لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح تسهیلات امید بانک انصار با نرخ سود سپرده ۱۰ درصد و بهره تسهیلات ۱۲ درصد

  • 12
  • 20/01/28
  • خواندن: 10 دقیقه
بانک انصار، طرح تسهیلاتی به نام امید دارد. طرح امید یک یا دو در ماهیت اصلی با هم تفاوت چندانی ندارند. گزارشگر وام چی به یکی از شعب بانک انصار مراجعه کرده و جزئیات طرح را از زبان مدیر شعبه برای کاربران، روایت می کند.

فرق وام و تسهیلات

مدیر شعبه بانک انصار عنوان کرد: «در کلیه شعبه های بانک انصار یک وام طرح رضوان و دو طرح تسهیلاتی عقیق و امید داریم. به کاربرانتان توضیح دهید که کلمه وام به وام های با کارمزد ۴ تا ۲ درصد مصوب بانک مرکزی گفته می شود که ماهیتی قرض الحسنه ای در آن ملاک است. وقتی نرخ بهره، عددی بالاتر از مبلغ کارمزد و بر مبنای سود، پایه گذاری شود دیگر تسهیلات می باشد.»

طرح امید بانک انصار

طبق تعریف و متمایز شدن وام از تسهیلات باید بگوییم طرح تسهیلاتی به نام امید در بانک انصار وجود دارد که بر پایه نرخ بهره ۱۲ درصد به مشتریان، تسهیلات ارائه می دهد.

روی چه حسابی طرح امید اجرا می شود؟

برای دریافت طرح تسهیلاتی امید باید یک حساب بلندمدت افتتاح شود. طرح امید یکی از طرح های موفق با فوریت پرداخت ۴۸ ساعت به مشتری می باشد.

چرا حساب بلند مدت

در طرح وام رضوان و تسهیل طرح عقیق باید حساب جاری افتتاح شود. از مسئول بانک پرسیدیم دلیل حساب بلند مدت در این طرح چیست: «در طرح امید بعد از پرداخت مبلغ وام، مسدودی حساب اتفاق می افتد. در حساب جاری نمی توان این قانون مسدودی را اعمال کرد.»

چرا موجودی حساب مسدود می شود؟

در طرح امید، هر مبلغی که در حساب بلندمدت پس انداز شود با فوریت۲۴ ساعت و نهایت تا ۴۸ ساعت به معادلش وام تعلق می گیرد. اگر فرد تا ۹۰ درصد موجودیش را وام بگیرد نیازی به ارائه ضامن نمی باشد و مبلغ داخل حساب را به عنوان ضمان به صورت امانت تا تسویه حساب نزد بانک نگه می داریم.»

صد در صد حساب

آیا امکان گرفتن صد در صد تسهیلات از حساب در طرح امید وجود دارد؟ مدیریت شعبه پاسخ می دهد: « بله ما امکان وام دادن تا صد در صد موجودی را در این طرح برای مشتری در نظر گرفته ایم اما یک نکته وجود دارد که اضافه بر مسدودی حساب، معرفی یک ضامن هم شرط است.»

مبلغ افتتاح حساب

برای افتتاح حساب به قول بانکی ها کَف مبلغ باید حداقل ۳ میلیون تومان باشد. سقف تسهیلات هم ۱۰۰ میلیون تومان است.

تعداد اقساط در طرح امید

تعداد اقساط در سه حالت تعریف شده است. ۱۲ ماه، ۲۴ ماه و ۳۶ ماه می باشد. نسبت به همین سه زمان، نرخ بهره تسهیلات را هم تعریف می کنیم.

۱۰، ۱۲ عمل می کنیم.

وقتی در آغاز گفته شد حسابی بلند مدت، یکی از دلایلش این است که در مدت زمان مسدودی حساب، ده درصد، سود ماهیانه به آن تعلق می گیرد و نرخ بهره تسهیلات هم ۱۲٫۵ تا ۱۲ درصد می شود.

جدول سود و نرخ بهره طرح امید

نرخ بهره تسهیلات تعداد ماه اقساط نرخ سپرده مسدودی
۱۲٫۵۰ ۱۲ ۱۰
۱۲٫۳۰ ۲۴ ۱۰
۱۲ ۳۶ ۱۰

 

حساب بلند مدت و زمانش

حسابی که در طرح تسهیلی امید افتتاح می شود، یکساله نیست و با توجه به این که شاید، مدت اقساط یک نفر تا سه سال طول بکشد این حساب، پنج سال افتتاح می شود. بعد از اتمام و تسویه، فرد می تواند تمام موجودی را بردارد یا به همان روند ۱۰ درصد ماهیانه سود بگیرد.

آیا سود قابل برداشت می باشد؟

با توجه به اینکه حساب برای وام مسدود شده، سوال پیش می آید صاحب حساب می تواند سود آن را بردارد یا تا اتمام تسویه حساب تسهیلات، سودش هم در نزد بانک می ماند: « سود حساب، آزاد و قابل برداشت می باشد و صاحب حساب حتی می تواند مبلغ را به جای اقساطش منظور کند.»

به سود مشتری بانک انصار

با توجه به جدول بالا هر چه تعداد اقساط بیشتر شود؛ برعکس سیاست اغلب بانک ها نرخ بهره تسهیلات کاهش می یابد. بانک در این زمینه منعطف عمل کرده و به علت مدت خواب بیشتر سپرده، درصد سود تسهیل را پایین آورده تا به نفع مشتریش کار کرده باشد.

اعتبار ضامن در سقف تسهیلات

گرفتن سقف وام در حالت ۳۶ ماه، مبلغ اقساطش عددی میلیونی می شود. آیا یک کارمند با حقوقی چهار تا پنج میلیون با توجه به سقف اعتبار، ضمانتش مورد قبول است؟ مدیر، ماشین حساب را برمی دارد و می گوید: « صد میلیون سقف تسهیلات، با نرخ ۱۲ درصد در حالت سی و شش ماه مبلغ اقساط ۳۳۲۱۰۰۰ تومان؛ صد میلیون مسدودی حساب با نرخ سود ده درصد در ماه هم ۸۳۰۰۰۰ هزار تومان می شود. اگر این دو مبلغ را منها کنیم؛ ۲۵۰۰۰۰۰هزار تومان می ماند که در سقف اعتباری یک کارمند (در صورتی که وام دیگری را ضامن نباشد) با حقوقی که مثال زدید؛ است.

روش محاسبه نرخ سود حساب

مبلغ سپرده مسدود را ضرب در درصد سود کرده تقسیم بر ۱۲ ماه سال می کنیم. سود سالیانه را به دست می آوریم.

شعبه های مجاز

رئیس بانک با بررسی اعلام کرد که تمام شعبه های بانک انصار در تمامی شهرهای کشور که بانک در آنجا شعبه دارد؛ مجاز به اعطای تسهیلات طرح امید می باشند.

نوع عقد

طرح امید بر پایه طرح عقد مرابحه است. عقدی که بارها در تمام مطالب سایت وام چی به تفضیل از آن سخن گفته شد. عقدی که با وکالت بانک به مشتری در زمینه خرید، فروش می باشد.

پایان سال ۹۸

با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم؛ دستور برای اعطا نکردن وام تا سال جدید در این طرح وجود دارد؟ بیان شد: « نه هنوز ما دستوری از شعبه مرکزی بانک انصار مبنی بر واگذار نکردن وام تا سال آینده نداریم و اگر همین، امروز کسی افتتاح حساب کند در صورت اینکه اول ساعت کاری برای انجام مراحل اداری تسهیل در شعبه حضور پیدا کند تا ۲۴ ساعت بعد مبلغ در اختیارش قرار خواهد گرفت.»

خوش حساب باشید.

رئیس شعبه با لبخندی گفت: « شما که می نویسید به کاربرانتان از طرف من بگویید خوش حساب باشید. شما هر چقدر به موقع در تسویه اقساط ماهیانه خود مرتب و سر وقت عمل کنید؛ در واگذاری تسهیلات یا وام بعدی بیشتر می توانید روی ما حساب کنید.اگر بد حساب باشید در لیست سیاه قرار خواهید گرفت و دیگر بانک به شما خدمات نخواهد داد.»

لیست سیاه بانک

لیست سیاه یک روش سیاستی است که تمام بانک های کشور برای مشتری های بد حساب خود اعمال می کنند. اگر تعداد دو قسط از سررسید گذشته باشد (هر سررسید ۶۰ روز مهلت دارد) بانک، مشتری که به تعهد خود عمل نکرده را در لیست سیاه قرار می دهد و دیگر هیچ خدمات حتی افتتاح حساب را هم برایش مجاز نمی داند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • naghipoor 08 مه 2020 در 6:59 ب.ظ

    اگه وامی داشته باشیم مثل طرح رضوان و تسویه نکرده باشیم میشه طرح امید نوشت؟

    • سردبیر تحریریه 08 مه 2020 در 8:39 ب.ظ

      سلام .
      کاربرعزیز.
      بدهکار خوش حساب باشید‌. توانایی بازپرداخت داشته باشید. مانعی ندارد. شرایط طرح امید را هم داشته باشید بانک به شما وام خواهد داد

  • 0936***6583 19 سپتامبر 2020 در 8:08 ق.ظ

    سلام،وام بدون سپرده چطوری میتونم بگیرم،تا سقف حداکثر ۱۰۰میلیون

    • پشتیبان 19 سپتامبر 2020 در 9:52 ق.ظ

      درود بر شما
      بررسی لیست وام های وام چی میتواند برای شما مفید واقع شود
      امتیاز وام های مختلف به افراد تعلق گرفته، شما بدون سپرده گذاری ،صرفا با فراهم کردن ضمانت میتوانید این وام ها را از افراد دریافت کنید
      با احترام.

  • فاطمه 31 ژانویه 2021 در 8:21 ب.ظ

    برای گرفتن وام طرح رضوان آیا باید پولی را سپرده گذادی کنیم یا همینکه عضو طرح رضوان هستیم کافیه

    • سردبیر تحریریه 03 فوریه 2021 در 4:35 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      سپرده هم نیاز است.
      باتشکر تیم وام چی

  • حامد 02 مارس 2021 در 12:59 ب.ظ

    این دیگه چه مدلشه؟؟!
    فرض کنید ۱۰۰ تومن میریزی به حساب بانک
    همون لحظه همون ۱۰۰ تومن رو وام میدن به خودت
    ازشما ۱۲/۵درصدسودبابت پولی میگیرن که خودت بهشون دادی
    درعوض به شما ۱۰ درصد سود میدن؟!!
    درثانی
    کسی که ۱۰۰تومن پول نقد دستش هست دیگه چه نیازی به وام داره؟باچه تفکری اون پولو میده به بانک که بانک دوباره همون پولو با سودبیشتربهش بده؟؟!
    واقعا همچین آدمایی هم پیدامیشن!!؟؟

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 3:43 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بانک جایی نمی خوابه زیرش آب بره!!!!!!
      باتشکر تیم وام چی

  • ابراهیمی 16 آوریل 2021 در 11:10 ق.ظ

    یعنی اگر من ۲۰ میلیون تومان وام بخوام باید ۲۰ میلیون تومان در بانک بذارم؟
    خب من اگر ۲۰ تومان داشتم با همون کارم رو انجام میدادم دیگه
    چرا بیام پول مو در بانک بخوابونم

    • سردبیر تحریریه 20 آوریل 2021 در 3:08 ب.ظ

      سلام. بله حرف همه همین است. دیگر بانک این گونه وام می دهد.
      باتشکر

  • کاربر 17 آوریل 2021 در 9:22 ق.ظ

    سلام
    الان اگر خواسته باشیم ۱۰۰ میلیون وام برداریم و مثلا یک میلیون سپردگذاری کنیم میشه ؟؟
    اگه ضامن رسمی هم داشته باشیم

    • سردبیر تحریریه 20 آوریل 2021 در 3:07 ب.ظ

      سلام. نه چنین چیزی الان ممکن نیست. مخصوصا با نرخ سپرده ای که اعلام کردید