لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام دانشجویان پزشکی در سال ۹۹ با توجه به شرایط بحران کرونا

  • 0
  • 20/09/03
  • خواندن: 36 دقیقه
وام دانشجویان در زمان و دوره تحصیل دانشجو یک کمک بزرگ برای راحت طی کردن مسیر تحصیل است. مخصوصاً دانشجویان رشته های پزشکی با سختی های بیشتری در تحصیل و مدت طولانی تر روبرو هستند؛ حمایت های مالی در امر پژوهش و زودتر تشکیل خانواده دادنشان بسیار موثر است.
وام دانشجویان پزشکی

وام دانشجویان متاهل پزشکی

وام دانشجویان متاهل به دانشجویانی که طی سال‌ ۹۸  ازدواج کرده و اطلاعات لازم را در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد رهبری دانشگاه ثبت کرده اند، تسهیلات بانکی قرض الحسنه به مبلغ ۲۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود.

  • این وام برای دانشجویان پزشکی می باشد.

وام دستیاری موضوع جدید وام برای دانشجویان

به نقل از وزارت بهداشت، بهروز رحیمی با اعلام  این بیان کرد: «با توجه به ایجاد ردیف وام دستیاری (در سال ۹۹) که قبلاً وجود نداشته است  به این دسته افراد هم وام خواهیم داد.»

زمان ابلاغ وام دستیاری

ابلاغ وام دستیاری برای دانشجویانی که در مقاطع دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ انجام خواهد شد.

مبلغ وام دستیاری برای دانشجویان دکترای تخصصی

پارسایی، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در تشریح چگونگی دریافت وام دستیاری خطاب به دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی بیان داشت: «بر این اساس همکاری دو طرفه بین صندوق رفاه و بانک طرف قرارداد، به دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی متقاضی وام، وامی به مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.»

روند اعطای وام دستیاری برای دانشجویان

روند اجرایی شدن این وام به این نحو است که از اوآخر مهرماه و اوایل آبان ماه جاری به دانشجویان جهت ثبت نام برای دریافت وام دستیاری اطلاع‌رسانی خواهد شد و آن‌ها می‌توانند از طریق پورتال صندوق رفاه دانشگاه خود در این خصوص اقدام به نام ‌نویسی کنند. در ادامه اسامی این دانشجویان از طریق دانشگاه محل تحصیل به صندوق رفاه ارسال خواهد شد و پس از تأیید صندوق رفاه، اسامی به بانک جهت افتتاح حساب ارسال می‌شود.

مرحله نهایی برای گرفتن وام دستیاری

در گام بعد دانشجویان جهت افتتاح حساب به سایت بانک مربوطه مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب، کارت بانکی به درب منزل آن‌ها پست خواهد شد.

نرخ بهره وام دستیاری دانشجویان پزشکی

دریافت این وام که به صورت قرض‌الحسنه با سود چهار درصد خواهد بود.

ضامن های مورد نیاز برای وام دستیاری

نیاز به یک ضامن کارمند یا کاسب معتبر است که دارای چک یا سفته باشد.

مبلغ وام دستیاری با توجه به منبع و متقاضی

مبلغ وام بسته به تعداد دانشجوی متقاضی می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین اگر تعداد افراد متقاضی در حدود ۱۰ هزار نفر باشد، مبلغ وام ۱۵ میلیون تومان به ازای هر نفر خواهد بود که درطی سه بازه زمانی سه ماهه و در هر بازه ۵ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. در صورتی که تعداد افراد متقاضی از عدد اعلام شده(۱۰ هزار نفر) بیشتر و یا کمتر باشد مبلغ وام دستیاری نیز متغیر خواهد بود.

شرایط بازپرداخت وام دستیاری

بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه بوده و پرداخت اولین قسط آن  ۱۲ ماه پس از دریافت اولین پنج میلیون تومان یعنی آذر ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

افزایش وام برای دانشجویان در سال ۹۹

افزایش ۲۰-۳۰ درصدی سرانه سایر وام های صندوق، نرخ رشد مجموع وام های اعطایی صندوق به دانشجویان نسبت به میزان آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. به طور متوسط سرانه وام های دانشجویی حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وام ودیعه مسکن دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: به منظور تشویق امر مقدس ازدواج در بین جوانان، صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۹ نسبت به افزایش ۲۴ درصدی وام های ودیعه مسکن اقدام کرده است.

  • این وام ودیعه مسکن برای دانشجویان پزشکی می باشد.
  • مبلغ وام ودیعه هم یک میلیون تومان است.

حمایت از بخش دانش آموختگان پزشکی

با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت سعی کرده است از دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی کشور حمایت کند.

عدم پرداخت اقساط وام دانشجویی در بحران کرونا

یکی از حمایت های صندوق رفاه دانشجویان، امهال اقساط وام های دانشجویی اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بود و به این ترتیب سعی شد تا صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به این قشر آسیب دیده از بحران کمک کند.

پرداخت اقساط بدون جریمه تاخیر در بحران کرونا

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: «با توجه به ادامه شرایط و روند موجود، کماکان دانش آموختگان می توانند با پرداخت کامل بدهی معوق شده خود از پرداخت خسارت تاخیر اقساط معاف شوند. این افراد می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی students.srd.ir نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.»

سوالات متداول

آیا برای دستیاران دوره تخصصی دکتری وام وجود دارد ؟

تا سال های قبل چنین ردیف بودجه وامی وجود نداشته که امسال(سال۹۹) ایجاد شده است.

زمان گرفتن وام دستیاری چه زمانی است ؟

وام دستیاری در نیمه دوم سال ۹۹ یعنی از مهر آغاز و با فراخوان دانشگاه دانشجویان می توانند ثبت نام کنند.

مبلغ وام دستیاری چقدر است ؟

مبلغ وام دستیاری حداکثر ۱۵ میلیون در نظر گرفته شده است که با توجه به تعداد متقاضیان امکان کم و زیاد شدن دارد.

مبلغ وام ودیعه دانشجویان پزشکی چقدر است ؟

در سال ۹۹ مبلغ وام ودیعه مسکن به یک میلیون تومان افزایش یافت.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.