لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

قیمت دلار ۲۰ هزار تومانی کجا چنین شتابان می رود ؟

  • 0
  • 20/06/24
  • خواندن: 9 دقیقه
قیمت دلار 20 هزار تومانی آن چنان شتابان می رود و طلا را هم با خودش بالا می برد که حرفی برای گفتن نمانده است. درست است، عادت کرده ایم! مریضی این روزها آنقدر غافلمان کرده که مانده ایم دستمان را ضدعفونی کنیم یا دستمان را روی کلاهمان بگذاریم که از تماشای صعودی رشد قیمت ارز و طلا نیفتد. در این موقعیت هر جا که قرار باشد دست به محوطه صورت نزدیک شود بی خیالش می شویم و می گویم به درک! هرچه می خواهد بشود آب از سر ما بدجور گذشته است. نمیریم صلوات... .
دلار 20 هزار تومانی

قیمت دلار ۲۰ هزار تومان شد.

قیمت دلار ۲۰ هزار تومانی شد. اگر بخواهم قیمت دقیق تری بگویم در سوم تیرماه قیمت دلار ۲۰۱۰۰ تومان اعلام شد!!

نوسانی موقتی

نظر رئیس بانک مرکزی در مورد افزایش قیمت دلار: «بعد از عید نوروز به دلیل اتفاقات ناشی از ویروس کرونا و کاهش درآمد برخی از محصولات برخی محدودیت‌ها در مرزها نقصان در عرضه نسبت به تقاضا ایجاد شد و این موجب نوسانات کوتاه مدتی شد و من مطمئن هستم که این نوسانات مرتفع خواهد شد»

هفته ها و ماه های آینده دلار

رئیس بانک مرکزی به مردم با اطمینان سخن می گوید: « ان‌شاءالله  مردم مطمئن باشند در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده تعادل برقرار خواهد شد و ما برای رونق تولید که امسال سال جهش تولید است تمام امکانات پولی، بانکی و ارزی را به کار می‌گیریم تا بتوانیم رفاه مردم را تأمین کنیم.»

جلسه ۳ تیرماه ۹۹

در جلسه سوم تیرماه، مقرر شد کارگروه مشترکی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای رصد دائمی بازار و پیشبرد امور تشکیل شود.

یک سوال از بانک مرکزی

چرا از اسفند تا حالا چنین کار گروهی برای نظارت تشکیل نشده است تا بازار ارز به این وضع نیفتد؟

توپ بازی به زمین رمز ارز

از بانک مرکزی خواسته شده است هر چه زودتر آئین نامه اجرایی رمز ارز را برای مدیریت منابع و مصارف ارزی به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

  • آیا ورود رمز ارز می تواند برای نرخ دلار معجزه کند. رمز ارزهای قویی که خودشان با پشتوانه مالی دلار یا یورو ثباتشان را حفظ می کنند و خریدار به واسطه همین پشتوانه در امنیت معامله می کند

قیمت طلا هم متاثر از دلار

قیمت طلا از دو فاکتور تاثیر می گیرد:

قیمت انس طلای جهانی

قیمت دلار

این فاکتور دوم این روزها، قیمت طلا را هم عجیب غریب کرده است. در زمانی گران شدن طلا و ورودش به کانال ۱۰۰ تومان مردم با این افزایش قیمت با ۸۰۰ هزار تومان ۸ گرم طلا داشتند حالا یک گرم!!

قیمت طلا را با دلار حدس بزنید

اول نرخ اُنس طلای جهان را رصد کنید و ضرب در۰٫۰۲۴۱۱ کنید نرخ به دست آمده را در قیمت دلار ضرب کنید.

نمونه از پیش بینی قیمت طلا

قیمت انس طلای جهانی ۱۷۲۷ دلار ضرب در ضریب طلای ۱۸ عیار، ۴۱٫۶۳ دلار می شود. این قیمت را ضرب در قیمت هر دلار در کشورمان یا پیش بینی قیمت دلار در روزهای آتی کنید قیمت هر گرم طلا را به دست خواهید آورد. برای نمونه با دلار ۲۰ هزار تومانی قیمت طلای ۱۸ عیار ۸۳۲ هزار تومان خواهد شد.

حدس قیمت سکه با قیمت دلار

ضریب سکه را هم در ذهن ثبت کنید۰٫۲۳۵۳ می باشد با ضرب در اُنس طلا و ضرب در قیمت دلار در کشورمان، قیمتش هویدا خواهد شد.

  • امیدواریم با توضیح بالا دلیل تاثیر مستقیم دلار روی طلای ۱۸ عیار را فهمیده باشید.

پیش بینی دیگری

تحلیلگران اقتصادی بانک سوسایت جنرال فرانسه همچنان بر این باورند که قیمت طلا در بلندمدت روندی نزولی خواهد داشت . اگر طبق ین پیش بینی طلای جهانی کاهش پیدا کند قیمت طلا در ایران هم کاهش پیدا می کند. اما این تحلیلکران معتقدند این کاهش بسته به رشد ارزش دلار دارد که با این تفسیر در کاهش قیمت طلای ۱۸ موثر نیست. از آن کم و به آن زیاد شود؛ معادله یکی می شود.

پیش بینی غیرحرفه ایی تا حرفه ایی

افراد غیرحرفه ایی و حرفه ایی در بازار از افزایش قیمت طلا در گرمی ۱میلیون تا ۱۲۰۰ صحبت می کنند و منطق فکری خودشان را دارند. دولت از کاهش قیمت ارز در تیر و مرداد ماه ۹۹ خبر می دهند که طلا را هم ارزان خواهد کرد.

یک عامل بسیار موثر تقاضای مردم

یک عامل بسیار موثر افزایش نرخ تقاضا با گران شدن قیمت طلا در بین عموم مردم می باشد که یک حباب افزایش قیمت بزرگ که نمی شود ندیدش گرفت هم وجود دارد. اگر مردم کشورمان صبوری کنند وتقاضا را بالا نبرد در سیکل طبیعی افت قیمت پیش خواهد آمد که البته بعید به نظر می رسد!!!!!

نتیجه گیری از افزایش قیمت

قیمت دلار ۲۰ هزار تومانی عدد کمی نیست. دولت و مستقیم رئیس جمهور قول کاهش قیمت را داده است از هموطنان می خواهیم در همت ملی تقاضا را بالا نبرند تا دلال بازی ها حباب قیمت را بزرگ تر نکند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.