لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

صندوق واسطه گری مالی در هفته دوم تیرماه قابل معامله به دو برابر ارزش زمان ثبت نام

  • 0
  • 20/06/26
  • خواندن: 12 دقیقه
صندوق واسطه گری مالی که دولت سهام خود را در مجموعه‌ های مالی (بانکی و بیمه‌ای)، صنایع پالایش نفت و پتروشیمی و صنایع خودروسازی و فلزی عرضه کرد. این کار در قالب ۳ صندوق مجزا انجام شد و صندوق واسطه‌گری مالی یکم، نخستین آن‌ها به شمار می‌رود. سهام دولت در ۵ مجموعه مالی و بیمه‌ای شناخته‌ شده عرضه شد.
صندوق واسطه گری مالی

 پرتفوی صندوق واسطه گری مالی یکم

در صندوق واسطه گری مالی یکم بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و دو شرکت بیمه البرز و خوداتکایی امین به عموم مردم واگذار ‌شد.

صندوق مالی یکم و خرید اقساطی بازنشسته

اواخر اردیبهشت ماه امسال تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه و با اقساط ۱۲ ماهه از طریق ثبت نام آنلاین در سایت cspf.ir به علاقه‌مندان سرمایه گذاری در صندوق مالی یکم ارائه شد که مهلت استفاده از این تسهیلات تا روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام شده بود.

تعداد سهامداران بازنشسته

حدود ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان با استفاده از تسهیلات یک میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به خریداری سهام موجود در صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم معروف به سهام ETF اقدام کردند.

هفته دوم تیرماه آغاز معامله

سهام موجود در «صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم» معروف به سهام ETF از هفته دوم تیرماه ۱۳۹۹ در بازار بورس قابل معامله است.

سرنوشت سهام بعد از دو ماه

همچنین این سبد سهام پس از دو ماه قابلیت انتقال به غیر و فروش را خواهد داشت.

زمان فروش سهام

شما می‌توانید از هفته دوم تیرماه ۱۳۹۹ سهام خود را از طریق بورس بفروشید.

اگر کد بورسی ندارید
در صورتی که تا کنون کد بورسی دریافت نکرده‌اید، باید ابتدا نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت سجام به نشانی Sejam.ir اقدام و کد رهگیری دریافت کنید.

  • گرفتن کد بورسی الزامی است.

دو راه بعد از ثبت نام در سجام
پس از ثبت‌نام در سایت سجام، دو راه پیش رو دارید:
اول این‌که با در دست داشتن مدارک شناسایی به منظور افتتاح حساب کارگزاری و اخذ کد بورسی به مدیریت‌های استانی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید و با تکمیل فرم‌های مربوطه در «کارگزاری صباجهاد» که وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است، ثبت‌نام کنید.
دوم آن‌که به یکی کارگزاری‌های بورس در سراسر کشور مراجعه کنید.

تعیین ناظر سهام
در صورتی که قبلا کد بورسی و حساب کارگزاری دریافت کرده‌اید، با مراجعه به کارگزاری مربوطه، برای تعیین ناظر سهام خود درخواست دهید.

تغییر کارگزاری
یادآور می‌شود کسانی که از قبل دارای کد بورسی نزد سایر کارگزاری‌ ها هستند، می‌توانند در «کارگزاری صبا جهاد» هم ثبت‌نام کنند.

یک سوال پرتکرار
از طریق کارگزاری برای فروش سهام خود اقدام کنید؛ خود فرد بهتر است شخصاً برای فروش اقدام نکند.

کارگزاری صبا جهاد

کارگزاری صبا جهاد را اگر نمی شناسید باید بگوییم کارگزاری صبا جهاد، شرکت کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری می باشد که در هر شهری نمایندگی دارد.

خدمات کارگزاری

کارگزاری صبا جهاد خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • معاملات بر خط
  • همراه تریدر
  • صندوق بازار گردانی
  • سفارشات اینترنتی
معاملات بر خط چیست؟

با استفاده از این سامانه، سرمایه گذار قادر است در طول زمان بازار، معاملات خود را به صورت مستقیم انجام دهد.

همراه تریدر را بشناسیم

مشتریانی که علاقمند به انجام معاملات از طریق تلفن همراه هستند می توانند با نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه، معاملات خود را انجام دهند.

صندوق بازار گردانی

صندوق اختصاصی بازارگردانی به جمع ‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن‌ ها به خرید انواع اوراق بهادار به منظور انجام تعهدات بازارگردانی اوراق بهادار، بهره‌گیری از صرفه‌ جویی‌های ناشی از مقیاس و تأمین منافع سرمایه‌ گذاران می پردازد.

سفارشات اینترنتی برای فعالت در بورس

سامانه پنل مشتریان راهکار جامع کارگزاری، علاوه بر فراهم سازی امکان دسترسی به اطلاعات خرید و فروش های انجام شده، شرایط ثبت سفارشات آفلاین را نیز مهیا می سازد.

ناظر سهام کیست؟

همانطور که می‌ دانید در بورس اوراق بهادار ایران معاملات سهام برای مشتریان حقیقی از طریق کارگزاری‌ ها و یا کارگزار ناظر انجام می‌گیرد. در واقع کارگزاری‌ ها واسطه‌ بین خریداران و فروشندگان محسوب می‌ شوند.

ارزش سهام در ۴ تیرماه

ارزش واحد های صندوق یکم، طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سخت گیری در مورد واحدها صندوق یکم

کنترل‌هایی روی فهرست ثبت نام صورت می‌گیرد و موارد مغایر و کسانی که بیشتر پول واریز کرده و یا بیش از یک بار ثبت‌نام کرده‌اند، پول آنها برگشت داده می‌شود و از شنبه آینده (۷ تیر) اختصاص این واحدها به ا فراد صورت می‌گیرد.

خرید دوباره سهام ETF

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت  امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری صندوق ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

  • یعنی هنوز زمان برای سرمایه گذاری در واحدهای صندوق یکم با حاشیه سود امن ممکن است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.