لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

افزایش رونق در بازار بورس با سهامدارانی که دانش بورسی دارند

  • 0
  • 20/05/09
  • خواندن: 9 دقیقه
افزایش رونق در بازار بورس در حال حاضر به نفع دولت است، پس تا پایان کار این دولت به احتمال نود درصد، بازار بورس رونق دارد و روند صعودی طی خواهد کرد. به این دلیل که دولت برنامه دارد که سهام بسیاری از شرکتهای دولتی را وارد بازار بورس کند و از طرفی سهام عدالت که بخشی از بنگاههای آن در بورس وجود داشته ارزش سهامشان بالارفته است و آینده سهام عدالت، ارزیابی عملکرد دولت در بورس می باشد پس می توانیم امیدوار باشیم که آینده سهام عدالت مثبت خواهد بود.
بازار بورس

ساز و کار اصلی بورس را بدانیم

ساز و کار اصلی بورس این است که از طریق جمع‌ آوری نقدینگی برای بنگاه‌ها، امکان سرمایه‌ گذاری بلند مدت را فراهم‌ کند. خریداران هم می‌ توانند با خرید سهام شرکت‌ ها در بورس، در تعداد زیادی از بنگاه‌ ها سرمایه‌‌ گذاری کنند و اقتصاد را در جهت مولد حرکت داده و در افزایش رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

توصیه های بورسی برای سهامداران تازه نفس

توصیه هایی برای سهامداران تازه نفس در بورس داریم که با عمل به آن ها می توانند باعث حفظ ارزش سهام خودشان و رونق بورس شوند:

  1. دست به خرید و فروش های هیجانی نزنید.
  2. به شایعات و می گویندها بها ندهید.
  3. تحلیل های بنیادی و تکنیکال را یاد بگیرید.
  4. دارایی های خود را برای ورود به بورس نفروشید و صبور باشید و قدم به قدم جلو بروید.
  5. سبدی متشکل از سهام هایی با ارزش های و ریسک های متفاوت تشکیل دهید.

مزیت بورس اوراق بهادار نسبت به دیگر بازارهای سرمایه

بورس اوراق بهادار نسبت به دیگر بازارهای سرمایه به عنوان یک بازار مالی شفاف و برخوردار از پشتوانه محکم قانونی یکی از بهترین گزینه‌ ها برای تامین مالی بنگاه‌ ها به شمار می‌ رود و فرد سرمایه گذار هم از فعالیت و دریافت سود منصافانه آسوده خاطر است.

با بورس می‌توان فرآیند تشکیل سرمایه را سرعت داد

از طریق فعالیت در بورس می‌ توان به فرآیند تشکیل سرمایه سرعت داد و منابع مالی را از طریق پس ‌اندازهای کوچک و بزرگ به سوی مصارف و نیازهای سرمایه‌ گذاری در بخش‌ های مولد اقتصادی حرکت داد. بر این اساس در یک اقتصاد متعادل و پویا می‌توان به این روش از حرکت سرمایه ‌‌های کوچک و بزرگ به  ‌سوی فعالیت‌ های غیرمولد مانند خرید طلا، ارز و… جلوگیری کرد.

چه افراد سهام عدالتشان را نباید آزاد کنند

دو دسته از افراد نباید سهام عدالتشان را آزاد کنند:

  1. افرادی که در بازار بورس اوراق بهادار هیچ تجربه‌ یا علمی ندارند، مستقیما اقدام به آزادسازی و فعالیت نکنند. رفتارهای هیجانی این افراد حتی به ضرر خودشان در سود و زیان کسب شده خواهد بود.
  2. افرادی که کم ریسک و کم حوصله هستند هم وارد این بازار نشوند زیرا افزایش ‌های قیمت ناشی از سفته‌ بازی در این بازار بسیار پرنوسان است و ممکن است استرس این بازار حتی منجر به اخلال در زندگی شخصی افراد بشود.

سهامداران عدالتی که سهام خودشان را آزاد می کنند

سهامداران عدالتی که سهام خودشان را آزاد می کنند، باید درک کنند بورس بازاری یک شبِ مانند بازارهای غیر مولد نیست و باید در آن صبور بود و با هر کاهش و افزایش قیمت، حرکتی هیجانی در فروش و خرید انجام ندهند. در تصمیمات بورسی به هیچ یک از حرف‌ های ضد و نقیض اطلاعاتی در فضای مجازی، دوست و آشنا در خصوص نوسانات آینده و ارزشی سهم ملاک تصمیم گیری بها داده نشود.

سودآوری مدیریت شده در سهام عدالت

هنوز مشخص نیست که سهم چه بنگاه هایی در آزادسازی سهام عدالت به افراد مستقل داده می شود. بنگاه هایی که چقدر بازدهی دارند و در گذشته جز بنگاه های با رشد مثبت یا منفی بوده اند اما صندوق‌های سرمایه گذاری استانی باید پاسخگوی سهام داران باشند. این صندوق‌ها باید سهام داران را به نحوی مدیریت کنند تا منافع آن‌ها حفظ شود.

اختیار سهام حدود ۵۰ شرکت بزرگ کشور در صندوق‌های استانی

صندوق‌های استانی سهام حدود ۵۰ شرکت بزرگ کشور را در اختیار دارند که برخی از این شرکت ‌ها هم اکنون بورسی هستند و برخی از آن‌ ها هنوز وارد بازار سرمایه نشده اند. در استان‌ های مختلف صندوق ‌ها سهام‌ های متفاوتی دارند که جزئیات آن را سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی مطلع اند.

سهام داران عضو صندوق‌های سرمایه پذیر

نحوه عضویت ربطی به استان محل تولد یا استان محل زندگی افراد ندارد و سهام داران عضو صندوق‌های سرمایه پذیر در استانی باقی می‌مانند که برای آن‌ها تشکیل پرونده شده و از ابتدا برای دریافت سهام عدالت در آن ثبت نام شده اند.

صندوق های استانی سبدگردانی و مدیریت سهام برای سود بیشتر

صندوق‌ها می‌توانند ضمن سبدگردانی و مدیریت سهام، سرمایه گذاری‌های جدیدی نیز در طرح ‌های تولیدی، عمران و سودآور استانی انجام دهند، تا علاوه بر سود سهام، سود عایدی از سرمایه گذاری‌ های جدید در طرح‌ های اقتصادی هم نصیب صاحبان سهام شود.

آیا می توانم الآن سهام عدالت بگیرم؟

فرزندان تازه ‌متولد شده مشمولان سهام عدالت و همچنین اقشاری که در زمان دریافت سهام عدالت محروم بوده و از قلم افتاده‌اند و همچنین افرادی که با توجه به شرایط اقتصادی و دیگر مسایل، در حال حاضر عضو کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند از دیگر مشمولانی جدیدی هستند که برای دریافت سهام عدالت می توان آن ها را متقاضی دانست.

احتمال عضوگیری جدید سهام در مجلس یازدهم

به خاطر پیگیری چند نماینده مجلس برای موضوع تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید و افراد خواهان در حال حاضر طرحی در دست بررسی می باشد که با شروع کار مجلس یازدهم این موضع را پیگیری خواهد شد.

خلاصه ای از بورس و سهام عدالت

افزایش رونق در بازار بورس به نفع سهامدار و دولت است و حرکت بورسی به شرط دانش بورسی منبع درآمدی خوبی می باشد. یادمان باشد بچه هم اول چهاردست و پا حرکت می کند بعد با احتیاط با تکیه بر دیوار قدم بر می دارد تا زمان رهاسازی و مستقل روی پاهای خودش راه رفتن برسد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.