لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط وام بانک مهر ایران

  • 193
  • 19/08/10
  • خواندن: 49 دقیقه

قرض الحسنه و وام بانک مهر ایران

وقتی بانکی روی سود های ۳۲درصد، ۲۸ درصد، ۱۸ درصد همین طور خط می کشد تا می رسد به عددهای یک رقمی هشت، چهار و دو درصد، بدون شک منابع مالی محدودی دارد و فقط کارمزد برای اداره امور بانکی و بقای خودش دریافت می کند. اصول این بانک ها وام دادن از سپرده های حقیقی و حقوقی خود امثال شماست. پس شرط اول این بانک ها بازگشت سپرده های مالی سپرده گذاران خود است که به واسطه همین ها به شما وام می دهند.

درک کردن

شرط اول را که خوب درک کنید. می فهمید این بانک ها در دنیای تجارت هدف آغازینشان سود نیست. یعنی منابع مالی اکثراَ برای تامین وام و امانت مالی به وام گیرندگان پرداخت می شود و وارد بازار سرمایه گزاری یا بورس، برای دادن بهره ای کلان به صاحبان امتیاز نیست. پس اگر می دانید بازپرداخت مرتب این نوع وام ها در توانتان نیست برای آن اقدام نکنید. چون این بانک ها این شرط برایشان خیلی مهم و باارزش است تا پیش سپردگان مالی خود بد حساب نشوند، بدون شک در این شرط اعتماد به بازگشت، سختگیری بیشتری دارند.

روال معمول

بانک مهر ایران هم طبق روال معمول اکثر بانک های این سیستمی، با توجه به میانگین موجودی و مدت زمانی که از افتتاح حساب می گذرد به شما تسهیلات می دهد.

حساب سر انگشتی

اگر شما با حساب سپرده خود کار کنید (منظور از کار کردن، خدایی نکرده کار یدی و سختی نیست؛ منظور از کار کردن همان پویایی و فعالیت حساب است.) پول واریز کردن و برداشت های شما را در طی شش تا هفت ماه را معدل می گیرند و با حداقل میانگین آن به شما وام می دهند. اگر حداقل هفت ماه از افتتاح حسابتان گذشته باشد با سر رسید های ۴۸ ماه خوشحالتان می کنند. اما اگر دندانی سر جیگر بگذارید و ۵ ماه ناقابلی که چون برق و باد می گذرد (البته امیدواریم!) با اقساطی ۶۰ ماهه شما را غافلگیر خواهند کرد.

رویایی

آنقدر این طرح رویایی است که خبر اش را به نقل از خود روابط عمومی بانک مهر ایران فقط برایتان روایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در طرح «۲ در یک»، متقاضیان می توانند با سپرده گذاری مبلغی در بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت آنی تا ۹۰ درصد از مبلغ سپرده خود را بدون ضامن و با کارمزد ۱ تا ۲ درصد وام قرض الحسنه دریافت کنند.

طرح ۲ دریک

در این طرح، مشتریان در حداکثر ۲۴ ساعت وام قرض الحسنه خود را دریافت خواهند کرد. این طرح بیان می کند که مشتریان با یک بار سپرده گذاری، ۲ بار وام قرض الحسنه دریافت کرده و بر این اساس، مشتری در دریافت تسهیلات نخست خود تا حداكثر ۹۰ درصد مبلغ سپرده گذاری را بدون نیاز به ضامن و با بازپرداختی تا سقف ۶۰ ماه دریافت خواهد كرد.

وام دوم در طرح ۲ در یک بانک مهر ایران

در طرح ۲ در یک، وام دوم نیز بر اساس میانگین ما به التفاوت سپرده مشتری با وام دریافتی به علاوه اقساط وصولی و پس از تسویه وام اول، تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد و با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه پرداخت می شود.

حالا فهمیدید  چرا گفتیم رویایی؟!! بدون ضامن، ۲۴ ساعت با کارمزد یک و چهار درصد و اقساط طولانی بدون شک نعمتی است که سایت وام چی هم آن را تایید می کند.

مثالی برای طرح رویایی یک در دو

در صورتی که شما مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در سپرده ویژه اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز كنید در كوتاه ترین زمان ممكن و حداكثر یك روز، شخصاً می توانید بدون نیاز به ضامن، مبلغ ۹۵ میلیون تومان با اقساط قابل انتخاب (از ۲ ماه تا ۶۰ ماه) بطور مثال ۳۶ ماهه و كارمزد ۱ درصد دریافت كنید.

مقرارت بانک مهر ایران

در این حالت شما می توانید بعد از بازپرداخت اقساط و تسویه وام اول، از تسهیلات مرحله دوم بانك، معادل امتیاز حاصله از ۵ میلیون تومان باقیمانده بعلاوه بازگشت اقساط وام ۹۵ میلیون تومانی مطابق ضرایب سیاست اعتباری مرتبط با سال مورد نظر و ضوابط و مقررات جاری بانك بهره مند شوید.

بانک مهر ایران

قدم بعدی

شما باید یکی از طرح های بانک مانند میثاق، شمیم، شمیم مهر، وام فوری و یا ثمین۳ که توسط بانک ارائه شده است را بین خودتان سبک سنگینی کنید و یکی را انتخاب کنید. حسابتان را الکترونیکی یا حضوری باز کنید. زمان مورد نظر را با روز و شب کردن طی کنید تا برسید به اینجای ماجرا که بانک، شما مشتری عزیز خود را اعتبار سنجی کند، ببیند همان شرط اولیه که اعتبار و توان بازپرداخت است را اگر دارید به شما تسهیلات پولی خود را ارائه دهد.

مدارک شما

–  ارائه معرفی نامه از شرکت (محل کار)

–  چک یا سفته به مبلغی که با توجه به تسهیلات توسط بانک تعیین می شود.

–  پرینت حساب بانکی ۳ ماه آخر (مهر شده)

–  اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه تمام صفحات و یک قطعه عکس

–  مدرک شغلی وام گیرنده

–  آخرین قبض تلفن، آب، برق منزل آدرس دار و در صورت مستاجر بودن کپی اجاره نامه

–  افتتاح حساب به مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ ریال

ضامن

ضامن شما باید یکی از آنها کارمند رسمی دولت و یکی دیگر کسبه بازاری معتبر باشد.کارمند دولتی باید آخرین فیش حقوقی خود را با فیش کسر از حقوقش را به بانک ارائه دهد. ضامن بازاری هم باید اصل و کپی جواز خودش را به بانک تحویل دهد.

توجه

اما سختی اصلی کار بعد از گذشت زمان همین جاست که یک توجه بزرگ سر راه وام شما خودش را حاضر می کند. بانک به ضامن قراردادی بها نمی دهد. اگر ضامن بازاری شما چک برگشتی داشته باشد بانک به این ضامن اعتبار ضمانت دادن برای شما را نخواهد داد.

کلام آخر

شما ضامن های خوب پیدا کنید. سایت وام چی زمان را برای شما خواهد خرید. دو غول بزرگ وام گرفتن؛ همین ضامن و زمان است که با (ض،ز) شروع می شوند و در یک وزن اند.

سوالات متداول

شرایط طرح وام بانک قرض الحسنه مهر ایران چیست ؟

بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقی، امکان دریافت تسهیلات قرض‌ الحسنه را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن برای مشتریان فراهم کرده است.

آیا امکان استفاده مجدد از وام قرض الحسنه ای است ؟

قابلیت دریافت تسهیلات مجدد پس از تسویه تسهیلات دریافتی و در صورت عدم برداشت مبلغ تودیعی، با حمایت ۵۰ درصدی از سوی بانک و بدون طی مدت انتظار مجدد امکان‌پذیر خواهد بود.

ضمانت وام قرض الحسنه ای بانک مهر ایران چگونه است ؟

آزادسازی مبلغ سپرده‌گذاری مشتری پس از تسویه تسهیلات امکان ‌پذیر است. و در طول دوره بازپرداخت نقش ضمانتی دارد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • فرهاد 04 فوریه 2021 در 7:16 ب.ظ

    سلام تا چقد وام بدون ضامن قبول میکنن فقط چک بدیم

    • سردبیر تحریریه 05 فوریه 2021 در 3:31 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      جواب این سوال فقط باید بانک بدهد.
      باتشکر تیم وام چی

  • امیر 05 فوریه 2021 در 4:45 ب.ظ

    سلام
    یه موضوع رو متوجه نمیشم ، من ۱۰۰ میلیون پول تو حساب میخوابونم بعد از ۹۵ میلیون از پول خودم رو بهم وام میدن و سود هم از من میگیرن ، خب چرا باید ۱۰۰ میلیون بدم و بابت ۹۵ میلیونش ک پول خودمه برم زیر شرایط بانک؟؟؟؟؟
    وقتی اصل پول بلوکه بشه یعنی ۹۵ میلیون فقط پول خودمه!

    اگه اشتباه میکنم راهنمایی کنید

    ممنون

    • سردبیر تحریریه 06 فوریه 2021 در 12:01 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بله ذرست فهمیدید.
      این روش بانک ها برای اینگونه وام هاست. و برای افرادی که پول راکد دارند گزینه هدف است.
      باتشکر تیم وام چی

  • 0936***1151 06 فوریه 2021 در 12:59 ب.ظ

    بنده یک وام ۳۰میلیونی آزاد میخواهم.ازهمینهاکه تبلیغ کرده اید. کارمندرسمی آموزش و پرورش هستم.وازیزد.برای ضمانت وام وگزفتن فوری آن چه چیزبایدارائه بدهم؟
    چون برگ چکم تمام شده والان برگ چک ندارم آیا سفته سامانه کسرازحقوق یا…..قبول میکنند؟

    • سردبیر تحریریه 08 فوریه 2021 در 1:21 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      ما وامی را تبلیغ نمی کنیم. پایگاه جذب آگهی هستیم.می توانید در منو وام ها با فیلتر، وام مورد نظر خودتان را پیدا و با گرفتن اطلاعات تماس با واگذار کننده گفت و گو کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • علی 10 فوریه 2021 در 6:21 ب.ظ

    با سلام پس با این حساب سهام عدالت در این وسط چه نقشی را دارد ؟ اگر ما یک وام مثلا ۲۰ میلیونی نتوانیم با پشتوانه همین سهام عدالت دریافت نماییم ، این سهام عدالت چه فایده ای دارد ممنون می شوم اگر پاسخ شفاف و واضح مرحمت بفرمایید

    • سردبیر تحریریه 14 فوریه 2021 در 11:02 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      الان این سهام در بانک ملی و تجارت وام مخصوص به خودش در زمینه خرید فروشگاهی دارد.
      باتشکر تیم وام چی

  • هادی 13 فوریه 2021 در 12:01 ب.ظ

    سلام
    بانک از ما ۲۵ میلیون پول میگیره بعد یک ماه بلوکه کردن حساب ۵۰ میلیون وام ۳ درصد ۳۶ ماهه میده حالا بعد از تموم شدن اقساط ۲۵ میلیونه خودمونو بهمون برمیگردونه؟

    • سردبیر تحریریه 14 فوریه 2021 در 10:48 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی اگر بگوید ضامن نیاز نیست و مبلغ سپرده بلوکه می شود موقع تسویه اصل سپرده بر می گرد اما نه اگر بگویند دو برابر سبرده وام می گیرید با مبلغ خودتان محاسبه شده است.
      باتشکر تیم وام چی

  • .. 17 فوریه 2021 در 10:00 ق.ظ

    سلام
    تو طرح ۲ در یک مثلا اگه ۱۰۰ میلیون گذاشتیم و ۹۵ وام گرفتیم ۳۶ ماهه آیا میتونیم با دادن ضامن ۱۰۰ میلیون خودمونو برداریم یا حتما باید اون ۱۰۰ میلیون تا تسویه کامل بمونه؟

    • سردبیر تحریریه 17 فوریه 2021 در 1:07 ب.ظ

      سلام. کاربر گرامی
      باید تسویه کامل اتفاق بیفتد.
      شما قرار داد امضاا می کنید و تمام مفادش برای حرکت های احتمالی شما مشخص و مکتوب است. برگه هایی که سریع امضا می شود و خوانده نمی شود تمام این مسائل را برایتان مشخص کرده است.
      باتشکر تیم وام چی

  • علی 26 فوریه 2021 در 7:50 ب.ظ

    سلام.من ۱۰ تومن وام برداشتم.الان تو حسابم هستش اما قابل برداشت نیست.چیکار باید بکنم؟

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 4:10 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      این دلیل را از بانک بپرسید
      باتشکر تیم وام چی

  • مریم 04 مارس 2021 در 7:40 ق.ظ

    سلام وقت بخیر من شعبه ۳۰۱۶ حساب باز کردم واسه وام .سررسید وامم شده اما بانک به دلیل بیماری پرسنل به کرونا بسته شده.میخواستم بدونم تکلیف وامم چی میشه .چون شدیدا به پولش نیاز دارم .ضمن اینکه تاچند روز دیگه حسابها بسته میشه.لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 3:17 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      تکلیفتان صبر است شعبه دیگری به شما وام نمی دهد.
      باتشکر تیم وام چی

  • هادی هادیان 06 مارس 2021 در 9:23 ق.ظ

    سلام.آیا سقفی برای سپرده ودریافت اینگونه وام هست؟تا چه مبلغی؟

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 3:11 ب.ظ

      سلام.
      بله کاربر گرامی
      سقف وام را بانک نسبت به توانایی مشتریش مشخص می کند.
      باتشکر تیم وام چی

  • سید محمد حسینی 14 مارس 2021 در 4:29 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید
    بنده ۴۰۰ میلیون تومان سپرده خودم رو شارژ کردم و وام ۱۰۰ میلیونی میخوام بگیرم.چه روز کاری باید بمونه تو حساب.با شرطی ک اصلا بهش دست نزنم.و اینکه اقساطش ۴۸ تا ۶۰ ماهه باشه.ممنون میشم جواب سوالمو بدین

    • سردبیر تحریریه 14 مارس 2021 در 2:46 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      ما تیم وام چی هستیم شما باید این سوال ها را از کارشناس بانک جویا شوید.
      باتشکر تیم وام چی