لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرحی به نام سپرده رفاه فردا، سرمایه گذاری با بینشی آینده نگر

  • 0
  • 19/11/25
  • خواندن: 9 دقیقه
بانک رفاه کارگران خودش با این عنوان که به قصد تکمیل کردن سبد خدمات خود را داشته است طرحی به نام طرح رفاه فردا ایجاد کرده است.. این طرح ویژگی های خاص خودش را دارد و به مشتریان علاقمند به شرایطش این امکان را می دهد که دنیای سرمایه گذاری خود را کمی متحول و با هیجان بیشتری کنند. وام چی در این مطلب این طرح را بررسی کند.

زمان بندی طرح سپرده رفاه فردا

طرح سپرده رفاه فردا ویژگی مثبت زیاد دارد و یکی از ویژگی های این طرح، زمان بندی آن است که به اعلام بانک رفاه کارگران در این طرح، مدت زمان سپرده‌گذاری از سوی مشتری به انتخاب وی ۴ الی ۲۰ سال است. این نکته را هم بانک اعلام کرده است که باید این حساب فقط توسط اشخاص حقیقی افتتاح شود.

سود سپزده طرح رفاه فردا

با توجه به این که حساب  طرح یک بازه ۴ تا ۲۰ سال دارد ولی مشتری مبالغی را به صورت دوره ای نزد بانک تودیع و درچارچوب قوانین و مقررات مربوطه، از سقف نرخ سود سپرده سرمایه گذاری یک ساله بانکی بهره مند می شود.

  • این یعنی تا اینجا فقط مدت زمان حساب حداقل و حداکثریش زیاد می باشد. اما سودش همان معمول سپرده یکسال برایش در نظر گرفته شده است.

شرایط پرداخت سود دز طرح رفاه فردا

ویژگی طرح خودش را این جا با پرداخت سود نشان می دهد که به دو روش امکان دریافتش وجود دارد که به این شرح می باشد:

از سوی مشتری کل سرمایه تجمیع شده به صورت یکجا دریافت شود.

تودیع کل یا قسمتی از سرمایه مشتری نزد بانک در قالب سپرده بلندمدت یک ساله و دریافت سود مستمر ماهیانه از بابت مبالغ تودیعی(سود سپرده مزبور)، با امکان تمدید آن به صورت مادام العمر و یا تعداد دوره مشخص حسب درخواست مشتری و دریافت سرمایه پس از اتمام مدت(به وراث و یا خود مشتری)

برداشت از سپرده ممکن نیست

در طرح رفاه فردا تا رسیدن موعد قرارداد در یک خیابان یک طرفه قرار دارید. منظور چیست؟ یعنی شما فقط می توانید پول واریز کنید و مبلغ سرمایه خود را افزایش دهید توانایی برداشت اصل حساب و حتی سودش را هم ندارید.

تفاوت سپرده رفاه فردا با دیگر سپرده ها

یک تفاوت دیگر این طرح با حساب بلند مدت هم در این جا مشخص می شود. هنگامی که شما حسابی باز می کنید دیگر امکان افزایش مبلغ ندارید. توانایی استفاده از سود ماهیانه را دارید.

سپرده رفاه فردا اشتراکی نیست

این حساب بر خلاف حساب های دیگر حقیقی که می تواند اشتراکی باشد فقط انفرادی باید افتتاح شود.

سرمایه گذاری در حساب 

این نوع طرح یک حساب باز است که باید شارژ شود تا امتیاز فرد برای دریافت و محاسبه سود بالا برود زمان پرداخت پول و مبلغش به انتخاب مشتری است.

توضیح تکمیلی طرح سپرده رفاه فردا

بدیهی است مشتریانی که مبالغ بیشتری را در فاصله زمانی کوتاه‌ تری نزد بانک تودیع نمایند، در انتهای دوره سپرده گذاری، سرمایه بیشتری نزد بانک اندوخته خواهند داشت. همچنین مشتریانی که وجوه مربوط به هر سال از دوره سرمایه گذاری را در ابتدای آن سال واریز کنند، هم سرمایه بیشتری در انتهای دوره خواهند داشت. بر این اساس محدودیتی از بابت زمان واریز وجوه ماهیانه از سوی مشتری در این طرح وجود نداشته و مشتریان می توانند وجوه واریزی طی دوره سپرده گذاری را در مقاطع مختلف اعم از ابتدای سال، انتهای سال، دو ماهه، سه ماهه واریز کنند.

دو نوع محاسبه 

یک حساب و دو نوع محاسبه که بانک رفاه کارگران برای آن در نظر گرفته است. اولین واریزی مشتری در زمان افتتاح سپرده از سوی وی، به منزله سپرده بلندمدت یک ساله تلقی و از سود سپرده مزبور در آن مقطع بهره‌ مند می‌شود. سایر واریزی‌های مشتری تا زمان سررسید سپرده اولیه و همچنین سود‌های واریزی متعلقه، به منزله سپرده کوتاه‌ مدت تلقی شده و از سقف نرخ سود سپرده کوتاه‌ مدت عادی با نرخ ۱۰ درصد بهره‌مند می‌شوند.

روش دوم محاسبه

در زمان سررسید سپرده بلند‌مدت یک ساله (سپرده اولیه)، مانده سپرده مشتری (که شامل مجموع مبالغ سپرده سرمایه گذاری بلند‌مدت یک ساله اولیه، مبالغ واریزی و سودهای متعلق بابت سپرده مزبور طی دوره یک ساله است) در قالب سپرده بلندمدت یک ساله جدید نزد بانک تودیع و فرآیند فوق مجدداً تا پایان دوره سپرده گذاری مورد نظر مشتری در طی سالها تکرار می‌شود.

توضیح خودمانی روش محاسبه سود

اگر بخواهیم خودمانی بگوییم این است که هر سال کل مبالغ جمع می شود و در قالب یک سپرده یک سال دیگر برای مشتری تا سال بعد تمدید می شود. این مزیت عیب سود کوتاه مدت در یک سال گذشته جبران می شود و وارد نرخ بلند مدت یک سال بعد می شود. دوباره واریزی های سال بعد کوتاه مدت محسوب شده تا سال کاری تمام شود و یک حساب سپرده جدید سالانه تمدید شود.

وام گرفتن از  طرح سپرده رفاه فردا

هر مشتری طی دوره سپرده‌ گذاری در صورتی که مانده سرمایه اندوخته شده وی، پوشش ۱۰۰ درصدی مبلغ تسهیلات را بدهد، می‌تواند از دو تسهیلات مرابحه بابت تامین کالا و خدمات موردنیاز و خرید خودرو مطابق قوانین و مقررات مربوط در زمان پرداخت تسهیلات استفاده کند. به نحوی که تسهیلات به منظور تامین کالا و خدمات مورد نیاز پس از یک سال از زمان افتتاح سپرده مورد نظر و تسهیلات برای خرید خودرو سه سال پس از افتتاح سپرده مزبور باشد در چارچوب قوانین و مقررات زمان اعطای تسهیلات قابل پرداخت است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.