لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

همه چیز راجع به شرایط اعطایی وام بانک رفاه کارگران

  • 29
  • 19/08/18
  • خواندن: 53 دقیقه
سازمان تامین اجتماعی یکی از ارگان های اصلی بیمه ایی و حمایتی از قشر کارگران است. این سازمان در تمام سالهای فعالیت خود تمام تلاش اش برای بهتر کردن زندگی عضوهای خود که همان کارگران هستند را انجام داده است. یکی از اقدامات این سازمان کمک به موجودیت بانکی به نام بانک رفاه کارگران است که با اعلام و ثبت این بانک در 27 مرداد ماه 1339 و اعطای 400 میلیون اعتبار پولی در فروردین ماه 1340 به طور رسمی برای رفاه این قشر فعالیتش را آغاز کرد. با هم به بررسی این بانک و تحولاتش می پردازیم و تسهیلات آن را بررسی می کنیم.

فلسفه بانک رفاه کارگران

به این دلیل که بانک رفاه کارگران یکی از بازوهای توانای سازمان تامین اجتماعی است و فلسفه وجودی اش برای بهتر شدن وضعیت رفاهی و اجتماعی قشر کارگران است. بیشتر از بانک های دیگر در امور اجتماعی و حمایتی شرکت می کند تا از اصل فلسفه و هدف شکل گیری اش دور نشود.

تحول در بانک رفاه کارگران

این بانک در سال ۱۳۹۱ از دولتی به خصوصی تغییر مالکیت می دهد و بیشتر ساز و کارهای مالی اش هم تغییر می کند.

طرحی به نام سودمند

اگر از برج ده سال گذشته(سال۱۳۹۷) در بانک رفاه کارگران حساب باز کرده باشید، باید یک خبر خوشحال کننده به شما بدهم که بانک رفاه برای باز کنندگان حساب در این ماه ها طرحی به نام طرح سودمند آغاز کرده است که شما می توانید با سود های تک رقمی یا همان سود های قرض الحسنه ایی از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موجودیتان را وام بگیرید و در مدت زمان ۳۶ ماه به بانک بازگردانید. برای حداقل موجودی باید شما ۵ میلیون تومان در حساب خودتان داشته باشید و آن را تا سقف ۱۵ میلیون هم می توانید افزایش دهید و وامتان را دریافت کنید. اگر در این بانک حساب دارید هر چه زودتر اقدام کنید چون اعتبار این طرح از افتتاح حساب تا یکسال بیشتر نیست.

  • بانک رفاه کارگران در سال ۹۸ طرحی به نام طرح سپرده طلایی رفاه را به مشتریانش ارائه می داد که در سال ۹۹ به جای این طرح، طرح سودمند جایگرینش شده است.

یک طرح بامزه

برای من هم که مشتری بانک رفاه نیستم این پیشنهاد بانک رفاه کارگران بسیار دلپذیر بود چه برسد به شما، مشتری بانک که اینقدر عزیز دانسته شده اید. شما اگر یک روز قبل از سر رسید قسطتان مبلغ را پرداخت کنید بانک مبلغ کل سود بازپرداختی را به شما می بخشد و فقط اصل پول و کارمزد خودش را دریافت می کند. برای مثال اگر وام شما با سود ۱۸ درصد باشد و ۲ درصد یا چهار درصد هم کارمزد داشته باشید. سود ۱۸ درصد با خوش حسابی یک روز قبل از موعد بخشیده می شود. شما که بالاخره باید قسطتان را بدهید چه بهتر که یکی دو روز زودتر اقدام کنید و از این جایزه استفاده کنید.

نکته طرح بالا

اگر یک روز قبل از سررسید قسط شما، روز تعطیل رسمی یا جمعه است روز قبل تر از آن اقدام به پرداخت کنید.
قاعده بر این است که حتماَ قبل از موقع سررسید قسط باشد اگر روز موعد هم پرداخت کنید این تشویق خوش حسابی برای شما منظور نمی شود.

انتقال امتیاز از شرایط وام بانک رفاه کارگران

شما می توانید برای یک وام قرض الحسنه ایی ۱۵ میلیون تومانی در بانک رفاه کارگران اقدام کنید و یک سپرده بلند مدت یکسال باز کنید و قبل از موقع سررسید دریافت وامتان آن را به اعضای درجه یک خود(پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندانتان) انتقال دهید. این نکته مثبتی است که بانک برایتان در نظر گرفته است.

شرایط ضامن وام بانک رفاه

بانک رفاه کارگران در وام های قرض الحسنه ایی که پرداخت می کند همان حساب افتتاح شده در آغاز و مبلغ ودیعه گذاشته شده را می تواند به عنوان ضامن قبول کند. اما اصل پولتان تا تسویه حساب کامل نزد بانک به امانت باقی می ماند.

طرح کرامت

همانطور که در آغاز از منشا وجودی بانک رفاه حرف زدیم. این بانک برای بازنشستگان تامین اجتماعی طرحی دارد که اگر بین دو تا دوازده ماه حساب بانکی افتتاح کنند و حسابشان در بانک بخوابد به دو برابر پولشان وام با سود ۱۸ درصد تعلق می گیرد و شرایط ضامنش هم می تواند همان حساب افتتاحی باشد. برای مثال اگر به ۱۵ میلیون وام نیاز دارید نصف مبلغ را می توانید سپرده کنید تا در موعد مقرر که گذر زمان شامل حسابتان شد؛ ۱۵ میلیون تومان به شما تعلق بگیرد.
اگر هم نخواستید حسابتان ضامن شما باشد باید وام دریافتی ۶۰ درصد حقوق دریافتیان را از سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.
و یک نکته محدود کننده دیگر در مورد این وام این است که باید حقوقتان را از همین بانک رفاه کارگران دریافت کنید.

طرح کرامت سال ۹۹ بانک رفاه

به منظور کمک به رفاه و تکریم مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی طرح کرامت ۹۹ بانک رفاه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در راستای رسالت اجتماعی بانک در قبال جامعه هدف مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی و مساعدت مالی به آن ها، اعطای تسهیلات به جامعه مذکور در قالب طرح کرامت ۹۹ امکان پذیر است.
بر اساس این گزارش، مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، می توانند برای تأمین اموال و خدمات مورد نیاز حداکثر تا ۱ میلیارد ریال و برای تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی نیز حداکثر تا یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد و بازپرداخت بر اساس مبلغ تسهیلات حداکثر تا ۶۰ ماه دریافت کنند.

وام های قرض الحسنه ایی

وام های قرض الحسنه ایی بانک رفاه کارگران به مواردی که به این شرح است با ارائه مدرک تعلق می گیرد:
۱-هزینه‌های ازدواج
۲- تهیه جهیزیه
۳- درمان بیماری
۴- تعمیرات مسکن
۵- کمک هزینه تحصیلی
۶- کمک برای ایجاد مسکن در روستاها
۷- قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری
۸- قرض الحسنه ودیعه مسکن

در مورد گزینه اول شما در سامانه سایت ازدواج باید اقدام کنید و بانک معرفی شده را رفاه کارگران اعلام کنید.
در مورد وام کمک تحصیلی مدارک اشتغال به تحصیل الزام است.
برای ودیعه مسکن هم باید اجاره و رهن نامه مسکن را به رویت بانک برسانید.
طبق اعلام صریح بانک؛ کارمزد در قبال این نوع وام ها فقط دریافت خواهد کرد و نرخ کارمزد را هم هر سال توسط بانک مرکزی همان که تعیین شده است را قبول دارد.

کلام آخر

سایت وام چی به شما پیشنهاد می کند قبل از اقدام به گرفتن وام در یک بانک شرایط تمام بانک ها را بررسی کنید.

در انتها برای دسترسی به فهرست وام‌های فروشی موجود در سایت وام‌چی، بر روی دکمه زیر کلیک نموده و با صاحبین آگهی‌های وام ثبت‌شده برای فروش در سایت، تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

سوالات متداول

آیا بانک رفاه در سال ۱۳۹۹ طرح کرامت دارد ؟

به منظور کمک به رفاه و تکریم مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی طرح کرامت ۹۹ بانک رفاه فعال است.

آیا بانک رفاه کارگران سپرده را به عنوان ضمانت قبول دارد ؟

بانک رفاه کارگران در وام های قرض الحسنه ایی که پرداخت می کند همان حساب افتتاح شده در آغاز و مبلغ ودیعه گذاشته شده را می تواند به عنوان ضامن قبول کند.

آیا بانک رفاه کارگران امتیاز بخشودگی نرخ بهره در تسهیلات دارد ؟

شما اگر یک روز قبل از سر رسید قسطتان مبلغ را پرداخت کنید بانک مبلغ کل سود بازپرداختی را به شما می بخشد و فقط اصل پول و کارمزد خودش را دریافت می کند.

متولی بانک رفاه کارگران چه نهادی و فلسفه شکل گیری این بانک چیست ؟

بانک رفاه کارگران یکی از بازوهای توانای سازمان تامین اجتماعی است و فلسفه وجودی اش برای بهتر شدن وضعیت رفاهی و اجتماعی قشر کارگران است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهرزاد 25 ژانویه 2020 در 11:46 ب.ظ

    کارمزد وام ۲ درصدی برای هر سال چقدر هست؟

  • مهدی انوری سعدی 12 مارس 2020 در 8:01 ق.ظ

    باعرض سلام. وخسته نباشید. نیازهای زندگیم باعث شده که شرم وحیا را بزارم کنارم ودرخواست کمک کنم .اینجانب (مهدی انوری سعدی)به شماره شناسنامه (****)صادره از (تبریز )با کد ملی(**********)ساکن کمالشهر کرج وبا شغل کابینت سازی (متولد ۱۳۶۱) نیازمند کمک مالی هستم با بالا رفتن قیمت اجناس و کرایه خانه با حقوق (یک ملییون پانصدهزار تومان)هم چی از توان من خارج شده متاهل هستم ویک دختر ۸ساله دارم. مستجر هستم پنج ملیون پول پیش دادم وبا کرایه هفتصد هرزارتومان .الان وقت قرارداد خانه تمام دار ه تمام میشه با این پولی که من دارم خانه ای پیدا نکردم یعنی چند روزه دیگر باید اگه خانه پیدا نکنم اوره کوچه وخیابان میشم .به خاطر این مسله به فکر وام گفتن افتادم هر بانکی مراجعه کردم. دوتا ضامن ویا جواز کسی میخوان یا باید پولی در سپرده بخوابانیم تا بتونم بیست ملیون وام بردارم .ازشما خیرین عزیز یا مسولین کرامی درخواست کمک دارم که کمک کنید تا بتونم وام بردارم ضامن ندارم ولی میتونم سفته یا چگ در گرو بانگ یا خیرین عزیز بزارم تا از دربدری واز شرمنده شدن جلوی دخترم یا همسرم نجات پیدا کنم .هر مدرکی هم بخواین دریغ نمیکنم تا انجای که در توانم باشه .شاید باورتان نشه تو خورد وخوراک زندگی برای خانواده کم اوردم. میترسم دخترم از کمبود ویتامین بدن مریض شه. تا انجای که درتوانم هست تلاش میکنم تا به مشکلات زندگیم غلبه کنم اما این مشکلات قویتر از انی هست که بتونم غلبه کنم بهش ..گذشته از مشکلات میتونم تا یک ملیون قصد بدم. الان درخواست یاری دارم کمکم کنید.۰۹۱۰۹۳۹۰۸۳۳

    • پشتیبانی وام چی 14 مارس 2020 در 7:01 ب.ظ

      درود بر شما،

      امیدواریم مسئله ی مالی پیش روی شما هر چه زودتر برطرف گردد.

      جسارتا با توجه به قوانین وام چی از نمایش کد ملی و شماره شناسنامه شما در معرض دید عموم معذوریم.

      با احترام

  • حسن زند 22 مارس 2020 در 4:08 ق.ظ

    با سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم هر ماه ۴ملیون حقوق میگیرم ایا ب من وام ۶۰ملیونی‌تعلق میگیرد‌؟چ اقدامی‌باید کنم؟

    • پشتیبان 22 مارس 2020 در 9:05 ق.ظ

      درود بر شما
      برای گرفتن وام از وام چی فقط نیاز به ضامن دارید. لطفا لیست وام ها رو بررسی نموده و سپس بدون وسطه وارد معامله شوید.
      لست وام ها
      با احترام

  • محمدرضا مژدهی 29 مارس 2020 در 1:33 ب.ظ

    من نیاز به ۵ملیون تومان وام جهت اجاره مسکن دارم شغل من هم آزاد در کارگاه تولید کفش کارمیکنم لطفا یه راهی جلوی پام بزارید ازتون خواهش میکنم

    • محمد رضا تنهایی 29 مارس 2020 در 3:44 ب.ظ

      درود بر شما
      پیشنهاد می کنم یک سری به لیست وام های وام چی بزنید
      با احترام

  • وام 12 آوریل 2020 در 11:24 ب.ظ

    سلام
    آیا خبر جدیدی درمورد ابلاغ وام اشتغالزایی بانکها منتشر شده؟

    • پشتیبان 13 آوریل 2020 در 11:49 ق.ظ

      درود بر شما
      دوست عزیز در سال ۹۹ خبر جدیدی از این بانک منتشر نشده
      با احترام.

  • میثم بایندریان 24 آوریل 2020 در 1:52 ب.ظ

    سلام .ببخشید خواستم بدونم به بانک رفاه هم ابلاغیه واسه وام ازدواج ۱۰۰میلیونی برای هرزوج اومده.ایابانک قبول کرده.

    • سردبیر تحریریه 26 آوریل 2020 در 1:55 ق.ظ

      سلام. کاربر عزیز. وام ازدواج برای هر زوج پنجاه میلیون تومان است و جمعی صد میلیون تومان می باشد. هر زوج صد میلیون نیست. اگر در بعضی مطالب وام صد میلیونی ازدواج تیتر زده شده است جمع وام زوجین مد نظر بوده. ابلاغیه اعطای وام به تمام بانک هایی که وام ازدواج می دهند ابلاغ شده و تخمین وزیر برای اعطای مبلغ از اوایل خرداد و عملی شدن تغییر مبلغ بوده که خوشبختانه بانک ها در حال اعمال این تغییر و افزایش مبلغ شده اند و بانک رفاه کارگران هم یکی از آن هاست.

    • سردبیر تحریریه 25 آوریل 2020 در 3:48 ب.ظ

      سلام. کاربر عزیز
      وام ازدواج یکی از وام هایی است که در ردیف بودجه هر سال از طرف دولت به مجلس فرستاده می شود و لایحه ایی که تصویب شد در ردیف بودجه یکسال دولت قرار می گیرد؛ پس زمانی که پنجاه میلیون تصویب شده تا پایان سال۹۹ وام همین مقدار می باشد. مگر این که بانکی خودش با منابع داخلی تصمیم به اعطای وام با مبلغ بیشتر کند. که ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. و شما می توانید این موضوع را از طریق وبلاگ وام چی پیگیری کنید
      با تشکر تیم وام چی

    • پشتیبان 25 آوریل 2020 در 3:13 ب.ظ

      درود بر شما
      این موضوع رو لازمه از شعبه بانک مد نظر جویا شوید دوست عزیز
      با احترام

  • چیستا اسدی 26 آوریل 2020 در 12:58 ب.ظ

    سلام. وقت بخیر. وام برای تهیه جهیزیه ب چ صورت هست؟

    • سردبیر تحریریه 26 آوریل 2020 در 2:50 ب.ظ

      سلام. کاربر عزیز
      برای تهیه اقلام و وسیله های مورد نیاز؛ شما می توانید وام کالا بگیرید. هر بانکی با توجه به شرایط و قوانین داخلی خودش وام کالا دارد. در مورد این وام نکات ضروری باید بدانید که مبلغ در کارتی شارژ می شود و قابلیت نقد شدن ندارد و از فروشگاه های مورد اعتماد بانک یا هر فروشگاهی که دستگاه پوز دارد و به عنوان فروشگاه در صنفش ثبت شده توانایی خرید پیدا می کنید. تمام وام هایی که بانک های دولتی پرداخت می کنند برای تولیدات ایرانی می باشد و زمان، سود و سقف مبلغ را برایتان تعیین می کنند. در وبلاگ وام چی اگر جستجو کنید مطالب مفیدی در این زمینه نوشته شده است که به شما کمک خواهد کرد. مجموعه ای به نام قسطا هم وجود دارد که وام کالا می دهد و کاری ندارد از محصولات خارجی یا داخلی خرید کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • پاکدل 28 آوریل 2020 در 8:57 ب.ظ

    سلام آیا برای خرید مسکن وام ۴۰۰ملیونی واقعیت دارد؟؟

    • سردبیر تحریریه 29 آوریل 2020 در 2:21 ق.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز
      وام چهارصد میلیونی از چه بانکی؟ ۴۰۰ میلیون وام برای یک زوج یا نفری ۴۰۰ میلیون تومان! با بررسی وام چی به صحت چنین رقمی برای اعطای وام یا تسهیلات نرسیدیم. بالا ترین مبلغ وام جوانان است ۲۵۰ میلیون تومان در تهران است.
      اگر سوال با جزئیات بیشتر مطرح می شد می توانستیم جواب واضح و کامل تری به شما بدهیم.
      با تشکر تیم وام چی

  • رضا 02 مه 2020 در 11:17 ق.ظ

    سلام
    وام قرض الحسنه تسهیلات مسکن چقدر هست سقفش و چند درصد می باشد؟

    • سردبیر تحریریه 02 مه 2020 در 4:09 ب.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز.
      برای گرفتن وام مسکن، بهتر از بانک تخصیصیش همان بانک مسکن اقدام شود در مطالب وبلاگ و آموزشی سایت وام چی تمام این سوالات شما با تفضیل به آن ها پرداخته ایم. امکان قرض الحسنه ایی هم برای خانه اولی ها و افرادی که سپرده جوانان دارند با توجه به شهرستان، استان یا مرکز نشین بودن، مهیا است. پاسخ شما با دسته بندی، اولویت ها، نرخ و مدت زمان بازگشت نوع محاسبه اقساط در مطالب وبلاگ در دسترس می باشد.

  • سردبیر تحریریه 10 مه 2020 در 1:25 ق.ظ

    سلام.
    کاربرعزیز.
    وام تحصیل اگر از دانشگاه گرفته شود که مدارک داخلی و سیستمی با مدارک ثابت شما و هویتی است. سفته هم باید تهیه شود.
    اگر وام تحصیل در بانک باشد. مدارک ثابت همان مدارک هویتی و گواهی اشتغال به تحصیل می باشد. ضمانت هم بانک با صلاحدید خوش مشخص میکند.
    باتضکر ایم وام چی