لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

صاحب خانه شدن با حقوق کارمندی آیا امکان پذیر است ؟

  • 2
  • 20/05/28
  • خواندن: 10 دقیقه
صاحب خانه شدن و نداشتن دغدغه اضافه رهن و کرایه هر سال، برای خیلی از افراد یک آیا می شود؟؟ است. برای صاحب خانه شدن باید پس انداز داشت تا وام؛ سکوی پرتاب خریدن شود. لطفاً ناله نکنید که پس انداز کجا بود؟؟ خیلی از خرج ها هزینه نیست، زیاده روی و تجمل گراییست. اگر سرکار می روید و تعداد فرزندانتان دو تا باشد و مستاجرید؛ می توانید پس انداز کنید تا با استفاده از یک وام مسکن یک خانه کوچک برای خودتان تهیه کنید.
صاحب حانه

اولین فکر و جرقه برای صاحب خانه شدن

اولین قدم باید ایجاد فکر و جرقه برای صاحب خانه شدن باشد. یه قول سعدی نباید حرف سر زبان باشد و باید این خواستن اراده و در تفکرتان خواستنی شود تا برای آن تلاش کنید. وقتی اراده می کنید تا تلاش کنید خداوند راه هایی در مسیرتان خواهد گذاشت که هیچ وقت روی آن حساب نمی کردید.

خانه خریدن دو شرط لازم دارد

خانه خریدن دو شرط لازم دارد:

  1. در اولین قدم توقع خانه در منطقه خوب، آنچنانی و با متراژ بالا نداشته باشید.
  2. چند سالی به قول قدیمی ها بخور نون و تره تا یک عمر بخوری نون و کره یعنی مدیریت سفت و سخت خرج های اضافی و تبدیل پولتان به پس اندازهایی که خودش سودآورست مانند طلای کم اجرت یا سکه؛ دو میلیون پول اگر کل پس اندازتان است یک ربع بخرید.

دل کندن از منبع های مالی و مسکوکات

خانه خریدن یک همت دو نفره است که باید بین مرد و خانم خانه اتفاق بیفتد. گاهی بعضی از خانم ها حاضر به دل کندن از منبع های مالی و مسکوکات فلزی و زرد خودشان نمی شوند. هزینه کردن طلا و تبدیلش به مسکن، مال شما را از بین نمی برد بلکه با ایجاد آسایش روانی که ایجاد می شود، سود بیشتری خواهید برد به چند دلیل:

  1. اگر خانم خانه از طلاهایش بگذرد، مرد وام های کمتری می گیرد، بهره کمتر می دهد.
  2. خریدن یک تکه طلا در بلند مدت امکان پذیر است اما خرید خانه با رشد صعودی سخت می شود.
  3. ایجاد همدلی و همراهی بیشتر بین زوج را هم سبب می شود.
  • آقا می تواند در ازای مبلغ پس انداز همسرش دُنگی را به نام وی بزند.

عوض کردن وسایل منزل در هر سال

سال نو که می خواهد بشود بعضی از خانم ها وسیله های خانه را «به بهانه خسته شدم، ما که خونه نداریم دلم خوش باشه، وسیله بخرم که حداقل دلم خوش به زندگی بشه» تعویض می کنند. همین خریدها اگر تبدیل به پس انداز شود در مدت کوتاهی صاحب خانه شدن میسر می شود.

با یک میلیون و دو میلیون که نمی شود خانه خرید

در واقع حق با افرادیست که می گویند با یک میلیون و دو میلیون نمی شود خانه خرید. اما می شود به جای هزینه های بدون ضرورت یک میلیونی، چند دلار خرید. خریدن دلار به منظور حفظ ارزش پول به مبلغ واقعی خودش در موقع فروش است. در سال یک میلیون های زیادی می آید که به خاطر ناچیز دیدنشان به جای خرج، برج می شوند.

افتتاح حساب در بانک مسکن

با خودتان نگویید حالا کو تا ما خونه دار شویم. آینده نگری کنید حساب پس انداز خانه اولی را در بانک مسکن افتتاح کنید. تا سالهایی که شما کو و کجا می بینید به مانند برق سپری می شود؛ آن زمان با گذر زمان امتیازتان بالا باشد و نیاز به خرید اوراق نداشته باشید و با فوریت وامتان را دریافت کنید.

صاحب خانه قدیمی و نیاز به تعمیرات

عده ایی هم مشاهده شده که صاحب خانه هایی هستند که نیاز به تعمیرات دارند. کابینت های آهنی، سرویس بهداشتی قدیمی و… این افراد به جای اینکه هزینه بازسازی هر چند ماه یکبار و سالیانه دهند، همان پول بازسازی را سپرده کنند تا بتوانند وام خوبی بگیرند با اصل سپرده و فروش خانه قدیمی صاحب خانه جدیدتری شوند.

ماشین سرمایه ماندگاری نیست

به قول قدیمی ها ماشین آب و آتش است، هر لحظه ممکن است کل سرمایه از بین برود. اگر مبلغی پول دارید که امکان خرید یک خانه را برایتان مهیا نمی کند. ماشین ارزانتری بخرید با بقیه پول یک پس انداز ایجاد کنید که هم سودآوری بلند مدت دارد و خیالتان راحت است که خطر از دست دادنش کمتر است.

صاحب خانه مستاجر بمانید.

با پس انداز و وام نمی توانید خانه بخرید؟ هنوز مبلغی کم دارید؟ خانه را بخرید به مستاجر بدهید با نصف مبلغ رهن بدهی خانه را صاف کنید و با نصف مبلغ دیگر خودتان یک جایی را رهن کنید تا دو، سالی بارتان سبک شود و خانه را از رهن در بیاورید.

پیش والدین خوش حساب باشید

پیش والدین خوش حساب باشید که موقع خانه خریدن به شما پول قرض دهند تا بتوانید با کمک آن ها یک قدم جلو بیفتید. البته، اکثر والدین بدون منت کمک می کنند اما خوش حسابی و طلبکار نبودن فرزندان هم برایشان خیلی مهم است.

ماه های اول خانه خریدن

بدون شک و اغراق، ماه های اول خانه خریدن، فشار قسط و مدیریت هزینه ها برای هر خانواده ایی سخت است. اما بالاخره خوبی ماجرا؛ عادت کردن است و البته تا چند ماهی هدیه هایی کم و زیادی به سمتتان روانه خواهد شد که قوت قلبی خواهد بود.

خانه خریدن یک هدف بلندمدت است.

خانه خریدن یک هدف بلندمدت است که باید در طی سالها منابع مالی اندکتان را از دست ندهید و آن ها را بهینه نگه دارید تا در روز موعود بار وام و قرض ها را با مدیریت سالهای گذشته به دوش بکشید.

پول خانه خریدن ندارم پولم کم است.

اگر پول خانه خریدن ندارید و کم است به جای خانه زمین کوچکی بخرید. اگر در استان زندگی می کنید و اهل شهرستان هستید در شهرستان خودتان یک ملکی به اندازه پس اندازتان مهیا کنید. مهم این است که در قدم اول پولتان هدر نرود و تبدیل به مسکوکاتی شود که ارزشش از بین نرود.

نتیجه و خلاصه ایی از می توانم خانه بخرم

با یک حقوق کارمندی هم می شود صاحبخانه شد. تا فرزندتان کوچک است و هزینه زیادی برای شما ندارد بار خودتان را ببندید. همدل باشید تا یک سرپناه هر چند کوچک نصیب خودتان کنید. دندان طمع و توقع از والدین را بکنید و بندازید پشت کوه سیاه! تا خدا کمکتان کند. بدون داشتن پس انداز، هر وام و کمکی به شما بدهند؛ باز کم است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0918***0552 05 جولای 2020 در 9:42 ب.ظ

    سلام شماره کارتی برای استفاده ازعابربانک قیدنمایید ممنون

    • سردبیر تحریریه 05 جولای 2020 در 10:38 ب.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز.
      متوجه منظورتان نشدیم. بیشتر توضیح دهید.
      باتشکر تیم وام چی