لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

اخبار جدید وام ودیعه مسکن در زمینه مشمولین طرح و شرایط ضامن

  • 0
  • 20/09/09
  • خواندن: 31 دقیقه
اخبار جدید وام ودیعه مسکن را از روزی که طرح آغاز شد وام چی برای شما کاربران عزیزمان تهیه و به اشتراک گذاشت. با توجه به این که اطلاعات نهایی شده و اخبار جدید وام ودیعه مسکن قطره چکانی اعلام می شد و چند بار روش و الگوی اعطای وام، مبلغ و واجدین شرایطش تغییر کرد و باعث سردرگمی خیلی از افراد متقاضی طرح وام ودیعه مسکن شد لازم دیدیم به بهانه شروع اعطای وام از اول شهریور به مشمولین طرح موضوعات و اخبار جدید وام ودیعه مسکن را با شما در میان بگذاریم.
اخبار جدید وام ودیعه مسکن

اخبار جدید وام ودیعه مسکن

اخبار جدید وام ودیعه مسکن و خبر وزیر راه در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص آخرین وضعیت شناسایی خانه های خالی گفت: «برای همه افرادی که مالک بیش از یک خانه خالی هستند پیامک ارسال شده و اکنون وزارت راه و شهرسازی در حال راستی آزمایی است. به محض نهایی شدن وضعیت خانه های خالی لیست در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد تا روند صدور قبض های مالیاتی آغاز شود.»

  • این اولین قدم برای ایجاد انگیزه در صاحب های ملک های خالی برای کرایه دادن ملک خالیشان در کمک به مستاجران است.

اخبار جدید وام ودیعه مسکن از تاخیر واگذاری مبلغ وام

براساس پیگیری‌ های به عمل آمده علت تأخیر در پرداخت تسهیلات یاد شده مشکلات مربوط به سامانه «طرح اقدام ملی» (مرتبط با وزارت راه و شهرسازی) و نحوه اتصال کاربران بانک‌های عامل به آن سامانه و همچنین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ها بوده است که پس از پیگیری موضوع توسط این بانک، «وزارت راه و شهرسازی» در هفته آخر مرداد ماه نسبت به برگزاری جلسه و رفع مشکلات بانک‌ ها و تعیین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ ها اقدام کرده است.

رفع مشکل و سرعت گرفتن اهطای 

در حال حاضر پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن سرعت گرفته و تمام شعب بانک‌های عامل در سامانه طرح اقدام ملی برای انتخاب، در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

آخرین اخبار وام ودیعه مسکن

محمد اسلامی روز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه در حاشیه مراسم پنجمین مرحله بهره برداری از ناوگان ریلی، در خصوص آخرین وضعیت اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: اعطای وام ودیعه مسکن سرعت گرفته است و تا شب گذشته (۱۶ شهریورماه) حدود ٤ هزار نفر وام را دریافت کردند.

پرونده های نتظر گرفتن وام ودیعه مسکن

اکنون ۱۵۰۰نفر نیز پرونده خود را تشکیل داده اند و در صف انتظار دریافت وام هستند. سامانه شناسایی متقاضیان هیچ مشکلی ندارد و روند پرداختی ها با سرعت در حال انجام است.

شرط اصلی تسهیل در اعطای وام ودیعه مسکن

یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن این است که متقاضیان هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

رقم نهایی شده وام ودیعه مسکن

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

سرنوشت مبلغ وام ودیعه مسکن بعد از یکسال

متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و درعین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

امتیاز بندی مستاجران در اخرین اخبار جدید وام ودیعه مسکن

محمود محمودزاده در خصوص جدیدترین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران اظهار کرد: «بر اساس مصوبه پس از ثبت ‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن امتیاز بندی شدند.»

نمونه ای از امتیاز بندی در طرح وام ودیعه مسکن

به‌ عنوان نمونه مستأجر کارگر دارای ۳ فرزند و تحت پوشش نهادهای حمایتی بالاترین امتیاز را دارد. برخی متقاضیان دو امتیاز و یک امتیاز دارند.

اولین زمان واریز مبلغ وام ودیعه مسکن به متقاضیان

از زمان سوم شهریور ماه آغاز واریز مبلغ وام ودیعه مسکن شروع شده است. امروز که این مطلب نوشته می شود ۱۵ روز از آغاز واگذاری وام ودیعه مسکن می گذرد.

بیشترین متقاضیان وام ودیعه مسکن

بیشترین تقاضا برای وام ودیعه مسکن از کدام استان بوده؟ بیشترین تقاضا برای دریافت این وام از تهران بوده و ۲۵ درصد متقاضیان از استان تهران ثبت شده است.

ضمانت های مورد قبول در طرح ودیعه مسکن

وثیقه های مربوط به تسهیلات ودیعه مسکن متناسب با مبلغ تسهیلات و به تشخیص بانک عامل، هرکدام از موارد زیر یا ترکیبی از آنهاست:

الف‏-گواهی کسر از حقوق
ب‏- گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی.
ج‏- سهام عدالت
د‏-  در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل
ه ‏- در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن.

نتیجه کلی از وام ودیعه مسکن مستاجران

وام ودیعه مسکنی که یکسال دیگر باید به جیب صاحب منبع برگردد و در این زمان هم شامل نرخ بهره ماهانه است را به سختی می توان یک وام دانست اما افرادی که مستاجرند داخل میدان هستند و باید خودشان تصمیم بگیرند این کمک دولت؛ الآن به کارشان می آید یا یک مشکل بلندمدت برایشان ایجاد خواهد کرد.

سوالات متداول

آیا برای خانه های خالی مالیات وضع می شود ؟

بله. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برای خانه های خالی که مالکش بیشتر یک خانه دارد مالیات وضع می شود.

علت تاخیر در پرداخت وام ودیعه مسکن چه بود ؟

علت تأخیر در پرداخت تسهیلات یاد شده مشکلات مربوط به سامانه «طرح اقدام ملی» (مرتبط با وزارت راه و شهرسازی) و نحوه اتصال کاربران بانک‌های عامل بود.

شرط اصلی سرعت گرفتن پرداخت تسهیلات چیست ؟

یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن این است که متقاضیان هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری کنند.

رقم نهایی شده مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است ؟

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.