لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط بانک رسالت برای اعطای وام قرض الحسنه چیست ؟

  • 98
  • 19/08/26
  • خواندن: 9 دقیقه
بانک رسالت، رسالت اش وام دادن است و به طور حرفه ایی و تخصصی در زمینه وام آن هم از نوع وام های خوب اش؛ قرض الحسنه ای سابقه ایی درخشان دارد.

شرایط بانک رسالت

شرایط بانک رسالت با هدف ترویج فرهنگ قرض‌ الحسنه و در جهت رفع نیازهای ضروری مشتریان مانند ازدواج، اشتغال، درمان،‌ تولید است. با رعایت مقررات و قوانین مصوب بانکی اقدام به انجام برخی فعالیت‌های بانکی می کند.

اساسنامه بانک رسالت

از دیگر اهداف بانک رسالت، ارائه خدمات نوین بانکی و افزایش تعداد تسهیلات به سپرده‌گذاران است. در اساسنامه بانک قرض‌ الحسنه رسالت آمده است که بانک در پرداخت وام بانک رسالت هیچ شرط و تعهدی را وضع نکرده و متقابلاَ هیچ شرط و تعهدی را از جانب مشتریان نمی‌پذیرد.

نه سودی پرداخت نه سودی می گیرد

پرداخت وام بانک رسالت صرفا منوط به آیین‌نامه و ضوابط داخلی بانک خواهد بود. همچنین این بانک از نوع اجتماعی و خدماتی است و بابت تسهیلات اعطایی به متقاضیان، سودی دریافت نمی‌کند و به سپرده‌های مشتریان نیز سودی اختصاص نمی‌دهد.

روش

این روش بانک رسالت است. به خواب سپرده شما هیچ مبلغی نخواهد داد و هنگام وام دادن هم از شما سودی نخواهد گرفت و کارمزد خود را دریافت خواهد کرد. این بهترین شیوه بانکداری در زمینه وام است. فقط مسئله زمان و گذر کردن از این مسئله است که اگر وقت صبر کردن ندارید باید به سایت وام چی سر بزنید و زمان را با مبلغی منصفانه بخرید.

مبلغ

بانک رسالت ده میلیون تومان، بیست میلیون تومان و سی میلیون تومان با توجه به شرایط و معدل وام گیرنده به آن وام خواهد داد. ضامن هایی که برای این وام ها هم می خواهد با توجه به سقف تسهیلات است.

  • در سال ۹۹ سقف وام فردی ۶۰ میلیون تومان شده است.

بار اول

بار اولی که شما از بانک وام می گیرید سقف وامتان نهایت بیست میلیون تومان است اما در دور دوم می توانید سی میلیون تومان وام بگیرید.

  • در سال ۹۹ هر کس با توجه به میزان اعتبار سنجیش (مرات) می تواند تا سقف ۶۰ میلیون وام بگیرد.
  • در آخرین به روزرسانی در سال ۹۹، وام گرفتن نیاز به سپرده گذاری برای کسب امتیاز یا خرید امتیاز از افراد دارد و یا ترکیبی از جفتش هیچ محدودیتی ندارد

نحوه محاسبه امتیاز شرایط وام بانک رسالت

امتیاز به این شکل حساب میشه هر ۳ ماه سپرده مثلا ۱۰ میلیونی به شما ۱۰ میلیون امتیاز وام بازپرداخت ۱۰ ماهه می دهند و پولتان هم می توانید در زمان گرفتن وام بردارید.

اگر امتیاز کم دارید

اگر فردی نیاز دارید ۶۰ میلیون تومان سقف وام فردی را بگیرید این امکان وجود دارد از فرد دیگری امتیاز وام را انتقال به نام خودش بدهد و قانون انتقال امتیاز وام بین افراد درجه یک منتفی شده و در پیشخوان کافی است فرد امتیاز را به غیر انتقال دهد.

سوال از یک مشتری

محمدرضا یکی از وام گیرنده های این بانک است که در دوره اول بیست میلیون تومان دریافت کرده است و برای بار دوم که اقدام به وام گرفتن کرده است بانک دیگر به او وام نداده است. دلیل بانک را برای سایت وام چی اینگونه توضیح می دهد: در وامی که اول گرفتم گاهی تا یک ماه دیرتر یا حتی کمتر از یک ماه، دو هفته ایی در پرداخت اقساط وام دیر کرد داشتم و نمی دانستم این نکته، نمره منفی بزرگی است به حدی که برای وام گرفتن در دوره دوم بانک به همین دلیل حاضر نشد به من وام بدهد. حتی می خواستم با فیش کسر از حقوق و چک هم ضامن دوستم شوم، من را ضامن خوش نامی ندانست.

جدی بگیرید

بانک رسالت چون تخصص حرفه ایی اش در زمینه بانکداری، وام دادن است، بدون شک قوانین خود را هم جدی تر از بانک های دیگر می گیرد. ضامن شما اگر چک برگشتی داشته باشد. اگر وام تسویه نشده ایی در بانک دیگر با دیر کرد در پرداخت اقساطش داشته باشد بانک آن را معتبر نمی داند.

مرآت

به نقل قول زیر توجه کنید:

به گزارش بانک اول  به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند. وی یادآورشد: این سامانه در بانک قرض الحسنه رسالت برای آسان کردن دریافت تسهیلات و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که در صورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.

پس اگر مشتری این بانک هستید به اعتبار پیدا کردن خودتان خیلی اهمیت بدهید تا بتوانید با اعتبارتان و با پشتوانه خودتان نه ضامنین وام بگیرید.

ده تومان

شما به ازای هر ده میلیون تومان باید یک ضامن معتبر به بانک معرفی کنید. پس دیگر با این قاعده کاملاَ مشخص شد که برای سی میلیون تومان شما چند ضامن احتیاج دارید.

  • در سال ۹۹ برای ۶۰ میلیون تومان یک ضامن نیاز است و برای بانک نوع کسب و کار ضامن مهم نیست و باید در سامانه مرآت اعتبارسنجی شود.

دسته چک

اگر ضامنین شما بازاری و کسبه هستند باید حتماَ دست چک داشته باشند و این دسته چک هیچ نکته منفی و سیاهی در پرونده اش نباشد.

شرطی که برای ضمانت وام رسالت مهم

برای ضمانت یکی ضمانت و اعتبار سنجی متقاضی وام و دیگر ارائه ضمانت ضامن مهم است. هر دو می توانند برگه چک بدهند یا یکی سفته و دگیری چک اما هر دو نمی توانند سفته بدهند.

شرایط اعتبار سنجی مرآت

برای اعتبار سنجی در مرآت با مدارک درآمدی و ریز اطلاعات بانکی ارائه شوید.

خواب

به ازای هر ماه اضافه تر که پول شما در بانک بخوابد شما دو قسط بیشتر می توانید از بانک بگیرید. بانک رسالت، بانکی با نظام ارزشی دقیق است و صد در صد طبق همین اصول کار می کند و قاعده بازی را ناگهان تغییر نمی دهد.

شرایط ضامن ده میلیون تومان

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی از وام گیرنده و ضامن ( در صورت داشتن توضیحات کپی از صفحه توضیحات )

یک فقره چک از وام گیرنده

یک فقره چک از ضامن

در صورتی که وام گیرتده یا ضامن کاسب باشد اصل و کپی جواز کسب و پرینت سه ماهه از حساب چک

آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی وام گیرنده و ضامن  افراد کارمند

ارائه نامه گواهی کسر از حقوق از ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی معتبر بگونه ای که مبلغ خالص حقوق دریافتی حداقل ۴ برابر قسط وام باشد

قبض تلفن از محل زندگی وام گیرنده و ضامن

  • این شرایط در سال۹۹ اعتبار سنجی مرآت مهم است.

شرایط ضامن ۲۰میلیون تومان

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی از وام گیرنده و ضامنین  در صورت داشتن توضیحات کپی از صفحه توضیحات

یک فقره چک از وام گیرنده

دو فقره چک از دو نفر ضامن مختلف

در صورتی که وام گیرنده یا ضامنین کاسب باشد اصل و کپی جواز کسب و پرینت سه ماهه از حساب چک

آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی وام گیرنده و ضامن افراد کارمند

ارائه نامه گواهی کسر از حقوق از ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی معتبر بگونه ای که مبلغ خالص حقوق دریافتی حداقل ۴ برابر قسط وام باشد

قبض تلفن از محل زندگی وام گیرنده و ضامنین

  • این شرایط در سال۹۹ اعتبار سنجی مرآت مهم است.

قانون

طبق قوانین بانکی کشور وام گیرنده و ضامنین نبایستی دارای چک برگشتی و یا بدهی معوقه بانکی یعنی اقساط عقب افتاده یا پرداخت نشده در هیچ یک از بانک های رسمی جمهوری اسلامی ایران باشد. حضور ضامن در شعبه الزامی است. ضمانت از اشخاص بالای ۶۵ سال پذیرفته نمی شود.

  • در بانک رسالت ضمانت تا سن ۸۵ سال پذیرفته می شود.

چک ندارید؟

اگر وام گیرنده دست چک ندارد می تواند شخص دیگری را که دست چک دارد به عنوان ضامن جهت ارائه چک به بانک معرفی کند.

  • در سال ۹۹ امکان واگداری سفته معادل وام  و کارمزدش وجود دارد.

کلام آخر

وام های قرض الحسنه ای آن هم از بانک معتبری مثل بانک رسالت مورد تایید سایت وام چی می باشد و شما را در تسهیل برای گرفتن وامتان با تیم حقوقی و مشاوره اقتصادی خود همراهی خواهد کرد.

توضیح مکمل

این متن در سال های قبل نوشته شده است و با ضمیمه های مورد نیاز در زیر عنوان هایی که احتیاج بوده به روز رسانی شده است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهشید 25 مه 2020 در 8:34 ب.ظ

    سلام خسته نباشید.ببخشید ما الان ۳ ماهه که ۲۳ میلیون تومن خوابوندیم.بعد از دریافت وام میتونیم همون لحظه یا یک ماهه بعدش پول اصلی رو هم از بانک برداریم؟؟؟؟؟و اینکه برای بار اول چقدر بهمون وام میدن؟؟؟ممنونم میشم پاسخ بدین

    • سردبیر تحریریه 26 مه 2020 در 9:52 ق.ظ

      سلام.
      کاربرعزیز.
      مبلغ اصل پول آزاد می شود. هرچقدر پول در حساب دارید معادلش وام میگیرید با تعداد اقساطی که ماه های انتظار ی که به خواب، گردش پول با نظر کارشناسی خودشان تعیین می کنند. شما باید در سامانه مرآت اعتبارسنجی وام انجام دهید.
      باتشکرتیم وام چی

  • مینا 07 ژوئن 2020 در 11:49 ق.ظ

    عرض ادب و احترام
    محبت میفرمایید راهنماییم کنید ایا میشه الباقی وام بانک‌رسالت رو تسویه کنم تا پایان سال قسط دارم اما چون دیگه ایران نمیمونم میخوام تسویه کنم میشه ؟؟

    • سردبیر تحریریه 07 ژوئن 2020 در 3:06 ب.ظ

      سلام.
      کاربرعزیز.
      بله می شود به بانک یا پیشخوان بانک در شهر خودتان مراجعه کنید و درخواست تسویه زودهنگام را اعلام کنید. بانک قبول خواهد کرد.
      باتشکرتیم وام چی

  • متصور مهدوی نیا 19 ژوئن 2020 در 12:41 ق.ظ

    بنده خودم بدهکاربانکی نمیباشم ولی ضامن وام گیرنده ای هستم که اقساط پرداخت نکرده نمودم هیچ بدهی بانکی ندارم ایتوام به ام تعلق میگیرد لطفاراهنماز کنید ممنون

    • سردبیر تحریریه 19 ژوئن 2020 در 9:19 ب.ظ

      سلام.
      کاربرعزیز
      متاسفیم که از اعتماد شما سواستفاده شده است در مطالب حقوقی شرایط افرادی مانند شما را به تفضیل بررسی کرده ایم.
      اگر اقساط عقب مانده از حساب و حقوق شما کسر می شود می توانید وامتان را بگیرید.
      باتشکرتیم وام چی

  • محمدرضاشیرخدایی 21 ژوئن 2020 در 1:13 ق.ظ

    سلام.امروز میخواستم برای مغازه دستگاه پز رسالت بگیرم .به بانک مراجعه کردم گفتند شعب بانک رسالت جمع آوری میشه وهمه چیز دیجیتالی میشه و نمیتونیم بهتون دستگاه پز بدیم.لطفا راهنمایی کنید چطورمیتونم دستگاه پز رسالت بگیرم

    • سردبیر تحریریه 21 ژوئن 2020 در 4:17 ب.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز. شما اگر در شهرستان هستید باید به مرکز استان مراجعه کنید تا از آنجا اقدام کنید.
      دوم اگر مرکز استان هستید به تنها شعبه فیزیکی که به شما خواهند گفت مراجعه کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • هدیه 18 جولای 2020 در 12:59 ب.ظ

    سلام من میخوام وام بگیرم.اما فقط ضامن کسرازحقوق دارم.نه خودم نه ضامنم چک نداریم.قبول میکنین؟میخوام ده تومن بخوابونم روش بهم وام بدین

    • سردبیر تحریریه 18 جولای 2020 در 10:49 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بله امکان دارد.
      باتشکر تیم وام چی

  • امیر 20 جولای 2020 در 11:54 ب.ظ

    سلام
    به بانک مراجعه کردم گفتند برای وام ۲۵ میلیون ۱ نفر ضامن با آخرین فیش حقوقی و چک قبوله. آیا شرایط سنی ضامن بازنشسته بودن یا نبودن ضامن و اینکه تو بانک رسالت حساب داشته باشه الزامیه یا نه؟ ممنوم

    • سردبیر تحریریه 21 جولای 2020 در 7:36 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      الزامی به مشتری بودن برای ضامن وجود ندارد.
      بازنشسته هم محدوده سنی دارد که بالای ۶۵ سال پذیرفته نمی شود.
      باتشکر تیم وام چی

  • نسرین 21 جولای 2020 در 12:52 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید
    من ۱۰ میلیون تومن وام لازم دارم
    ۵ میلیون پول دارم برای سپرده
    چه مدت باید تو بانک بخوابه؟

    • سردبیر تحریریه 21 جولای 2020 در 7:34 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      حداقل سه ماه باید خواب سپرده را در نظر بگیرید.
      باتشکر تیم وام چی

  • کریمی 22 جولای 2020 در 4:18 ب.ظ

    سلام وقت بخیر مامتقاضی وام لزدواج هستیم ک از ما ضامن فیش حقوقی و چک خواستن ک ضامن های ما هیچکدوم چک ندارن و نمیتونیم چک جور کنیم ایا میشه بجای چک سفته بدیم یا جواز بزاریم؟

    • سردبیر تحریریه 22 جولای 2020 در 7:01 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      این مسئله فقط به نظر رئیس شعبه شما که در ان قصد گرفتن وام دارید بر می گردد.
      باتشکر تیم وام چی

  • طهورا 22 جولای 2020 در 6:00 ب.ظ

    سلام وقت بخیر من یک زن خاندارهستم دست چک هم ندارم ولی همسرم کارمندهستن ومیتونن ضامنم بشن میتونم وام بگیرم ۱۰تومن لازم دارم واینکه من حساب ندارم دربانک بخوام حساب باز کنم و وام بگیرم چ مدت زمان طول میکشه ممنون

    • سردبیر تحریریه 22 جولای 2020 در 6:58 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی.
      در بانک رسالت برای وام گرفتن حداقل باید سه ماه از افتتاح حسابتان بگذرد.
      باتشکر تیم وام چی

  • 0910***7403 30 جولای 2020 در 4:50 ب.ظ

    سلام وقت بخیر ،بنده برای وام ثبت نام کردم فقط خدا کنه زمان دریافت وامم کم باشه زودتر بدن چک دارم

    • سردبیر تحریریه 30 جولای 2020 در 6:04 ب.ظ

      سلام.
      حداقل صبر شما باید سه ماه باشد.
      امید است که این مدت کفایت کند برای شما
      باتشکر تیم وام چی