لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تسهیلات بانک توسعه تعاون برای زنان کارآفرین

  • 0
  • 19/09/16
  • خواندن: 4 دقیقه
وقتی می گوییم یک زن با ایستادگی و تحمل مشکلاتی که فقط مختص خودش است ( جامعه زنان آن را درک می کنند ) کار می کند و درآمدزا است حرف کمی نزده ایم. فرض کنید مادری که شاغل است نه حقوق بگیر دولت که بگوید اگر فردا نتوانست سرکار برود حقوق نهایت یک روزش را دریافت نمی کند. مادری که شاغل است اما حقوق بگیر دولت نیست اگر کم خواب باشد کمی فردای آن روز از کارش بزند و استراحت کند چیزی نشود و حقوق گیرش بیاید. مادران شاغل، کارآفرین و صاحب تعاونی های هرچند کوچک این ور خط هستند و شغلشان با یک غفلت و تعطیلی یک روزه از کاسبی رو به کسادی می رود. این زنان باید حمایت شوند. بانک توسعه تعاون این قول را داده که این بانوان توانا را دریابد و با وام های قرض الحسنه ای از وجودشان قدردانی و حمایت کند.

تعریف

یکی از شرکت های تجاری شرکت های تعاونی است که هدف آن با سایر شرکت های تجاری دیگر که به طور معمول شکل می گیرند، فرق می کند. زیرا هدف شرکت های سهامی عام، خاص، نسبی و… فعالیت به منظور سود و بهره دهی بیشتر است در صورتی که هدف اصلی شرکت های تعاونی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها است.

بازو

این تعاونی ها در روزهای سخت اقتصادی یک کشور شکل می گیرند. هدف اصلی آن ها کمک به تامین نیاز و ارائه خدمات مناسب از قبیل دادن اجناس و اشیاء به اصناف مختلف می باشد.

چند تعاونی

برابر آمارها زنان یک سوم تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند و هم اکنون چهار میلیون نفر از زنان کشور عضو تعاونی‌ها هستند. تعاونیهای زنان در ایران  به دلیل ظرفیتهای قانونی و اجتماعی و هم به لحاظ گروهی از زنان را که تحت پوشش دارند از قابلیتها و توانمندی‌های قابل توجهی برای تحقق اهداف توسعه پایدار و اشتغالزای در کشور برخوردارند.

گرایش

تعاونی های زنان در گرایش‌های‌ تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت می‌کنند. عمده تولیدات آنها در حوزه‌های صنایع غذایی، صنایع ‌دستی، فرش دستباف، کشاورزی و خدمات است.

خبر

خبری که دوازدهم شهریور ماه توسط معاون وزرات تعاون منتشر شد به این شرح است :

محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی ضمن اظهار مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با هماهنگی معاونت تعاون، برنامه‌های متنوعی برای حمایت و ارائه تسهیلات و خدمات به تعاونی‌های زنان تدارک دیده است.

نرخ

۵۰۰فقره تسهیلات ۱۰۰میلیون ریالی با نرخ سود ۴درصد تا پایان سال و با معرفی معاونت تعاون وزارتخانه جهت تعاونی‌های بانوان پرداخت خواهد شد. مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، همچنین از پرداخت ۴۰۰فقره تسهیلات ۵۰۰میلیون ریالی در قالب عقد مرابحه مجموعاً به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال با نرخ سود تصویبی۱۵درصد به تعاونی‌های بانوان خبرداد.

سهم زنان

۲۷درصد از کل حساب‌های بانک و ۱۰درصد از کل منابع بانک متعلق به بانوان سپرده‌گذار می‌باشد. با حضور زنان در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در امر تجارت و امور بانکی می توان امید داشت نرخ تسهیلات و توجه به وام های که مختص زنان باشد؛ افزایش یابد.

محاسبه

اگر شما یک وام تعاونی از بانک توسعه تعاون دریافت کنید به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با تعداد ۳۶ تا سررسید اقساط ماهیانه باید با کارمزد چهار درصد قرض الحسنه ای، ماهی ۲۹۵۲۰۰ تومان قسط پرداخت کنید. این مبلغ برای یک بانو صاحب تعاونی مبلغی مناسب است. حالا کافی است همانطور که شهامت به خرج دادید یک تعاونی زنانه را به ثبت رساندید کمی ریسک کنید و یک وام ۵۰ میلیون تومانی با شرایط مرابحه و سود ۱۵ درصد را در گزینه انتخابی خود بگذارید تا زودتر رشد کنید.

مدارک

چون این وام ها برای کسب و کار هستند، به مشاغل و تعاونی شما تعلق می گیرند کمی مدارک متفاوت تری برای گرفتن تسهیلاتشان نیاز است. مدارکی که نیاز است شما برای گرفتن وامتان به بانک توسعه تعاون ببرید:

  • اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • جواز تأسیس، پروانه تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه بهداشت، یا سایر مجوزهای مرتبط با نوع فعالیت متقاضی که از مراجع ذی صلاح می بایست اخذ گردد.
  • وضعیت تعهدات احتمالی متقاضی به بانکها و موسسات اعتباری

طرح

بانوان عزیز کشورمان این نکته را هم مد نظر قرار دهند که تنها تسهیلاتی که می توانند دریافت کنند این نوع وامی که به تعاونی بانوان تعلق می گیرید نیست. می توان با ارائه طرح های درآمد زا به بانک توسعه تعاون مراجعه کرد و اگر طرحتان پذیرفته شد و توجیح اقتصادی برای بانک داشت در نوبت وام قرار بگیرید. بانک توسعه تعاون هم اعلام کرده است: طرح های که هنوز به بهره برداری نرسیده اند، نیاز به ارائه صورتحساب سود وزیان و ترازنامه ندارند. مگر آنکه یک سال مالی از فعالیت آنها گذشته باشد.

ویژه

این تسهیلات با نام شما بانوان سند ویژه خورده بود که سایت وام چی لازم دانست شما را از وجودش مطلع کند. اما برای گرفتن وام شما می توانید طرح ها و امکانات تسهیلاتی بانک های دیگر را هم مد نظر قرار دهید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.