لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح اندوخته خانواده قرض الحسنه مهر ایران قدمی در بهبود صندوق های وام خانگی

  • 0
  • 19/12/19
  • خواندن: 4 دقیقه
صندوق های خانگی کار راه اندازهای انکار ناپذیری هستند. اکثراً توان این صندوق ها از یک میلیون تا ده میلیون می باشد. افرادی که همدیگر را می شناسند و به هم باور دارند با تعهدی که نسبت به فامیلیت، آشنایت یا دوستی دارند با هم متحد می شوند، مبلغی را به صندوق و صندوق دارشان می دهند تا هر ماه به فال شانسشان یکی صاحب مبلغ وام و موجودی صندوق شود تا از ماه بعد پول پرداختی به جای اقساطش منظور شود. زمانی که آخرین نفر که صاحب موجودی صندوق می شود حساب ها تسویه شده است. سالهاست این صندوق ها کار می کنند و بانک قرض الحسنه مهر برای کمک و همیاری در این روش، طرحی به نام اندوخته خانواده مهر ایران راه انداخته است.

روش طرح اندوخته خانواده مهر ایران چیست ؟

ساز و کار این طرح مانند همان روش صندوق های خانگی می باشد. اعضا مبنای مبلغی که با خود تعهد کرده اند را با افتتاح حساب در قرض الحسنه مهر ایران هر ماه واریز می کنند. اعضاء با پرداخت سهم اندوخته ماهانه و تجميع مبالغ خُرد علاوه بر پس‌ انداز از تسهيلات قرض‌الحسنه مهر ایران بهره‌مند مي‌شوند.

تفاوت و امتیاز که بانک قرض الحسنه مهر ایران

در صندوق‌هاي خانوادگي صرفاً از پولي كه اعضاء به‌ صورت ماهيانه پرداخت كرده‌اند، تسهيلات پرداخت مي‌شود اما در اين طرح و از طريق پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه حمايتي، ميزان دريافتي افراد صندوق را بانک قرض الحسنه مهر ایران تا دو برابر افزايش مي‌دهد. سقف تسهيلات پرداختي از محل منابع بانك در اين طرح  با توجه به پس انداز اولیه تا۲۰ ميليون تومان خواهد بود.

زیر مجموعه طرح اندوخته خانواده مهر ایران

طرح اندوخته خانواده مهر ایران خودش دو روش برای وام دادن دارد که به طرح یکم و دوم شناخته می شود.

طرح یکم طرح اندوخته خانواده مهر ایران

۵،۱۰،۱۵،۲۰ چهار گروه انتخابی است که می توان اعضا را در این چهار روش انتخاب کرد. برای افتتاح حساب باید اعضا حداقل موجودی حساب مشترکشان۲۰۰  هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان باید باشد. دو ماه این مبلغ باید جمع و اندوخته حساب پیش بانک باشد از ماه سوم بانک قرض الحسنه مهر ایران به افراد عضو این صندوق به صورت مستمر و ماهیانه نسبت به افراد عضو وام خواهد داد.

روش محاسبه مبلغ وام در طرح اندوخته خانواده

۲ × مبلغ سهم اندوخته ماهیانه× تعداد اعضا = مبلغ تسهیلات پرداختی در هر ماه

در روش محاسبه دقت کنید طبق وعده بانک هر مبلغی که اندوخته کردید با توجه به تعداد اعضا بانک دو برابر به این صندوق وام می دهد. برای نمونه صندوق شما ده نفر عضو دارد که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان در حساب صندوقتان واریز می کند. دو ماه اندوخته شما می شود، ده میلیون؛ بانک به هر نفر شما تا ۲۰ میلیون وام خواهد داد. البته توجه کنید که تا آخر تسویه حق دست زدن به اندوخته دو ماه آغازین خود را ندارید. یعنی هر نفر یک میلیون تومانش گرو صندوق می ماند.

مدت زمان باز پرداخت در روش یکم

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بانک ۲۲ ماه می باشد. ( ۲ قسط مربوط به پرداخت کارمزد و ۲۰ قسط جهت بازپرداخت تسهیلات)درصورت عدم برداشت مجموع مبالغ مربوط به سهم اندوخته دریافتی اعضا،امکان اعطای تسهیلات مجدد همانند شرايط قبلي امکان پذير مي باشد.

در صورت عدم علاقه همکاری  با طرح اندوخته خانواده در دوره جدید

درصورت عدم تمايل به ادامه همکاري، پس از اتمام پرداخت وام از  سهم اندوخته تمامي اعضا، هريك از اعضا مي تواند با تسويه تسهيلات نسبت به دريافت سهم اندوخته اولیه خود اقدام نمايد.

بهره این وام در طرح اندوخته خانواده در روش اول

کارمزد تسهیلات پرداختی از محل سهم اندوخته اعضا، ۲ درصد و از محل منابع حمایتی بانک ۴ درصد مي باشد. یعنی مبلغ دو برابری که بانک به شما کمک کرده را ۴ درصد محاسبه می کند. به نوعی ده میلیون دو درصدی و ده میلیون شما ۴ درصدی محاسبه می شود که جمعاً بهره ۶ درصدی می شود.

روش دوم در طرح اندوخته ملی

  • مبلغ در این روش می تواند در هر ماه توسط سرگروه صندوق متغیر باشد و نیازی نیست یک عدد ثابت هر ماه پرداخت شود.
  • شرط تعداد اعضا ندارد.
  • مدت زمان تسهیلات تا ۳۶ ماه(۳ قسط کارمزد، ۳۳ قسط تسویه اصل مبلغ) می باشد.
  • برعکس طرح اول در قبال وام یک ضامن معتبر نیاز است.
  • کارمزد در مبلغ اندوخته اعضا ۲ درصد و مبلغ وام کمکی بانک مانند طرح اول ۴ درصد در نظر گرفته شده.
  • مبلغ تسهیلات با طرح اول متفاوت بوده و حداکثر تسهیلات اعطایی به هر فرد ۲۰ میليون (از محل منابع بانک)و ۲۰ ميليون تومان (از محل اندوخته اعضا) جمعاً ۴۰ ميليون تومان خواهد بود.
  • مانند طرح اول، مبالغ واریزی مربوط به حق عضویت هر عضو ، پس از تسویه کامل تسهيلات دريافتي مدل دوم اندوخته خانواده مهر ايران در سررسيد قابل برداشت خواهد بود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.