را می‌کنند که پیش از این هم در سازمان یا شرکتشان انجام داده‌ اند اما یک شغل استارت آپی همیشه متفاوت و منتظر تغییر است.

تغییر در یک استارت آپ

در یک استارت آپ به خاطر ریسک پذیر بودن و حضور نیروی های جوان برعکس سازمان تغییر کردن کار راحت و دلپذیری دیده می شود. مدیر سازمانی مسن و ارشدی وجود ندارد که در برابر ایده های خلاقانه مقاومت کند و در یک حرفه استارت آپی تغییر به منزله پرواز است.

عدم وجود بدبینی در استارت آپ

تغییر برای بقای یک استارت آپ به دلیل این که میراث ناامیدی و بی ‌اعتمادی بین اعضایی که با هم (برابر و متحد شروع) کرده اند؛ وجود ندارد فضای استقبال از تغییر را ایجاد می‌کند ئذست برعکس کارمندان سازمانی که به صورت ناخودآگاه مبارز بعدی تغییر بعد از مدیران ارشدشان هستند و آن را (به علت عدم تعلق و بی اعتمادی به سازمان) محکوم به شکست می‌ دانند.

نهادینه سازی تغییر

سازمان ها مانند استارت آپ ها برای نهادینه‌ سازی تغییر، باید برنامه‌ کارآمدی را برای ترغیب کارکنان طراحی و اجرا کنند. این برنامه باید هفته‌ها یا ماه‌ ها پیش از برنامه‌ اصلیِ تغییر جهت سازمانی (دگرگون‌سازی) آغاز شود.

اطمینان یافتن از تغییر ذهن کارمند

مدیران باید از مدت‌ ها قبل تلاش کنند تا اطمینان یابند کارمندان به پیام‌ های طرح جدید گوش می‌دهند، پیش‌ فرض ‌های قدیمی را به چالش می‌ کشند و روش‌ های جدید کار کردن را مد نظر قرار می‌ دهند. تغییری که در استارت آپ ها نیز نیست چون کارمندانی پویا و تغییر دوست دارد.

تغییر برای بقا کسب و کار

رهبران دگرگون‌ ساز باید با تفکر مشاغل استارت آپی به طور دقیق به کارمندان نشان دهند که برنامه‌ های تغییر چه تفاوتی با برنامه‌ های قبلی دارند. آنان باید کارمندان را قانع کنند که شرکت رو به زوال است و برای بقا و رشد به احیایی اساسی نیاز دارد.

گرد همایی هدفمند

رهبران کارآمد کسب و کار اینترنتی و استارت آپی، هنگان تغییر به کارکنان در تفسیر پیشنهادها و راهکارهای تغییر، کمک کنند؛ زیرا ادراک کارکنان از برنامه‌ های پیچیده ممکن است بسیار گوناگون باشد. علاوه بر این، بسیاری از این برداشت‌ ها نادرست‌ اند یا نتایج دلخواه را به بار نمی‌آورند برای همین گردهمایی های هدفمند برای تغییر و بقای هر کسب و کاری لازم است.

شغل استارت آپی و بقا برای تغییر

وقتی در یک شغل استارت آپی فعال هستید می دانید که باید اول مدیر تغییرات آنی باشید اگر هم تغییر نکنید در دنیایی که امواج آن را هر لحظه بالا و پایین می کنند بقا نخواهید داشت. یک کسب و کار استارت آپی، مدیرانش به خوبی می دانند که بعد از هر تغییر احساس و عواطف کارکنانشان را باید پوشش دهند تا با محیط کار بیگانه و ناامید نشوند.

مدیر یک استارت آپ رهبر است

رهبران استارت آپی باید به عواطف و احساسات کارکنان و جزر و مد روحیه‌ی آنان توجه کنند و سخت‌ کوشانه از جو و فضای پذیرنده‌ تغییر محافظت کنند. مدیران استارت آپی با درنوردیدن مرزهای مدیر و تبدیل شدن به رهبر؛ ایجاد توازنی ظریف بین اعلام خبرها خوب و بد در پرتو راهکارها و پیشنهادهای مختلف و شکستن مرز دوست و زیردست این کار را انجام می دهند.

کارمند استارت آپی

یک کارمند استارت آپی می داند، دستاوردهای آ شناسایی خواهد شد و از وی قدردانی به عمل خواهد آمد. همین حس ندید گرفته نشدن راه را برای تغییر راحت در یک استارت آپ باز می کند حس تعلق و دیده شدن نیروی جادویی برای یک مدیر است.

کلام آخر ترغیب تغییر

ترغیب، موجب ارتقای شناخت و درک افراد می‌شود. شناخت بیشتر موجب پذیرش تغییرات می‌شود. پذیرش هم به اتخاذ اقدامات عملی در راستای تحقق تغییر منجر خواهد شد. بدون ترغیب حتی بهترین برنامه‌های دگرگون‌ سازی، نمی‌توانند جای پای محکمی داشته باشد.

 

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.