لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

از وام های بانک مسکن و قدم بزرگ استانی اش چه خبر؟

  • 0
  • 19/11/07
  • خواندن: 6 دقیقه
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز ساخت مسکن در 10 استان و واگذاری آن خبر داده است. اولین استانی که این طرح در آن کلید خورد و ثبت نامش آغاز شده، استان کرمان است. طرحی ملی که در نهایت 400 هزار خانه برای زندگی تحویل افراد خواهان مسکن می شود و آن ها از آرزوی داشتن خانه به یک صاحب خانه واقعی تبدیل می شوند.

حجم

حجم سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و متاثر از این تحرک و اراده، سایر ظرفیت ‌ها به مدار می‌آیند. ساخت و ساز رونق می‌گیرد.

تقسیم

طرح اقدام ملی برای خانه دار کردن اقشار متوسط و روبه پایین است که به علت بالا بودن حجم ساخت و ساز آن را بین ارگان های متولی تقسیم کرده اند. ۲۰۰ هزار واحد آن به عهده شرکت عمران شهرهای جدید، تولید ۱۰۰ هزار واحد به‌ عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تولید ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده شهری و به عهده شرکت باز سازی شهری است.

ویژگی

در این طرح از امکانات بالقوه هم استفاده شده است و امکان بازسازی بافت های فرسوده ایی که خودشان یک زمین بالقوه دارند مزیت این طرح در اقدام ملی می باشد. این باز ساخت خانه ها از نظر ایمنی هم قدمی موثر در روند مقاوم سازی شهری و در موقع اتفاقات احتمالی پایین آوردن تلفات انسانی و منابع است.

متراژ

این طور نیست که این خانه ها چون برای قشر متوسط جامعه طرح ریزی شده است از اصول دوری کند. متراژ های این خانه های در حال ساخت با رعایت قوانین امینی از ۸۰ متر تا۱۲۰ در نظر گرفته شده است.

یعنی چی

وقتی می گوییم این خانه ها برای قشر های متوسط رو به پایین جامعه در نظر گرفته شده اند از کجا باید فهمید چه کسانی جز این اقشار هستند. طبق ده دهک دسته بندی شده در هر جامعه ایی این طرح برای دهک های ۳ تا ۶ می باشد. دهک های ۱ تا ۲ هم که سرپرستی امورشان با بهزیستی و کمیته امداد است و طرح های مخصوص به خودشان دارند.

امتیاز

اگر فردی زمین دارد و جز دهک های معرفی شده است. می تواند با ارائه زمین خودش تسهیلات از دولت دریافت کند و با نظارت آن به ساخت و ساز بپردازد تا صاحب خانه شود.

رنگ

فرمی مد نظر است که باید مجوز عبور شما باشد. این فرم عنوان فرم«ج» را دارد. اگر چراغش سبز باشد مجوز استفاده از تسهیلات دولتی را دارید اگر قرمز باشد یعنی یکبار استفاده کرده اید و دیگر باید صاحب خانه باشید.

یکم

بانک مسکن از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی، پرداخت تسهیلات به ۲۴۰ هزار واحد را تقبل کرده است که در این زمینه بخشی از تامین اعتبارات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام می‌شود. به بانک مسکن بروید و اگر تا حالا هیچ سند ملکی به نامتان نیست افتتاح حساب در  صندوق پس انداز یکم ( منظور از یکم خانه اولی ها می باشد.) ۳۵۰۰ هزار خانوار تا کنون حساب افتتاح کرده اند.

بهتر بدانید

شرایط افرادی که می توانند مسکن یکمی باشند:

  • متقاضی دارای حداقل ۱۸ سال تمام با درآمد مستقل و مکفی باشد.
  • متقاضی و همسر وی از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.
  • متقاضی از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشد.

اخذ استعلام فرم ( ج) از وزارت راه وشهرسازی به منظور عدم دریافت تسهیلات بانکی و استفاده از امکانات دولتی (زمین،مسکن،تسهیلات یارانه ای و …) توسط متقاضی و همسر وی الزامی است.

 سقف

سقف تسهیلات مسکن یکمی ها هم به این شرح است:

  • در شهر تهران بصورت انفرادی ۸۰۰ میلیون ریال
  • در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بصورت انفرادی ۶۰۰ میلیون ریال
  •  سایر مناطق شهری بصورت انفرادی معادل ۴۰۰ میلیون ریال

 سود

نرخ سود تسهیلاتی که وقتی این افراد، وام را دریافت می کنند هم به این شرح است:

  • در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری ویژه وام اولی ها ۸ درصد
  • در مناطق بافت فرسوده شهری ویژه غیر از وام اولی ها ۸ درصد
  • در مناطق بافت فرسوده شهری ویژه وام اولی ها ۶ درصد

 نحوه

حالا باید بدانیم نحوه و مدت سپرده گذاری چگونه است؟

– حداقل مدت انتظار : دو دوره ۶ ماهه معادل یک سال

– حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی : ۱۳۵ میلیون ریال

-حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۶۰۰میلیون ريالی : ۱۰۰میلیون ريال

– حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۴۰۰میلیون ريالی : ۶۷میلیون ريال

– مدت زمان سپرده گذاری در صورت حفظ حداقل موجودی باید سه سال باشد.

 زمان

از افتتاح حساب تا دریافت وام چقدر باید زمان بگذرد؟

یک سال یا همان ۱۲ ماه است. حداکثر مدت بازپرداخت  برای اقساط تا تسویه کامل ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال می باشد. پرداخت به دو صورت ساده یا پلکانی می تواند محاسبه شود و بانک این گزینه انتخابی را به فرد داده است( پلکانی یعنی مبلغ شروع وام کم است با طی شدن سال به مرور مبلغ اقساط بالا می رود. به علت اینکه در چند سال آینده مبلغ وام شما از ارزش پولی آن کم می شود روش پلکانی گزینه مناسبی است.)

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.