لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شکست استارت آپ ها و راه های جلوگیری از رسیدن به سرنوشت تلخ شکست

  • 0
  • 20/09/07
  • خواندن: 33 دقیقه
شکست استارت آپ ها یعنی شکست یک ایده خلاقانه که می تواند هم برای صاحب حرفه دردناک باشد و هم برای فردی که ذهن خلاق دارد؛ ایجاد ترس از شکست و عدم علاقه به ریسک کردن را شکل بدهد. طبق یک تحقیق از CB Insights، آورده شده که اکثر کمپانی های جدید طول عمری نزدیک به تنها 20 ماه دارند. در این مطلب دلایل شکست و دور شدن از این مسئله در استارت آپ ها بررسی می شود.
شکست استارت آپ

شکست استارت آپ و عبرت گرفتن

شکست استارت آپ یا هر حرفه ایی باید با تیزهوشی صاحب حرفه مدیریت شود. در مورد استارت آپ ها در بسیاری از مواقع اشتباه ها بسیار هزینه بر هستند. به همین دلیل یاد گرفتن و تکرار نکردن اشتباه دیگران بسیار اهمیت دارد.

عدم توانایی جذب مشتری در بلند مدت

عدم توانایی جذب مشتری در بلند مدت در یک کسب و کار خلاق می توان عامل مهمی در شکست استارت آپ نام برد. جذب مشتری به صورت بلند مدت یعنی گردش مالی مثبت تضمین خواهد شد.

استخدام کردن به ضرورت فعالیت

استخدام بیش از حد افراد، باعث می شود بودجه تان کاهش پیدا کند و مدیریت مثل یک کابوس شود. این اخراج های دسته جمعی همچنین منجر دشمن تراشی و بدبین کردن دیگران نسبت به حرفه شما شود.

رهبر بودن مهم است

برای جلوگیری از شکست استارت آپ باید یک رهبر باشید نه مدیر. فقط مدیریت کردن در سطح یک فعالیت و حرفه خلاقانه در بین کارمندانی که خودشان هم خلاق هستند و نیروی محرکه شکوفایی کسب و کار؛ نمی تواند جوابگو متعادل کردن و جلوگیری از ایجاد اختلاف شود.

انعطاف پذیری مالی

در کشوری زندگی می کنیم که با یک اقتصاد شکننده در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم زیر ساخت های فعالیت های مالی و تجاری را جوری برنامه ریزی کنید تا موقع ضرورت بتوانید با یک طرح آمده و تغییر در مسیری که از قبل پیش بینی کرده اید از شکست استارت آپ خودتان جلوگیری کنید.

به حرف مشتریان گوش دهید

در کسب و کار برای جلوگیری از شکست استارت آپ به حرف مشتریان و کاربرانتان دقیق گوش دهید به آن ها احترام بگذارید و حس تعلق داشتن را به آن ها هدیه دهید. با انجام این کار، کاربر حرف هایی خواهد زد که می تواند هم عیب های شما را مسیریابی کند و هم پیشنهادهای خوبی برای پیشرفتتان بدهد بالاخره این افراد از خدمات شما استفاده می کنند و در عمل نواقص و حسن ها را بهتر درک می کنند.

داشتن یک شبکه اجتماعی

برای نیروهای فعال خودتان یک شبکه اجتماعی قابل رصد راه اندازی کنید و بخواهید در همین محل، گفتگو کنند تا از اختلاف های احتمالی جلوگیری شود و تمام گروه در جریان مسائل کاری در هر حوزه باشند. صمیمت گروه هم بیشتر شود.

خانه تکانی استارت آپ ها

استارت آپ ها باید سبک بال باشند و خانه تکانی کنند. اگر در نیروی جدید می خواهید سرمایه گذاری کنید قبل از جذب آن خود را به خوبی آنالیز کنید اگر ضرورت ندارد با بالا بردن حقوق یک کارمند فعال هم آن را امیدوار می کنید که کارش دیده شده و هم از انجام یک هزینه بیشتر و بیمه دادن صرفه جویی کرده اید.

مطالعه کنید و بپرسید

یک رهبر استارت آپی باید در کلاس ها و دوره های آموزش شرکت کند. کتاب بخواهند تا از اشتباهات هم شغل های خودش عبرت بگیرد تا در مسیر خود آن را انجام ندهد.

زمینه اصلی یک استارت آپ

برای درآمدزایی در مسیر اقتصادیتان فعالیت های فرعی داشته باشید ولی مسیر اصلی خودتان را بشناسید و در آن سرآمد باشید. طوری فعالیت کنید که در سال های آتی اول شما را با آن بشناسند.

۴ فاکتور مهم ضد شکست

برای جلوگیری از شکست استارت آپ خودتان این چهار فاکتور مهم را قبل از حرکتی در نظر بگیرید:

  • مهارت های اجتماعی کامل برای جذب کاربر دارید.
  • برنامه ریزی دقیق را انجام داده اید
  • معلومات کافی در مسیر بازاریابی دارید
  • اشتیاق و انگیزه شروع را دارید.
رقیب را محرک ببینید

رقیب کسب و کارتان را محرک بیشتر برای فعالیت بدانید نه این که آن را دشمن ببینید چون نیروی مثبت شما صرف زیر سوال بردن و کم کردن مسیر و ارزش آن در چشم مشتری می شود و شما را از حرکت باز می دارد.

نتیجه همیشه منتظر باشید

همیشه منتظر اتفاق های غیره منتظره باشید. اتفاق هایی که اگر به آن ها فکر نکنید در موقع اتفاق شکستتان خواهد داد. به طور کلی از وضعیت بازار کسب خودتان یک افق دید داشته باشید  با خودتان و کارمند ها مطرح کنید که اگر این چنین اتفاقی رخ داد ما باید چه کنیم.

سوالات متداول

عدم جذب مشتری در بلند مدت چه عواقبی برای استارت آپ دارد ؟

عدم توانایی جذب مشتری در بلند مدت در یک کسب و کار خلاق می توان عامل مهمی در شکست استارت آپ نام برد.

آیا استخدام در استارت آپ بی قاعده است ؟

نه. استخدام بیش از حد افراد، باعث می شود بودجه تان کاهش پیدا کند و مدیریت مثل یک کابوس شود.

یک کسب و کار استارت آپی نیاز به مدیر یا رهبر دارد ؟

برای جلوگیری از شکست استارت آپ باید یک رهبر باشید نه مدیر. مدیریت در سطح یک فعالیت خلاقانه در بین کارمندانی که خودشان هم خلاق هستند کاربرد ندارد.

چهار فاکتور مهم ضد شکست در استارت آپ ها چیست ؟

مهارت های اجتماعی کامل برای جذب کاربر دارید.

برنامه ریزی دقیق را انجام داده اید.

معلومات کافی در مسیر بازاریابی دارید.

اشتیاق و انگیزه شروع را دارید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.