لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط بانک رسالت برای اعطای وام قرض الحسنه چیست ؟

  • 98
  • 19/08/26
  • خواندن: 9 دقیقه
بانک رسالت، رسالت اش وام دادن است و به طور حرفه ایی و تخصصی در زمینه وام آن هم از نوع وام های خوب اش؛ قرض الحسنه ای سابقه ایی درخشان دارد.

شرایط بانک رسالت

شرایط بانک رسالت با هدف ترویج فرهنگ قرض‌ الحسنه و در جهت رفع نیازهای ضروری مشتریان مانند ازدواج، اشتغال، درمان،‌ تولید است. با رعایت مقررات و قوانین مصوب بانکی اقدام به انجام برخی فعالیت‌های بانکی می کند.

اساسنامه بانک رسالت

از دیگر اهداف بانک رسالت، ارائه خدمات نوین بانکی و افزایش تعداد تسهیلات به سپرده‌گذاران است. در اساسنامه بانک قرض‌ الحسنه رسالت آمده است که بانک در پرداخت وام بانک رسالت هیچ شرط و تعهدی را وضع نکرده و متقابلاَ هیچ شرط و تعهدی را از جانب مشتریان نمی‌پذیرد.

نه سودی پرداخت نه سودی می گیرد

پرداخت وام بانک رسالت صرفا منوط به آیین‌نامه و ضوابط داخلی بانک خواهد بود. همچنین این بانک از نوع اجتماعی و خدماتی است و بابت تسهیلات اعطایی به متقاضیان، سودی دریافت نمی‌کند و به سپرده‌های مشتریان نیز سودی اختصاص نمی‌دهد.

روش

این روش بانک رسالت است. به خواب سپرده شما هیچ مبلغی نخواهد داد و هنگام وام دادن هم از شما سودی نخواهد گرفت و کارمزد خود را دریافت خواهد کرد. این بهترین شیوه بانکداری در زمینه وام است. فقط مسئله زمان و گذر کردن از این مسئله است که اگر وقت صبر کردن ندارید باید به سایت وام چی سر بزنید و زمان را با مبلغی منصفانه بخرید.

مبلغ

بانک رسالت ده میلیون تومان، بیست میلیون تومان و سی میلیون تومان با توجه به شرایط و معدل وام گیرنده به آن وام خواهد داد. ضامن هایی که برای این وام ها هم می خواهد با توجه به سقف تسهیلات است.

  • در سال ۹۹ سقف وام فردی ۶۰ میلیون تومان شده است.

بار اول

بار اولی که شما از بانک وام می گیرید سقف وامتان نهایت بیست میلیون تومان است اما در دور دوم می توانید سی میلیون تومان وام بگیرید.

  • در سال ۹۹ هر کس با توجه به میزان اعتبار سنجیش (مرات) می تواند تا سقف ۶۰ میلیون وام بگیرد.
  • در آخرین به روزرسانی در سال ۹۹، وام گرفتن نیاز به سپرده گذاری برای کسب امتیاز یا خرید امتیاز از افراد دارد و یا ترکیبی از جفتش هیچ محدودیتی ندارد

نحوه محاسبه امتیاز شرایط وام بانک رسالت

امتیاز به این شکل حساب میشه هر ۳ ماه سپرده مثلا ۱۰ میلیونی به شما ۱۰ میلیون امتیاز وام بازپرداخت ۱۰ ماهه می دهند و پولتان هم می توانید در زمان گرفتن وام بردارید.

اگر امتیاز کم دارید

اگر فردی نیاز دارید ۶۰ میلیون تومان سقف وام فردی را بگیرید این امکان وجود دارد از فرد دیگری امتیاز وام را انتقال به نام خودش بدهد و قانون انتقال امتیاز وام بین افراد درجه یک منتفی شده و در پیشخوان کافی است فرد امتیاز را به غیر انتقال دهد.

سوال از یک مشتری

محمدرضا یکی از وام گیرنده های این بانک است که در دوره اول بیست میلیون تومان دریافت کرده است و برای بار دوم که اقدام به وام گرفتن کرده است بانک دیگر به او وام نداده است. دلیل بانک را برای سایت وام چی اینگونه توضیح می دهد: در وامی که اول گرفتم گاهی تا یک ماه دیرتر یا حتی کمتر از یک ماه، دو هفته ایی در پرداخت اقساط وام دیر کرد داشتم و نمی دانستم این نکته، نمره منفی بزرگی است به حدی که برای وام گرفتن در دوره دوم بانک به همین دلیل حاضر نشد به من وام بدهد. حتی می خواستم با فیش کسر از حقوق و چک هم ضامن دوستم شوم، من را ضامن خوش نامی ندانست.

جدی بگیرید

بانک رسالت چون تخصص حرفه ایی اش در زمینه بانکداری، وام دادن است، بدون شک قوانین خود را هم جدی تر از بانک های دیگر می گیرد. ضامن شما اگر چک برگشتی داشته باشد. اگر وام تسویه نشده ایی در بانک دیگر با دیر کرد در پرداخت اقساطش داشته باشد بانک آن را معتبر نمی داند.

مرآت

به نقل قول زیر توجه کنید:

به گزارش بانک اول  به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند. وی یادآورشد: این سامانه در بانک قرض الحسنه رسالت برای آسان کردن دریافت تسهیلات و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که در صورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.

پس اگر مشتری این بانک هستید به اعتبار پیدا کردن خودتان خیلی اهمیت بدهید تا بتوانید با اعتبارتان و با پشتوانه خودتان نه ضامنین وام بگیرید.

ده تومان

شما به ازای هر ده میلیون تومان باید یک ضامن معتبر به بانک معرفی کنید. پس دیگر با این قاعده کاملاَ مشخص شد که برای سی میلیون تومان شما چند ضامن احتیاج دارید.

  • در سال ۹۹ برای ۶۰ میلیون تومان یک ضامن نیاز است و برای بانک نوع کسب و کار ضامن مهم نیست و باید در سامانه مرآت اعتبارسنجی شود.

دسته چک

اگر ضامنین شما بازاری و کسبه هستند باید حتماَ دست چک داشته باشند و این دسته چک هیچ نکته منفی و سیاهی در پرونده اش نباشد.

شرطی که برای ضمانت وام رسالت مهم

برای ضمانت یکی ضمانت و اعتبار سنجی متقاضی وام و دیگر ارائه ضمانت ضامن مهم است. هر دو می توانند برگه چک بدهند یا یکی سفته و دگیری چک اما هر دو نمی توانند سفته بدهند.

شرایط اعتبار سنجی مرآت

برای اعتبار سنجی در مرآت با مدارک درآمدی و ریز اطلاعات بانکی ارائه شوید.

خواب

به ازای هر ماه اضافه تر که پول شما در بانک بخوابد شما دو قسط بیشتر می توانید از بانک بگیرید. بانک رسالت، بانکی با نظام ارزشی دقیق است و صد در صد طبق همین اصول کار می کند و قاعده بازی را ناگهان تغییر نمی دهد.

شرایط ضامن ده میلیون تومان

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی از وام گیرنده و ضامن ( در صورت داشتن توضیحات کپی از صفحه توضیحات )

یک فقره چک از وام گیرنده

یک فقره چک از ضامن

در صورتی که وام گیرتده یا ضامن کاسب باشد اصل و کپی جواز کسب و پرینت سه ماهه از حساب چک

آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی وام گیرنده و ضامن  افراد کارمند

ارائه نامه گواهی کسر از حقوق از ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی معتبر بگونه ای که مبلغ خالص حقوق دریافتی حداقل ۴ برابر قسط وام باشد

قبض تلفن از محل زندگی وام گیرنده و ضامن

  • این شرایط در سال۹۹ اعتبار سنجی مرآت مهم است.

شرایط ضامن ۲۰میلیون تومان

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی از وام گیرنده و ضامنین  در صورت داشتن توضیحات کپی از صفحه توضیحات

یک فقره چک از وام گیرنده

دو فقره چک از دو نفر ضامن مختلف

در صورتی که وام گیرنده یا ضامنین کاسب باشد اصل و کپی جواز کسب و پرینت سه ماهه از حساب چک

آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی وام گیرنده و ضامن افراد کارمند

ارائه نامه گواهی کسر از حقوق از ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی معتبر بگونه ای که مبلغ خالص حقوق دریافتی حداقل ۴ برابر قسط وام باشد

قبض تلفن از محل زندگی وام گیرنده و ضامنین

  • این شرایط در سال۹۹ اعتبار سنجی مرآت مهم است.

قانون

طبق قوانین بانکی کشور وام گیرنده و ضامنین نبایستی دارای چک برگشتی و یا بدهی معوقه بانکی یعنی اقساط عقب افتاده یا پرداخت نشده در هیچ یک از بانک های رسمی جمهوری اسلامی ایران باشد. حضور ضامن در شعبه الزامی است. ضمانت از اشخاص بالای ۶۵ سال پذیرفته نمی شود.

  • در بانک رسالت ضمانت تا سن ۸۵ سال پذیرفته می شود.

چک ندارید؟

اگر وام گیرنده دست چک ندارد می تواند شخص دیگری را که دست چک دارد به عنوان ضامن جهت ارائه چک به بانک معرفی کند.

  • در سال ۹۹ امکان واگداری سفته معادل وام  و کارمزدش وجود دارد.

کلام آخر

وام های قرض الحسنه ای آن هم از بانک معتبری مثل بانک رسالت مورد تایید سایت وام چی می باشد و شما را در تسهیل برای گرفتن وامتان با تیم حقوقی و مشاوره اقتصادی خود همراهی خواهد کرد.

توضیح مکمل

این متن در سال های قبل نوشته شده است و با ضمیمه های مورد نیاز در زیر عنوان هایی که احتیاج بوده به روز رسانی شده است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • حسین 30 سپتامبر 2020 در 3:30 ب.ظ

    سلام عذر میخوام بابت حرفهای زشتی که زدم خیلی سنگ میندازن جلوی پای آدم نمیدونم چکار کنم دیگه

    • سردبیر تحریریه 30 سپتامبر 2020 در 8:59 ب.ظ

      سلام.
      خواهش می کنیم کاربر گرامی
      شرایط شما را هم درک می کنیم. زندگی همه هموطنان به نوبت خودشان پیچیده شده است امیدواریم اتفاقی نو و سارنده بیفتند.
      باتشکر تیم وام چی

  • hoseyn 30 سپتامبر 2020 در 3:32 ب.ظ

    سلام عذر میخوام بابت حرفهای زشتی که زدم خیلی سنگ میندازن جلوی پای آدم نمیدونم چکار کنم دیگه

  • شهاب 03 اکتبر 2020 در 11:06 ب.ظ

    سلام
    در متن این پست گفتید:
    ” اگر فردی نیاز دارید ۶۰ میلیون تومان سقف وام فردی را بگیرید این امکان وجود دارد از فرد دیگری امتیاز وام را انتقال به نام خودش بدهد و قانون انتقال امتیاز وام بین افراد درجه یک منتفی شده و در پیشخوان کافی است فرد امتیاز را به غیر انتقال دهد.”

    بعد در کامنتی که در تاریخ ۳مهر در پاسخ به کاربر مهسا نوشتید، گفتید:
    “کاربر گرامی. امتیاز وام در رسالت فقط قابل انتقال به حساب درجه یک می باشد. این گونه نیست امتیاز بخرید از فردی غریبه و روی حساب شما بنشیند.”

    بالاخره من متوجه نشدم می تونم امتیاز از شخص غریبه به حساب خود انتقال بدم؟ یا حتماً باید از فامیل درجه۱ باشد؟

    • سردبیر تحریریه 04 اکتبر 2020 در 4:20 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی در آخر این مطلب توضیح دادیم که شرایط بانک به روز شده است و این مطلب مال ماه های قبل است. بانک رسالت انتقال امتیاز به غیر را قانونی و قید درجه یک را برداشته است و حتی در ضمانت ها هم سخت گیری های پیشین وجود ندارد و ما هم چون متن نوشته شده بود و نمی شود حذفش کرد و در گوگل موجود است مطلب را به روز رسانی کرده ایم. بله انتقال امتیاز از وام رسالت به نفری دیگر آزاد و قید درجه یک منتفی شده است.
      باتشکر از دقت شما.
      تیم وام چی

  • Pouryazre 07 اکتبر 2020 در 7:09 ق.ظ

    سلام
    خواهشا
    لطفا
    از بازار سیاه جلو گیری کنید
    من یه ۲۶ سالمه و سرپرست خانواده هستم دوتا برادر و یک مادر باخودم باهم زندگی میکنیم
    دریکی از شهرستان های استان فارس
    به دلیل بالا رفتن رهن و اجاره بنده مجبور به خرید وام بدون ضامن شدم و چن روز پیش این کارو انجام دادم
    ولی مشکلی ک بود همشون دروغ میگفتن
    پشت تلفن ی حرفی میزدن حضوری ک میرفتی حرفشون عوض میشد
    شیراز من خرید رفتم وام ۶۰ میلیونی
    اول بهم گف ۹ تومن گفتم چشم
    بعد ی چک ۹ تومنی نوشتم گف این برا باز پرداخت یک ساله هست اگه میخوای دوساله باشه ۲۰ تومن میشه منم خیلی اسرار کردم خب کمتر بگیرید گف راه نداره میره تو جیب شرکت منم ک مجبور بودم قبول کردم چندین نفر اونجا بودیم همگی برا وام بود
    ثبت نام تموم ک شد گف یه چک دیگ بنویسید به مبلغ ۲ میلیون تومن
    گفتم برا چی؟
    گف این سهم خودمه برای این کاری ک انجام دادم گفتم من نمیتونم گف اگ نمیتونی منم برات انجام نمیدم منم واقعا مجبور بودم چون پدرم فوت کرده بود و درآمد آنچنانی نداشتیم برای رهن و اجار خونه پول پیش ۴۵ تومن کم داشتیم، منم نوشتم دادم بهشون
    ولی واقعا این انصاف نیس یکی برای ثبت نام مرآت بخواد ۲ میلیون بگیره
    خواهش میکنم جلک گیری کنید از این کار
    بانک رسالت خودش سود نمیگیره دو درصد برا کارمزد میگیره ولی یکی میاد دو میلیون میگیره برا ارسال چک به شرکت
    خب من نیم ساعت اونجا بود ۷ نفر این کارو انجام داد و بنده خدا به راحتی هرچه تمام تو این نیم ساعت ۱۴ تومن ناقابل حروم جونش کرد
    واقا نامردیه یکی اینجوری با آبروی بانک واقعا اسلامی بخواد بازی کنه
    بازم خواهش میکنم پیش گیری کنید برخورد کنید

    • سردبیر تحریریه 10 اکتبر 2020 در 1:50 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      تیم وام چی نگارنده اتفاقات جدید در نظام بانکدایست و مسئول اعمال و تصویب قوانین بانکی نیست. اما با کارشناس بانک رسالت که با تیم وام چی همکاری می کند پیام شما با متن کاملتان ارجاع دادیم که اگر راهی وجود دارد پیگیری کنند.
      باتشکر از شما تیم وام چی

  • 0917***3023 07 اکتبر 2020 در 7:22 ق.ظ

    واقا امدوارم ک این مشکل برای عموم حل بشه
    تشکر از زحمات شما
    ممنون از مدیر محترم

    • پشتیبان 09 اکتبر 2020 در 11:30 ق.ظ

      تشکر

  • 0917***3023 09 اکتبر 2020 در 1:06 ق.ظ

    ما چگونه میتوانیم بت مرکز در ارتباط باشم
    خو این درست نیس هرکسی اطلاع رسانی کنه بعد خودش ۲ میلیون بگیره
    اگ شما نیاز بع بازاریاب دارید یکی رو انتخاب کنید ک حداق انقد از مردم پول نگیره

    • پشتیبان 09 اکتبر 2020 در 12:57 ب.ظ

      درود بر شما.
      با کدام مرکز؟ اگر منظورتان بانک رسالت هست که میتوانید از سایت شعبه و مراجعه حضوری ارتباط بگیرید.
      با تشکر

  • عباس زاده 01 نوامبر 2020 در 3:18 ب.ظ

    من خانه دار هستم و بیمه بیکاری میگیرم ، میتونم از بانک رسالت وام بگیرم ،

    • سردبیر تحریریه 01 نوامبر 2020 در 7:00 ب.ظ

      سلام. وام گرفتن از بانک رسالت با اعتبار سنجی در سامانه مرآت ممکن است . سیستم اعتبار شما و واجد شرایط بودن را برایتان مشخص خواهد کرد.
      باتشکر تیم وام چی

  • حاجی محمد 19 دسامبر 2020 در 9:38 ق.ظ

    سلام خسته نباشید میشه مراحل گرفتن وام رو پس از کسب امتیاز بانک رسالت بیشتر توضیح بدین مثلا الان من ۳۰میلیون وام آماده دریافت دارم اول به پیشخوان مراجعه کنم یا مرآت یا اینترنت بانک تشکر

    • سردبیر تحریریه 19 دسامبر 2020 در 3:02 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی اول باید به مرآت سر زده باشید تا اعتبار سنجی و سقف وامتان را مشخص بعد درخواست وام را پر کنید. بهتر است به یکی از دفاتر بانک رسالت مراجعه کنید تا مشخص شود شما در کدام مرحله وام هستید و کارشناس راهنماییتان کند آن وقت می توانید از آموزش های ما استفاده کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • ابراهیم نجفی 23 ژانویه 2021 در 6:13 ب.ظ

    سلام .من ده میلیون پول گذاشتم تو حساب بانک رسالت اگر شش ماه بمونه چقدر میتونم وام بگیرم در ضمن حسابم معمولی هستش همین حساب خوبه یا باید حتما برم بانک حسابم رو عوض کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • سردبیر تحریریه 24 ژانویه 2021 در 9:41 ب.ظ

      سلام
      کاربر گرامی
      معادل سپرده و امتیازی که کسب می کنید و توانایی بازگشت در اقساط سرنوشت مبلغ را مشخص می کند.
      نیاز به نوعی خاص از حساب نیست.
      باتشکر تیم وام چی

  • عطا 22 مه 2021 در 1:04 ق.ظ

    سلام برای وام ازدواج من شاغل نیستم مرات منو تایید نمیکنه؟

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:47 ب.ظ

      سلام.
      چون وام ازدواج است نمی شود نظر قطعی داد. از خود کارشناسان این بانک بپرسید

    1 3 4 5