لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با وام بانک ملی

  • 35
  • 19/06/22
  • خواندن: 53 دقیقه
وام بانک ملی یکی از تسهیلاتی است که بانک ملی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. وام بانک ملی در قالب تسهیلات مختلفی ارائه می‌شود؛ تسهیلات مشارکت حقوقی، تسهیلات مساقات، تسهیلات مشارکت مدنی، تسهیلات قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری، تسهیلات مزارعه، تسهیلات سلف، تسهیلات فروش اقساطی، تسهیلات اجاره به شرط تملیک، تسهیلات جعاله، تسهیلات مسکن، تسهیلات ازدواج، تسهیلات خرید کالای بادوام، تسهیلات خرید خودرو و تعویض خودرو فرسوده، تسهیلات سرمایه‌گذاری مستقیم. در این نوشتار سعی می‌شود توضیح مختصری درباره هر کدام از انواع تسهیلات و وام بانک ملی ارائه شود.

وام بانک ملی به قدمت تاریخچه بانک ملی 

وام بانک ملی یکی از وام های قدیمی در کشورمان است که قدمت اش به تاسیس بانک بر می گردد. بانک ملی در سال ۱۳۰۷ کار خود را به طور رسمی در تهران آغاز نمود. این بانک در سال ۱۳۱۸ اولین صندوق پس‌انداز  خود را تأسیس نمود همچنین اولین مجله اقتصادی ایران که درباره با آمار، اقتصاد و امور مالی ایران است نیز توسط مدیران بانک ملی در سال ۱۳۱۳ منتشر شد.

شعبه فلاحتی بانک ملی 

بانک کشاورزی که امروزه بانکی مستقل به شمار می‌رود تا سال ۱۳۳۸ به عنوان شعبه فلاحتی بانک ملی مشغول به کار بود که با توسعه دامنه معاملات این شعب در این سال از بانک ملی جدا و با نام بانک کشاورزی مشغول به فعالیت مستقل شد.

جدایی فعالیت های بانک مرکزی از بانک ملی

در این سال همچنین بانک مرکزی با تقبل مسئولیت‌هایی که تا آن زمان بر عهده بانک ملی بود، از جمله؛ انتشار اسکناس و تنظیم جریان پولی کشور، از بانک ملی جدا گشته و با عنوان بانک مرکزی در سال ۱۳۳۹ فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این بانک امروزه بیش از ۳۰۵۴ شعبه در داخل کشور دارد.

وام بانک ملی و هدف بانکداری اسلامی

عملیات بانکی در بانک ملی با تکیه بر سیستم بانکداری اسلامی بدون ربا و بر پایه رشد اقتصادی محرومان و مستضعفان فعالیت بانکی خود را ادامه می‌دهد.

وام بانک ملی- وام قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری بانک ملی

وام قرض‌الحسنه قراردادی است که بر اساس آن قرض‌دهنده (بانک)؛ وجه پولی معینی را با شرایط خاصی به قرض‌گیرنده (شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی) واگذار می‌کند.

منابع مالی وام قرض الحسنه

منابع مالی جهت اعطای وام قرض‌الحسنه همواره محدود است و به همین دلیل بانک‌ها این وام‌ها را در جهت مصارف محدودی اعطا می‌کنند. وام بانک ملی که در قالب قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

منابع مصرف وام قرض الحسنه

به منظور ایجاد اشتغال در شرکت‌های تعاونی (غیربازرگانی و معدنی)، افزایش تولید در واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها، رفع حوائج ضروری اشخاص حقیقی مانند تأمین مخارج جهیزیه و ازدواج، درمان بیماری‌های صعب العلاج و پرهزینه، تعمیر و تهیه مسکن، کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی، ساخت مسکن در روستاها و برخی موارد محدود دیگر…

منع مصرف وام قرض الحسنه

این وام به کارکنان رسمی و قراردادی مشغول به کار در بانک‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ اما کارمندان بازنشسته بانک‌ها می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه وام بانک ملی بهره‌مند شوند. همچنین اولویت پرداخت وام بانک ملی که به صورت قرض‌الحسنه اعطا می‌شود به افرادی است که حساب سپرده قرض‌الحسنه در بانک‌ دارند.

دلیل شرایط سخت وام قرض الحسنه ایی

با توجه به اینکه کلیه وام‌های اعطایی از سوی بانک‌ها از منبع سپرده‌گذاری‌های قرض‌الحسنه عمومی و بودجه‌های دولتی تأمین می‌شود، لذا منبع مالی وام بانک ملی نیز مانند بسیاری از منابع مالی دولتی، جزء بیت‌المال به شمار رفته و لذا جهت صیانت از اعتماد عمومی، بانک‌ها خود را موظف به وضع شرایط سخت‌گیرانه‌ای بر وام‌های اعطایی می‌نمایند.

مدارک مورد نیاز

فهرست مدارک و شرایط مورد نیاز برای احراز صلاحیت جهت دریافت وام را می‌توان از شعب بانک ملی و یا مراجعه به سایت‌ رسمی بانک جویا شد.

وام ضروری قرض الحسنه ایی

وام قرض‌الحسنه ضروری نیز نوع دیگری از وام بانک ملی است. موارد مصرف این وام نیز همانند وام قرض‌الحسنه است. سقف این وام ۱۵ میلیون تومان است و نیازی به سپرده ندارد. سود این وام بر اساس تعرفه بانک تعیین خواهد شد.

مشمولین وام قرض الحسنه ضروری

این وام به اشخاص حقیقی با حداقل ۱۸ سال سن تعلق می‌پذیرد. چنانچه این وام به منظور کمک‌هزینه ازدواج به شخصی تعلق گیرد، فرد می‌بایست در سال اول عقد اقدام به دریافت این وام کند؛ این وام به اشخاصی که ازدواج مجددشان است تعلق نمی‌پذیرد. اقساط بازپرداخت وام بانک ملی در قالب قرض‌الحسنه، ماهیانه و به مدت حداکثر ۳ سال می‌باشد. این اقساط ۳۶ ماهه بوده و از زمان دریافت وام محاسبه می‌شود.

ضامنین وام قرض الحسنه ایی بانک ملی

تعداد نفراتی که قرار است ضمانت وام قرض‌الحسنه بانک ملی را برای متقاضی وام بر عهده گیرند وابسته به میزان تسهیلاتی است که شخص دریافت می‌کند. تهیه ۳ عدد تمبر مالیاتی از بانک ملی جهت عقد قرارداد وام بانک ملی ضروری است.

طرح بانک ملی ایران- ویژه مسکن

بانک ملی به منظور تحقق رؤیای خانه‌دار شدن مشتریان، طرح ویژه وام مسکن را ارائه نموده است. در این طرح که با عنوان «حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن» نام‌گذاری شده است.

طرح ویژه مسکن بانک ملی و سه روش

سپرده‌گذاران قادر خواهند بود علاوه بر بهره‌مندی از سود سپرده کوتاه‌مدت خود، از اوراق گواهی حق تقدم جهت برخورداری از تسهیلات مسکن نیز بهره‌مند شوند. در این طرح حساب سپرده سرمایه‌گذاری مانند سپرده کوتاه‌مدت افتتاح می‌شود. طرح ویژه مسکن بانک ملی در قالب ۳ طرح و با توجه به مبلغ سپرده و مدت سپرده نزد بانک ارائه شده است. افراد می‌توانند با تطبیق شرایط خود با طرح‌های پیشنهادی، یکی از آنها را انتخاب نموده و نسبت به افتتاح سپرده اقدام کنند.

طرح اول وام ویژه مسکن

در طرح شماره ۱؛ حداقل مبلغ مانده جهت افتتاح حساب ۱۶۰ میلیون ریال؛ معادل ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ باید حداقل به مدت ۱ ماه نزد بانک سپرده شود. نرخ سودی که به این سپرده تعلق خواهد گرفت ۱۰ درصد است و به ازای هر ۱۸۲ میلیون ریال، یک سهم اوراق گواهی مسکن به صورت ماهیانه به فرد اعطا خواهد شد.

طرح دوم وام ویژه مسکن

در طرح شماره ۲ نیز حداقل مبلغ مانده برای افتتاح حساب نزد بانک همان ۱۶۰ میلیون ریال،‌ معادل ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده که باید دست کم به مدت ۳ ماه نزد بانک سپرده شود. نرخ سودی که به این سپرده تعلق می‌پذیرد ۱۲ درصد است و حداقل مبلغ سپرده برای دریافت یک سهم اوراق به صورت ماهیانه، ۲۲۳ میلیون ریال می‌باشد.

طرح سوم ویژه مسکن

در طرح شماره ۳؛ حداقل مبلغ سپرده نزد بانک، ۵۰ هزار ریال بوده و نرخ سود این سپرده‌ها نیز ۱۰ درصد خواهد بود. شرایط طرح شماره ۳ در جدول زیر قابل مشاهده است.

حرف تا عمل بانک ها

ذکر این نکته ضروری است که همواره فاصله بین تبلیغات و واقعیت زمین تا آسمان است؛ وقتی صفحات اینترنتی بانک‌ها را جستجو می‌کنیم به موارد بسیار جذاب و فریبنده‌ای از انواع تسهیلات و وام‌ها برمی‌خوریم؛ در حالی که وقتی برای اقدام به دریافت این تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنیم با چنان روال پر پیچ و خم و پردردسری مواجه می‌شویم که اغلب حاضر به انصراف از دریافت وام خود خواهیم شد!

وام چی میان بر برای رسیدن به وام مورد نظر

وام‌چی؛ در تلاش است فاصله میان این تبلیغات و واقعیت موجود را کاسته و امکان دریافت وام را برای متقاضیان حتی‌المقدور فراهم سازد. با وام‌چی همراه شوید.

فهرست وام های فروشی

در انتها برای دسترسی به فهرست وام‌های فروشی موجود در سایت وام‌چی، بر روی دکمه زیر کلیک نموده و با صاحبین آگهی‌های وام ثبت‌شده برای فروش در سایت، تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

سوالات متداول

آیا بانک ملی، وام مسکن دارد ؟

بانک ملی به منظور تحقق رؤیای خانه‌دار شدن مشتریان، طرح ویژه وام مسکن را ارائه نموده و در این طرح که با عنوان «حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن» نام‌گذاری شده است.

آیا از وام مسکن بانک ملی استفاده کنید دیگر وام مسکن را نمی توانید بگیرید ؟

گرفتن این وام با وام مسکن بانک مسکن تداخلی ندارد.

ضامنین مورد قبول بانک ملی چیست ؟

بانک ملی با توجه به شرایط وام گیرنده ضمانت ها را مشخص می کند و الگوی دقیقی وجود ندارد و روی ضمانت سند ملکی تا خرید سفته وام می دهد. اما امکان دارد که برای هر ده میلیون هم یک ضامن طلب شود.

وام محبوب سال ۹۹ بانک ملی چیست ؟

بیشتر افراد از بانک ملی وام ۵۰ میلیونی با نرخ بهره ۱۸ درصد می گیرند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • میرغیاثی 01 نوامبر 2020 در 3:34 ب.ظ

    سلام
    وقت بخیر ببخشید بنده وام به مبلغ ۲میلیون تومان لازم دارم

    • پشتیبان 01 نوامبر 2020 در 4:55 ب.ظ

      درود بر شما
      وقتتون بخیر
      بررسی لیست وام های وام چی میتواند برای شما مفید واقع شود
      https://vamchi.com/loans
      خدمت شما
      با احترام.

  • 0930***4515 17 نوامبر 2020 در 10:20 ب.ظ

    سلام وام ۱۰۰ میلیونی مضاربه ای میخوام خیلی ضروری و فوری

    • سردبیر تحریریه 18 نوامبر 2020 در 12:53 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      آگهی های ثبت شده را در سایت پیگیری کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • 0903***3214 08 ژانویه 2021 در 10:24 ق.ظ

    سلام من نیاز به وام ۳۰۰ ملیونی هستم

    • سردبیر تحریریه 09 ژانویه 2021 در 5:42 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      آگهی های ثبت شه در منو وام ها و زیر دسته هایش را تماشا کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • سعیدمایلی 15 ژانویه 2021 در 11:05 ب.ظ

    سلام من وام۵۰۰میلیونی نیازمندم باچنددرصدمیتونم تهیه کنم؟شرایطش چیه؟

    • سردبیر تحریریه 17 ژانویه 2021 در 1:08 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      در میان آگهی های ثبت شده وام مورد نظرتان را پیدا کنید و با واگذار کننده گفتگو کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • Cavalyy 16 آوریل 2021 در 12:42 ق.ظ

    من اگر مبلغ ۳ میلیارد تو بانک بزارم چقدر وام بهم تعلق میگیره اصلا شرایط گرفتن و پس دادنش چجوریه

    • سردبیر تحریریه 20 آوریل 2021 در 3:12 ب.ظ

      سلام. مبلغ سپرده شما هرچقدر باشد اگر مشتری عادی باشید سقف وام بانک منظور می شود.
      اگر واحد تولیدی و فعال اقتصا ی باشید با موجودی در بانک شما را در طرح های تولیدی اگر داشته باشند می بردند و یک سقف وام بیشتر با توجیه اقتصادی به شما پرداخت می شود
      باتشکر

  • Armin 16 آوریل 2021 در 5:01 ق.ظ

    تروخداجواب من سپرده ۳۵میلیون دارم میخوام وام بگیرم باهاش ۲۴میلیون ۱۲درصدمیدن سوال من اینه که پرداخت اقساط باسودسپرده پرداخت میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون مرسی

    • سردبیر تحریریه 20 آوریل 2021 در 3:11 ب.ظ

      سلام. اگر سپرده مسدود شود مبلغی از سود پای نرخ بهره منظور می شود.
      باتشکر

  • Valiman 22 مه 2021 در 12:03 ب.ظ

    من وام ۱۰ میلیون میخوام ماه چقد قسطی میده؟؟
    من کارمند هستم
    ضامن میخواد یا نه؟

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:44 ب.ظ

      سلام.
      اقساط به تعداد آن مبلغ وابسته است.
      هر وامی ضامن می خواهد.

  • آرش احمدی مقدم 22 مه 2021 در 1:05 ب.ظ

    سلام وام اشتغال به کار میخوام آیا رستورانم شامل وام اشتغال میشه

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:43 ب.ظ

      سلام.
      به بانک گردشگری مراجعه کنید