لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

برای شروع یک شغل استارتاپی؛ باید مدل های درآمدی را بشناسید

  • 0
  • 20/02/19
  • خواندن: 8 دقیقه
استارت آپ های بزرگ و موفقی در دنیا در حال فعالیت هستند؛ برای شروع باید انواع مدل های درآمدی را به ضرورت حرکت اقتصادی خودتان بشناسید و با تحلیل راه و روش آن ها تصمیم حرکتی خود را با یک اصول و مکانیزم موفق که در نتیجه به سود دهی ختم می شود؛ انتخاب کنید.

مدل های درآمدی چیست ؟

مدل های درآمدی به طور کلی به یک چارچوب با هدف، برای به دست آوردن درآمد می باشد. (فرقی نمی کند درآمد، پایدار یا مقطعی باشد.)

پارامترهای مدل درآمدی

اول باید بدانید مدل های درآمدی چه پارامترهایی را مشخص می کند:

کدام منبع درآمدی مناسب برای پیگیری و رسیدن به نتیجه است.

چه چیز ارزش پیشنهاد دادن دارد؟

چگونه ارزش ها، قیمت گذاری شود؟

چه افرادی بالقوه حاضرند برای ارزش های تولید شده پول پرداخت کنند؟

مدل درآمدی، جریان درآمدی نیست

در کنار مدل درآمدی همیشه جریان درآمدی هم وجود دارد. اغلب تازه کاران در فعالیت های استارت آپی تصور می کنند مدل درآمدی با جریان درآمدی یکی هستند؛ در صورتی که این گونه نیست.

جریان درآمدی چیست ؟

به مقدار پولی که از یک منبع خاص، وارد شرکت یا کسب و کار استارت آپی و سازمان می شود جریان درآمدی گویند.

تفاوت جریان درآمدی با مدل درآمدی

برای روشن شدن تفاوت جریان با مدل درآمدی باید بگوییم جریان درآمدی جزیی از مدل درآمدی می باشد. مدل درآمدی با فرآیندها و با استفاده از اجزایش یک جریان درآمدی ایجاد می کند. هر کسب و کار درآمدی می تواند هر روز یک مدل درآمدی را اتخاذ کند تا یک جریان درآمدی جدید را رقم بزند. تمام بنگاه های اقتصادی دنبال روش های جدیدی برای تولید مدل درآمدی جدید هستند.

مدل کسب و کار چیست ؟ 

به چارچوب کلی کسب و کار مدل کسب و کار می گویند. مدل کسب و کار با استراتژی هایی که که ایجاد می کند کمک به حفظ مدل درآمدی و تداوم جریان درآمدی می نماید.

چارچوب مدل کسب و کار

چارچوب مدل کسب و کار به این شرح است:

به دست آوردن مشتریان باارزش

ارائه محصولات و خدمات

جلب رضایت مشتریان

حفظ موقعیت بازار

سرمایه گذاری

به دست آوردن مشتریان باارزش

در مطالب پیشین در مورد حفظ مشتری صحبت کردیم و عنوان شد مشتری قدیمی برای یک کسب و کار، بسیار با ارزش می باشد. به قیمت مرجوع کردن خدمات یا کالا، بدون شرط؛ همان طور که در کمپانی اپل توضیح دادیم مشتری باارزش تلقی می شود و صاحب کسب و کار حاضر نیست وجهه خودش را به هوای مشتریان جدید پیش مشتری قدیمیش خراب کند.

جلب رضایت مشتری

نوع ارائه محصول جدا از قیمت، مشتری را راضی نگه می دارد. اگر کسب و کاری اینترنتی دارید و محصول را برای مشتری ارسال می کنید اگر نمی توانید ارسال رایگان داشته باشید حداقل هزینه پستی را نصف کنید در بسته های زیبا با روابط عمومی بالا، پیگیری مرسوله تا رسیدن به دست مشتری و گرفتن رضایتش با او همراه باشید.

سرمایه گذاری سرنوشت مدل کار شماست

در هر جایی که سرمایه گذاری یا هر سرمایه گذاری که برای کسب و کار خودتان پیدا کردید؛ می تواند سرنوشت مدل کسب و کارتان را تغییر دهد. سرمایه گذار ها معمولاً در ازای مبلغی که در اختیارتان می گذارند شروطی را هم می گذارند که می تواند مانع یا راه جدیدی در مدل کسب و کار پیشنهادیتان باشد.

رایج ترین مدل های کسب و کار

رایج ترین و شناخته ترین مدل های کسب و کار به این شرح است:

مدل درآمدی

  مدل فروش کالا

Markup مدل درآمدی

مدل حراجی

مدل قیمت ثابت

مدل درآمد پستی

مدل درآمد واسطه و کمسیون گیری

save money مدل درآمدی

مدل درآمدی تولید

یکی از پر کاربردترین این مدل ها، مدل درآمدی تولید می باشد که تکنیک های همه شناس و آشنایی، بین حرفه ایی های بازار دارد و بسیار هم در روند تولید و سود آوری، جواب دهی بالایی دارد.

تکنیک های درآمد تولید

راه های تکنیکی این مدل درآمدی به این قرار می باشد که فرد تولید کننده خدمات یا محصولات، اول با ایجاد یک حس نیاز جدید در فرد مصرف کننده ذائقه قبلی آن را تغییر دهد و ایجاد تشنگی در مصرف کننده ایجاد کند تا به دنبال استفاده محصول بیاید و البته برای حفظ و تداوم بازارش باید دنبال ترفند اعتیاد به مصرف در مشتریانش هم باشد.

باید بدانید تا بمانید

یک فرد صاحب کسب و کار استارت آبی باید بداند در شرایط بازار امروز چه محصولی فروش خوبی دارد. قیمت گذاری با چه ترفندی در جو بازار، بهتر است انجام بگیرد. قیمت گذاری با عرضه و تقاضا، قیمت تمام شده یا ترفند حراجی یا قیمت ثابت کدام برای حرفه شما سود آور و البته مشتری جذب کن می باشد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.