لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

اعطای وام های خرد به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

  • 2
  • 19/12/31
  • خواندن: 5 دقیقه

خبری از سایت رسمی بهزیستی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از آئین امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌ما بین سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض‌الحسنه رسالت خبر داد و با بیان اینکه این شبکه حرکتی سیستماتیک با الگوی توسعه‌ای بومی‌ شده است، گفت: در این همکاری برای زنان سرپرست خانوار و جامعه معلولان کسب و کار خرد ایجاد خواهیم کرد.

چگونه کسب و کار خرد برای جامعه بهزیستی ایجاد می شود ؟

با گزینش جزیی از جامعه بهزیستی(زنان سرپرست خانوار، جامعه معلولین) که قسمت بزرگی از این جامعه آماری هستند قرار است چگونه برای آن ها کار و حرفه ایجاد کرد؟ همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض‌الحسنه رسالت درخصوص اعطا تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در بخش کارفرمایی و خوداشتغالی می باشد.

شبکه توسعه اجتماعی رسالت چیست ؟

شبکه توسعه اجتماعی رسالت ساختاری گسترده است که با محوریت کانونهای مردمی (ازجمله کانون‌های همیاری اجتماعی و کانونهای کار و زندگی)، راهبران (شامل اشخاص حقیقی و سازمان‌های راهبری) و حامیان (ازجمله شخصیت‌ها و سازمان‌های دولتی-خصوصی) شکل گرفته است. هدف این شبکه توسعه همیاری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی در جامعه می باشد.

اهداف کلان طرح شبکه توسعه اجتماعی

یکی از اهداف کیفی طرح توسعه اجتماعی از قبیل خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو می باشد.

حامیان طرح شبکه توسعه اجتماعی

انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، گروه توسعه کارآفرینی ثمین، دانشگاه رسالت، بازار اعضا، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت و بانک قرض الحسنه رسالت، سازمان های راهبری این شبکه هستند و امورفرهنگی و ساختارسازی این شبکه برعهده انحمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی است. افرادی که برای وام کارآفرینی مراجعه می کنند باید از نهادهایی که تفاهمنامه منعقد کرده اند یا جز کانون های همیار اجتماعی معرفی شده باشند.

تسهیلات شبکه توسعه اجتماعی برای چه کاریست ؟

صرفاً این وام برای کارآفرینی و خود اشتغالی افرادی می باشد که توسط نهاد یا کانون پشتیبان مورد تایید قرار گرفته اند. تایید از نظر توانایی فرد برای اشتغال و دارا بودن طرح یا حرکت اقتصادی که با تزریق نقدینگی مناسب به رشد و درآمدزایی بیشتری می رسد.

روشن شدن ماهیت وام رسالت به بهزیستی

با تعریف های اجمالی که ارائه شد، ماهیت وام های توافقی بین بانک رسالت و بهزیستی و مشخص کردن بخشی از جامعه تحت سرپرستی بهزیستی به این دلیل است که شبکه توسعه اجتماعی برای خودکفایی اول زنان صاحب خانوار و تبدیل هر خانه به کارخانه می باشد. وام های قرض الحسنه ایی که افراد با معرفی سازمان بهزیستی برای گرفتن وام به بانک مراجعه می کنند و بانک رسالت با وام دادن به آن ها نقش خودش را در شبکه توسعه اجتماعی به خوبی ایفا می کند.

قبل از امضای تفاهمنامه در طرح شبکه توسعه اجتماعی

قابل توجه است برای رشد و ارتقا جایگاه کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور قبل از همکاری با بانک رسالت در طرح توسعه اجتماعی تفاهم نامه همکاری میان بهزیستی و صندوق مهر امام رضا و اشتغال کار آفرینی با شعار توسعه پایدار مبتنی بر توانمند سازی معلولین امضا و در این مسیر خودکفایی به افراد واجد شرایطش وام پرداخت کرده است.

وام در شبکه توسعه اجتماعی برای کمیته امداد

بانک قرض الحسنه رسالت برای عملیاتی و گسترده شدن شبکه توسعه اجتماعی رسالت در برخی استان ها با همکاری شبکه و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در پنج استان خوزستان، کرمان، هرمزگان، مازندران و خراسان رضوی با پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان  از کسب و کارهای خرد و خانگی حمایت می کند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • حسین 10 مارس 2020 در 7:54 ب.ظ

    سلام مدد جو هستم دو ماه ثبت نام کردیم هنوز نگرفتیم وامو ز

    • پشتیبانی وام چی 10 مارس 2020 در 8:26 ب.ظ

      درود بر شما.

      این موضوع مربوط به شعبه هست و از آنجا باید پیگیر این موضوع باشید.

      با احترام