لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام های بی دردسر و راحت در فضای مجازی شیوه جدید کلاهبرداری!

  • 0
  • 19/11/03
  • خواندن: 6 دقیقه
احتیاج مبرم به وام داشتن و شرایط سخت رسیدن به مبلغ مورد نیاز شرایطی است که همه را وسوسه می کند، راه های قانونی را دور بزنند. دور زدن نه به معنای خلاف کردن بلکه دنبال راهی بگردند که مسیر را کوتاه کند و به اصلاح میان بر باشد.

استارت

همان طور به ساز و کار های استارت آپ های وام دهی آشنا هستید؛ مراحل رسیدن به وام را کوتاه می کند اما حذف نمی کند. قرار نیست کسی وامی را خلاف قانون و مسیر عادی وام دهی دریافت کند. استارت آپ هایی مانند وام چی کارشان دادن وام های بی دردسر و راحت نیست.

دردسر

وام های بی دردسر دقیقاً دردسر محض است. سر بی درد دستمال بستن مصداق وام هایی است که در آخر کلافگی و داشتن شرایط سخت به دنبال رفع مشکل می شوید که با کلیک کردن در اینترنت به کلمه های دلچسب و راحتی مثل وام بی دردسر برخورد می کنید و اغوا می شوید که مشکلتان را حل کنید. غافل از اینکه…

چه شده؟

چه شده است که امروز وام چی مطلبی در زمینه کلاهبرداری برای شما تهیه کرده است. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری اظهار داشت: با تکراری شدن کلاهبرداری به روش برنده شدن جوایز، مجرمان سایبری به حیله‌ای دیگر متوسل شده‌اند و با حربه دریافت وام‌های بدون دردسر و سریع اقدام به کلاهبرداری می کنند.

ساز و کار

استارت آپ قانونی و موفقی مانند وام چی وقتی به شما پیشنهاد وام می کند؛ خودش وام ندارد بلکه از افرادی که وام دارند و وام چی را امین خود دانسته اند، اطلاعات وامشان را در اختیارش گذاشته تا به نمایش افراد خواهان وام بگذارد. در این مسیر وام چی فقط زمان، افتتاح سپرده، گرفتن امتیاز با تراکنش را برای گیرنده وام، کوتاه و حل می کند. و اگرنه وام چی وام نمی فروشد. این تصوراشتباه را اگر کنار بگذارید دیگر اغوا نمی شوید.

حق

باید به بعضی کاربران که با فضای اینترنت، ساز و کار این گونه استارت آپ ها آشنایی کامل ندارند و با توصیه دیگران و بدون کمک فردی آگاه اقدام به جستجو وام می کنند؛ حق داد که در آغاز کمی گمراه شوند. امروز وام چی این مطلب را برای شما می نویسد که حواستان  را جمع کنید. هیچ استارت آپی قبل از بستن  قرارداد بین دو نفر، توافق مبلغ برای جا به جایی وام و اقدام مراحل اخذ وام نمی تواند از خواهان وام مبلغی آن هم میلیونی بگیرد.

دریافتی

تنها دریافتی وام چی از ارائه اطلاعات وام یا خبر دادن سریع به کاربرانش از آگهی وام گرفتن مبلغ عضویت در سایت یا پرداخت هزینه های عضویت در طرح هایش می باشد. این مبالغ به صد هزار تومان نمی رسد چه برسد به مبلغ میلیونی که کلاهبرداران از طعمه های خود دریافت می کنند.

ماهی

در اصول ماهی گیری، ماهی گیران برای اغفال ماهی اول دلمه خون و ماهی های کوچک به آب می اندازند تا ماهی ها به طعم آن دور قایقشان جمع شوند آن وقت قلاب به آب می اندازند. شیوه کلاهبرداران هم اول انداختن طعمه هایی که با کلمه های (وام بی دردسر، فوری، راحت، بدون دغدغه و البته بدون ضامن) است.

بدانید

استارت آپ هایی که در دنیای مجازی کار انتقال، آشنایی افراد وام دهنده و گیرنده را به عهده گرفته اند دلال نیستند. این استارت آپ ها در معامله مبلغ وام را برای خود به عنوان هزینه دستمزد بر نمی دارند. وام چی امده است تا نیازمندان وام از شر دلال ها رها شوند.

اگر

این تصور که: ” در این نوع معاملات امکان کلاهبرداری وجود دارد از استات آپ های وام دهی استفاده نکنیم “، تصور غلطی است. در دنیا همیشه راهی برای کلاهبرداری وجود دارد. برای مثال هر روز تعداد زیادی از سیستم انتقال پول پایا استفاده می کنند اما از همین راه هم می توان کلاهبرداری کرد. سیستم پایا بدون چک کردن موجودی فرد پایا کننده در همان آغاز تراکنش را موفق اعلام می کند بعد چند ساعت که در سیستم بانکی پیام ها مخابره شد اگر فرد موجودی کافی نداشته باشد تراکنش را ناموفق اعلام می کند.

اصالت

اگر فردی از شما خرید کند. مبلغ خریدش بالای سه میلیون باشد و مبلغ را پایا کند. از محل کسب شما خارج شود چند ساعت بعد بفهمید پولی به حسابتان نیامده و آن فرد از شما سو استفاده کرده؛ دیگر نباید از سیستم پایا استفاده کرد؟! اصالت فرد یا استارت آپی که وام معرفی می کند را بشناسید و آگاهانه معامله کنید.

خبر

محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کیش اظهار کرد: فردی اعلام می کند که برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی در کمترین زمان نیاز است تا وی مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب این افراد واریز نماید که پس از واریز مبلغ یاد شده ارتباط با مجرم قطع شده و این فرد مال باخته برای احقاق حق خود به این پلیس مراجعه می نماید.

(در همان آغاز واریز پول به حساب فردی که ندیده اید و هیچ تضمینی برای ادامه ارتباط بعد از پرداخت پول نیست! از ما به شما پیشنهاد اگر با چنین شرایطی روبرو شدید به فرد به ظاهر موجه بگویید شما صد میلیون به من بده من سی تومان اش را جیرینگی به شما می دهم.)

شیوه جدید

کلاهبرداران فضای مجازی به روش‌های قدیمی مانند درگاه تقلبی پرداخت، دادن مبلغ برای گرفتن جایزه و فروش اینترنتی کالایی که وجود خارجی ندارد، به علت آشنایی و آگاهی کاربران مبادرت نمی کنند و به کلاهبرداری های جدید مانند دادن وام‌های سریع و بی دردسر در شبکه‌های اجتماعی مجازی متوسل شده‌اند و با فریفتن افراد نیازمند و کسانی که برای دریافت وام از بانک ها در مسیر وامانده اند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.