لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

ارزش سهام عدالت آزاد شده در تیر ماه چقدر و از کجا قیمت نهایی را بدانید

  • 0
  • 20/07/08
  • خواندن: 6 دقیقه
ارزش سهام عدالت آزاد شده در تیرماه چقدر است؟ 30 درصد قسمت آزاد شده آن را باید چگونه مدیریت کرد یا فروخت؟ آیا باز نام نویسی سهام عدالت وجود دارد؟ سهام عدالت با ماهیت بورسی از تدبیر و برنامه رئیس جمهور پیشین آقای احمدی نژاد است که این روزها بازارش بعد از فراموشی و مسکوت ماندنش داغ است.
ارزش سهام عدالت آزاد شده

ارزش سهام عدالت آزاد شده

مشمولان ارزش سهام عدالت آزاد شده می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که بر اساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند.

ارزش سهام عدالت آزاده شده برای چه افرادی

تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزئیات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.

فروش و آزاد سازی درصد باقی مانده

به گفته رئیس جمهور کشورمان سی درصد بعدی سهام عدالت در عید غدیر و سی درصد نهایی هم در ۲۲ بهمن به مناسبت پیروزی انقلاب آزاد خواهد شد تا هر فرد سرمایه گذار مستقیم بتواند خرید و فروش سهامش را کامل کند.

سهام عدالت جدید در راه است

سالیان سال از آخرین ثبت نام متقاضیان یا واجدین شرایط سهام عدالت می گذرد و افرادی در این سالها خواستار عضو شدن بوده اند به خاطر همین درخواست ها مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح ساماندهی جدید سهام عدالت، گفت: در جلسه کمسیون مصوب شد چند گروهی که در طرح تصویبی آمده‌اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که هنوز سهام عدالتی دریافت نکرده‌اند. در موعد مناسب نام نویسی شود.

مشمولین جدید سهام عدالت

بخشی از این مشمولین جدید کسانی هستند که در این مدت ده سال، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند. یک بخش هم افرادی هستند که در دهک‌های مشمول طرح بوده‌اند اما در فهرستی که سهام عدالت بر اساس آن توزیع شد به هر دلیلی قرار نگرفته بودند و به نوعی جامانده‌اند..

سهام عدالت جدید و منبع بورسیش

آقای طغیانی بیان کرد: سهام عدالت جدید قرار است در ارزیابی ‌های اولیه از ۳۵ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی به عنوان شرکت ‌های سهام عدالت در نظر گرفته شود.

سهام بازگشتی به دولت

نصفه سهامی که افراد حاضر به پرداخت بهایش نشدند به دولت بازگشته است، ما معتقدیم چون هدف سهام عدالت واگذاری بوده است، این بازگشت به دولت بلاوجه است و دلیلی برای آن وجود ندارد. بنابراین، منبع اصلی سهام عدالت جدید می‌تواند همین سهام بازگشته به دولت هم باشد.

واریز سود سهام عدالت

مدیران شرکت‌ های سرمایه‌پذیر  ارزش سهام عدالت آزاد شده را برای آسان شدن کارها و جلوگیری از مراجعه مردم به بانک‌ ها، سود سالانه سهام آنها را مستقیما در شماره شبای حساب بانکی آنها مندرج در سجام واریز می کنند.

ارزش نصف سهام عدالت

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات روز یک شنبه ۱۵ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۵ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۲۱ تومان رسیده است. این رقم در روز کاری قبل ۱۱ تیر ۱۵ میلیون و ۱۳هزار تومان گزارش شده بود که بر این اساس سود ۴۴۰ هزار تومانی طی ۲ روز کاری عاید مشمولان سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی شده است.

مبلغ فروش سهام سی درصدی

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات گفت: بیش از ۹۵ درصد از سهام کسانی که درخواست فروش ۳۰ درصد سهام خود را در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک صادرات داده‌ اند فروخته و واریز شده است، سهامدارانی که این وجه را دریافت نکرده‌اند به بانک مراجعه کنند.

اگر پول فروش سهام عدالتان را نگرفته اید

مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات به سهامداران توصیه کرد: هر سهامداری که پول سهام خود را دریافت نکرده‌ است به بانک مراجعه کند و علت عدم واریز را بپرسند که در صورت نقص در اطلاعات آن را تصحیح کنند.

سهام داران غیرمستقیم بدانند

دارندگان سهام عدالت (روش غیرمستقیم) از طریق افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری استانی با انتقال مالکیت سهام خود در شرکت های سرمایه پذیر به شرکت سرمایه گذاری استانی متناسب با ارزش سهام، سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی خواهند شد؛ همچنین سرمایه گذاران ( دارندگان سهام عدالت) می توانند از طریق بورس ها و بر اساس درخواست خرید و فروش ارائه شده، برای معامله سهام خود در بورس ها اقدام کنند .

دانستن ارزش دارندگان سهام غیرمستقیم

با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی، سهام ۳۶ شرکت سرمایه پذیر بورسی است، لذا پذیرش و کشف قیمت آنها در بورس به سرعت امکان پذیر بوده و متناسب با تغییر قیمت شرکت های سرمایه پذیر بورسی، قیمت شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد.

نتیجه کلی

ارزش سهام عدالت آزاد شده یا سهام غیر مستقیم باید با حضور در سایت بورس و رصد روزانه آن اتفاق بیفتد. فراموش نکنید بورس همچنان که سود آور است ضرر هم دارد. چه سهام مستقیم چه سهام غیرمستقیم در آینده چالش های خودشان را دارند.

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.