لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تسهیلات کمیته امداد و وام هایش با توجه شرایط های مددجویانش، واگذار می شود

  • 14
  • 20/06/18
  • خواندن: 11 دقیقه
تسهیلات کمیته امداد و شکل گیری فعالیت وام دهی کمیته امداد با هدف کمک رسانی به جمعیتی که در تمام دوران زندگی از خیلی کیفیت های زندگی دور بوده اند؛ تشکیل شد. شخصیت های سرشناسی مانند آیت الله روح الله خمینی و شهید رجایی برای بهبود مسیر این تشکل کمک های زیادی کردند. در این مطلب قصد داریم طرح و وام های کمیته امداد به مددجویانش را بررسی کنیم.
تسهیلات کمیته امداد

تسهیلات کمیته امداد برای نوسازی مسکن

برای تسهیلات کمیته امداد، پس از درخواست و احراز توانایی مددجو برای ساخت در خصوص انجام طرح از سوی کارشناسان کمیته امداد امام، متقاضی جهت دریافت تسهیلات مذکور و ساخت مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک های عامل کمیته امداد معرفی می شود.

پرداخت تسهیلاتوام مسکن کمیته امداد کمیته امداد

پرداخت تسهیلات مسکن کمیته امداد برای تامین، ساخت، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان از محل منابع بودجه‌ای دولتی، کمک‌های مردمی و درآمدهای اختصاصی کمیته امداد امام با هدف بهبود وضعیت و ایجاد مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت و تسریع در تحقق برنامه های رفع نیاز مسکن محرومان صورت می پذیرد.

طرحی به نام طرح شهید رجایی

در زمان ریاست جمهوری شهید رجایی برای خانواده های روستایی و عشایری که سرپرست خانوار آن ها بالای شصت سال بوده است از طرف کمیته امداد خدماتی از قبیل پرداخت اقساط عقب مانده تسهیلات، دادن وام، گرفتن معافیت تحصیلی برای فرزندان این چنین خانواده هایی در نظر گرفته شده است.

زمان پایان خدمات کمیته امداد

در صورتی که این چنین خانواده ایی با این کمک ها و وام های قرض الحسنه ایی به خودکفایی رسیدند دیگر پایان طرح و ارائه خدمات است.

تعداد صندوق کمیته امداد

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، ۳۳ شعبه در کشور دارد گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بانک مرکزی این شعبات را در دسترس کمیته قرار داده تا بتوانند خدمات را انجام دهند. در مجموع در تمامی شهرستان‌هایی که دفاتر کمیته امداد شعبه داشته باشد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مراجعان خدمات ارائه می‌کند.

تسهیلات اشتغال کمیته امداد

اشتغال کمیته امداد اشتغال پایدار است، یعنی قبل از آنکه فرد نیازمند طرحی را ایجاد کند همکاران مددرسان در حوزه اشتغال؛ نیازسنجی و طرح را بررسی می‌کنند که آیا طرح در آن منطقه جغرافیایی بازدهی دارد یا خیر؟ پس وام‌ها و تسهیلات کمیته امداد در زمینه اشتغال پرداخت می شود.

پایداری اشتغال مد نظر کمیته امداد

اشتغال‌هایی که کمیته امداد ایجاد می کنند کاملا پایدار است چرا که قبل و بعد از اجرای طرح، به آن نظارت می‌شود. سقف وام اشتغال زایی ۵۰ میلیون تومان می باشد.

مدت زمان گرفتن وام کمیته امداد در اشتغال زایی

دریافت وام یا تسهیلات کمیته امداد از مرحله اول تا آخر به چند عامل بستگی دارد؛ نخستین موضوع این است که در چه زمانی پرونده را تشکیل می‌دهند چرا که معمولاً اعتبار تا پایان سال به اتمام می‌رسد و سال بعد  تا زمانی که منابع تخصیص پیدا کند، چند مرحله باید طی شود؛ یکی اینکه باید بودجه به بانک مرکزی ابلاغ شود، سپس بانک نیز به شبکه بانکی و به استان‌ها اعلام و ابلاغ کند که در نهایت این چند مرحله چندین ماه طول می‌کشد.

زمان دریافت وام اشتغال کمیته چه زمانیست؟

عملاً هر سال پرداخت وام اشتغال‌ به مددجویان و نیازمندان فاقد شغل از مرداد ماه آغاز می‌شود. در چنین شرایطی اگر فردی تشکیل پرونده را در فروردین یا اردیبهشت ماه داده باشد، چند ماه طول می‌کشد تا پس از تخصیص اعتبارات بتواند برای دریافت وام به بانک معرفی شود.

وام کمیته امداد برای سیل زدگان

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه به مناطق سیل‌زده کشور اختصاص داده است و دامنه پرداخت این وام به گونه ای بود که تمامی هموطنانی که در مناطق سیل زده کشور دچار آسیب شدند، می‌توانستند این وام را دریافت کنند.

وام کارگشایی کمیته امداد

وام های کارگشایی کمیته امداد، مبلغ و تعداد اقسازشان به این شرح است:

کارگشایی مددجویی (ادارات تابعه ) به مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال (۲۵ قسط)

– کارگشائی مددجویی (مدیریت شهرستان) به مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (۳۰ قسط)

– کارگشائی مددجویی (مرجع تصویب استان)به مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (۵۰ قسط)

– کارگشائی مددجوی (با مجوز دفتر مرکزی) به مبلغ ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال(۶۰ قسط)

– وام محکومین نیازمندان(توسط استان)  به مبلغ ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال (۶۰ قسط)

– وام ازدواج نیازمندان (توسط استان ) به مبلغ ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال (۶۰ قسط)

– وام کارگشائی نیازمندان جهت بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی (توسط استان )مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (۵۰ قسط)

از کجا برای دریافت وام کارگشایی کمیته باید معرفی شد؟

کلیه وامهای کارگشائی مددجوی وغیر مددجوی شرایط و ضوابط پرداخت از طریق معاونت حمایت و خانواده معرفی باید شوند.

اسناد تضمینی و وثایق مورد قبول صندوق قرض الحسنه کمیته امداد

برای وام هایی که از کمیته امداد گرفته می شود مددجو باید ضمانتی برای بازگشت به کمیته ارائه دهد که به این شرح است:

۱٫چک، که برای دریافت چک هم شرایطی قرار داده شده که به این قرار است:

۱٫۱چك بايد بدون تاريخ صدور ، صادر گردد.

۱٫۲چك بايد حداقل به مبلغ تسهیلات صادر گردد.

۱٫۳چك باید در وجه كميته امداد امام خميني (ره) صادرگردد.

۱٫۴حواله كرد چك خط خورده باشد.

۱٫۵اصالت چك از بانك مربوطه استعلام گردد.

۱٫۶چك بدون قلم خوردگي و ظهرنويسي ارائه گردد.

۱٫۷اطمينان از اينكه امضاء چك توسط صاحب چك انجام شده است. (اصالت امضاء چک)

۲٫سفته،شرایط دریافت سفته هم به این قرار است:

۲٫۱تاريخ تحرير سفته (روز- ماه- سال به حروف) به صورت کامل درج شده باشد.

۲٫۲مبلغ تعهد : مبلغي كه شخص متعهد به پرداخت آن مي شود که بايد به حروف و عدد و به صورت دقیق ثبت شود .

۲٫۳تاریخ سررسید سفته : برای ضمانت تسهیلات پرداختی ، عندالمطالبه درج می شود.

۲٫۴حواله کرد : سفته های دریافتی به حواله کرد امداد تنظیم شود.

گواهی های مورد نظر برای تسهیلات کمیته امداد

گواهی اشتغال: نامه اداري است كه طي آن سازمان ، اداره يا شركت متبوع كارمند(ضامن) اشتغال به كار ضامن را تائيد مي نمايد.

گواهی صنفی( تائید شده توسط اتحادیه مربوطه ): گواهي است كه توسط اتحاديه مربوطه به عنوان امداد صادر گرديده و اعتبار جواز كسب ضامن (كاسب)تائيد مي گردد و همچنین جواز کسب بایستی تا پایان آخرین قسط تسهیلات دارای اعتبار باشد.

تعهدات کسر از حقوق:  نامه اداري است كه طي آن سازمان يا اداره يا شركت متبوع كارمند (ضامن) متعهد ميگردد در صورت عدم پرداخت قسط توسط تسهیلات گيرنده و ضامن، نسبت به كسر از حقوق ضامن و واريز به حساب صندوق وام امداد اقدام نمايد.

رضایت مددجو،کسراز مستمری:  نامه كتبي كه طي آن مددجو رضايت خود را مبني بر كسر اقساط از مستمري اعلام نموده و بر اساس بررسيهاي مسئولين شاخه كسر اقساط موجبات ايجاد دشواري براي خانواده مددجو نگردد.

رهینه منقول: هر نوع مال منقولی که دارای ارزش ریالی حداقل به مبلغ تسهیلات بوده و قانوناً بتواند مورد رهن قرار گیرد.

ضمانت نامه ملکی:  سندي است كه طي آن ملكي به ارزش حداقل مبلغ تسهیلات بابت ضمانت تسهیلات تا آخرین سررسید باز پرداخت تسهیلات در رهن کمیته امداد قرار گيرد.

ضمانت نامه سپرده های بلند مدت: حساب سپرده ضامن می بایست در یکی از بانکها یا موسسات مالی اعتباری که تحت نظارت بانک مرکزی می باشند مفتوح باشد و ضمانت نامه به صورتی تنظیم شده باشد که در صورت اعلام کمیته امداد اقساط معوقه از این محل تامین گردد .

سند ذمه ای : سندي است كه در دفاتر اسناد رسمي تنظيم و طي آن تسهیلات گيرنده و ضامن به صورت تضامني متعهد به پرداخت اقساط تسهیلات دريافتي مي شوند امداد طي سند فوق حق خواهد داشت براي استيفاي حقوق خود منفرداً و يا متفقاً به هر يك از آنان مراجعه و مطالبات خود را وصول نمايد.

نتیجه و هدف کمیته امداد

کمیته امداد هدفش تسهیلات و وام هایی برای افرادیست که بتوانند خودشان را تا سطح متوسط به بالای جامعه برسانند و این وام ها شامل افرادی غیر مددجو نمی شود.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • رحمن عباسی 03 دسامبر 2020 در 1:37 ب.ظ

    بنام خدا
    دیدگاه خوازکجابگم من یک کارگرمتاهل بادوتابچه هستم که به دلیل مریضی قلبی وعصبی بودن معده ومشکل گوارشی نزدیک به شش ماهه زیرپوشش کمیته امداداستان فارس شهرستان قیروکارزین شهرکارزین هستم من وخانواده ام دریک اتاق بلوکی بدون ستون باسقف پلیت زندگی میکنییم اونجاهم آشپزخانه هم پذیرایی مهمان هم حمام است بخاطرمریضی ازبرج ۱۰سال۹۸کمترمیتونم کارکنم الان هم زیرپوشش کمیته امدادشهرستان قیروکارزین هستم اینم کارتش۶۰۳۷۹۹۴۳۷۳۱۳۴۰کدملی ۲۴۵۱۸۱۳۲۲۹خیلی مراجعه کردم برای احداث حداقل متراژمسکن یالااقل وام مسکن مستضعفان وتهااین کارت بهم دادن که یک ریال کمک نکردن چطورخبرهامیزنه ۳هزاراززیرپوشش کمیته امدادخانه داریاکمک بلاعوض شدن تعجب میکنم اینجاکه اینطورنیست بعدهم میگن بچه بیاریدخوب یک اتاق نصفش که پرده زدییم براآشپزخانه نصف دیگش هرکدوم نیم مترجادارییم اونم اگه پس لرزه یاطوفان نیادخراب نشه سقفش فقط دیدگاه من اینه که اول به فکرفقراوحمایتشون کنیدمستضعفا رابعدیکی که سهله سه تابچه ازشون بخایین هرکه اینومیخونه حالایامسول یاخیرشماره من۰۹۱۷۲۱۳۶۳۸۰هست ممنون

    • سردبیر تحریریه 04 دسامبر 2020 در 3:53 ق.ظ

      سلام.
      متن شما را منتشر کردیم تا پیامتان رسانده شود.
      باتشکر تیم وام چی

  • احمد 07 دسامبر 2020 در 1:32 ق.ظ

    با عرض سلام‌خسته‌نباشید‌خدمت‌همه‌مسئولان‌عزیزفردی هستم بادوتا‌بچه‌ومستاجرکه‌از‌بچه‌گی‌دستم‌روی‌پای‌خودم‌بوده‌ومکانیکی‌.کولرسازی.تعویض‌روغنی.پنچرگیری. ۰۹۲۱۷۶۲۷۸۷۹جرمگیری‌آبگرمکن‌وخیلی‌کارهای‌دیگه‌که‌بر‌دست‌روزگار‌الان‌‌کارگر‌میدونی‌شدم‌که‌بخاطر‌بیماری‌کرونا‌دستم‌خیلی‌خالیه‌از‌هیچ‌کس‌تقاضای‌مالی‌ندارم‌ولی‌شما‌را‌به‌خدا‌هر‌کس‌میتواند‌برای‌کار‌کردندر‌هرجا‌کمکم‌کند‌یا‌علی‌.

    • سردبیر تحریریه 07 دسامبر 2020 در 5:16 ب.ظ

      سلام
      کاربر گرامی
      با احترامی که برای کاربران سایتمان قائلیم.
      پیامتان را تایید می کنیم تا خوانده شوید.
      باتشکر تیم وام چی

  • ایرج 12 دسامبر 2020 در 10:40 ب.ظ

    سلام چند بار از کمیته امداد میشه وام خوداشتغالی گرفت

    • سردبیر تحریریه 13 دسامبر 2020 در 1:58 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      هر مددجویی یک بار می تواند از تسهیلات استفاده کند.
      باتشکر تیم وام چی

  • فردین 05 ژانویه 2021 در 7:12 ب.ظ

    سلام خسته نباشید.ببخشين من و مادرم تا به حال هیچ وامی از کمیته امداد نگرفتیم .من کارشناسيمو تموم کردم یه مدتی هی بیکارم .ميخام کاری رو شروع کنم ولی برای شروع نیازمند پول هستم اگر این کارو شروع کنم نیازی دیگر نمی بینم عضو کمیته باشيم .برای شروع اینکار به صدمیلیون وام نیاز هس .آیا کمیته امداد به من وام ضد میلیونی میده؟ چه مدارکی لازم هس برای گرفتن وام .ممنون میشم جواب بدین

    • سردبیر تحریریه 06 ژانویه 2021 در 4:57 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      وقتی شما مددجو کمیته هستید و کارآفرینی می خواهید انجام بدهید کمیته امداد به شما کمک می کند و بعد از مطمئن شدن از درآمدزایی دیگر چتر حمایتی خود را از شما بر میدارد.
      باتشکر تیم وام چی

  • سعداللهی 23 ژانویه 2021 در 2:12 ق.ظ

    سعداللهی هستم ده ساله تهد پوشش کمیته هستم یبار یه وام ۳ تومنی بهم دادن اونم پاس کردم.الان یه ساله میدوام یه وام ده تومنی بگیرم مبگن باید ضامن داشته باشی با کسر حقوق .به نطر شما کی حاظر میشه باکسر حقوق ضامن یه ادمی که تهد پوشش کمیته هست بشه ؟؟ چرا باید باید بازنشسته رو برای ضامن قبول نکنن ؟؟؟؟

    • سردبیر تحریریه 23 ژانویه 2021 در 5:14 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بله حق با شماست وام های کمیته خود کمیته باید ضمانت کند.
      باتشکر تیم وام چی

  • سارینا ولیزاده 04 مارس 2021 در 11:11 ب.ظ

    سلام من خانمی مطلقه هستم و بیکار ک زیر پوشش مادرم هستمو مادرمم کمیته امدادیه و منم بوسیله ایشون کمیته امدادی هستم و روستا زندگی میکنیم و لی تابحال هیچ وامی از کمیته امداد نگرفتم قصدم اینه وامی بردارم تو حیاط مادرم منم یه خونه برای خودم درست کنم مستقل شم یا یه دامداری کوچی راه بندازم تو همین روستا و بامادرم مشغول کارشیم ولی هربار ک مراجعه کردم میگن یا بودجه نیس یا وامی بهت تعلق نمیگیره فقط مادرت میتونه وام برداره ک بعد از آن اسمتون از لیست کمیته امداد خط میخوره چون خود کفا میشید لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 3:16 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بله شما تنها راهتان وام کمیته امداد وام خوداشتغالی است که کمیته وقتی مطمئن شد شما درآمد دارید مبلغ مقرری را قطع می کند. البته دیگر نیازی هم ندارید دیگر
      پس نترسید و حرکت کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • Mmmm 06 مارس 2021 در 9:47 ب.ظ

    سلام کمیته وام۲۰۰میلیونی برای اشتغال زایی میده
    و این ک چقدر طول میکشه تا وام دریافت بشه

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 3:04 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      در قدرت ما نیست مدت زمانی را اعلام کنیم
      باتشکر تیم وام چی