لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام بانک ملت با دانستن تاریخچه بانک ملت شروع می شود

  • 66
  • 19/06/24
  • خواندن: 42 دقیقه
وام بانک ملت؛ نیز وامی است که مانند وام‌های سایر بانک‌ها به منظور جذب مشارکت مشتریان و با هدف رونق‌بخشی به بخش‌های تولیدی و کارگاهی و یا خرید قسطی کالا به افراد اعطا می‌شود.
bank melat

وام بانک ملت با تاریخچه بانک ملت شروع می شود

وام بانک ملت یا هر وامی محبوب زندگی مردم است برای آشنایی با وام ملت اول باید تاریخچه اش را بدانید. در سال ۱۳۵۹ بانک‌های داریوش، تهران، عمران، بیمه ایران، ایران و عرب، پارس،‌ بیین المللی ایران، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان با یکدیگر ادغام شده و با نام بانک ملت فعالیت بانکی خود را ادامه دادند. شخصیت حقوقی بانک ملت طی مصوبات هیئت وزیران به سهامی عام تبدیل شد.

راهبردهای بانک ملت

بانک ملت؛ گسترش فنآوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت ارتباطات با مشتریان، گسترش منابع انسانی و بهبود در کیفیت ارائه خدمات و شاخص‌های عملکرد را به عنوان راهبردهای بانکی خود انتخاب است.

تسهیلات اعطایی بانک ملت

بانک ملت خدمات بانکی خود را در قالب سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات ریالی، سپرده‌ها و خدمات ارزی؛ و تسهیلات ارزی ارائه می‌نماید.

تسهیلات ریالی بانک ملت

در بخش تسهیلات ریالی؛ انواع قراردادهای وام قرض‌الحسنه، جعاله، فروش اقساطی، مضاربه، مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیک، خدمات بانکی ویژه بازار سرمایه،‌­ تسهیلات ویژه مددجویان بدهکار، تسهیلات ویژه متخصصان، کارت اعتباری پرنیان (ویژه بانوان) و قراردادهای تسهیلات بانکی به چشم می‌خورد.

ریفاینانس بانک ملت

در بخش تسهیلات ارزی؛ قراردادهایی مانند قرارداد تسهیلات کوتاه‌مدت (ریفاینانس) ما بین بانک ملت و ECO بانک ترکیه، قرارداد تسهیلات میان‌مدت  تسهیلات مالی میان‌مدت بانک توسعه و تجارت ECO، تسهیلات ارزی جهت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از محل حساب ذخیره ارزی، تسهیلات صادراتی در قالب اعتبار خریدار از محل منابع داخلی بانک، تسهیلات ارزی بانک‌های توسعه‌ای (شامل کوتاه‌مدت بانک توسعه و تجارت اکو و میان‌مدت بانک توسعه و تجارت اکو)، تسهیلات ارزی از محل منابع داخلی بانک، تسهیلات ارزی صادراتی میان‌مدت در قالب اعتبار خریدار BUYER’s CREDIT.

وام بانک ملت- وام قرض‌الحسنه

وام قرض‌الحسنه از وام‌های بسیار پرمتقاضی است و متأسفانه به دلیل محدودیت منابع مالی پشتیبان صندوق‌های قرض‌الحسنه، عرضه این وام‌ها به سختی و با اهداف بسیار محدودی انجام می‌شود. ساز و کار وام قرض‌الحسنه به این صورت است که قراردادی بین بانک و اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد شده که بانک به عنوان قر‌ض‌دهنده؛ مبلغ وجه پولی معینی را بر اساس شرایط و ضوابط خاصی به طرفین قرارداد به عنوان قرض‌گیرنده می‌پردازد.

وامی بدون سود در بانک ملت

در این نوع وام،‌ فرد وام‌گیرنده صرفا موظف به بازپرداخت اصل پول است و وظیفه‌ای در قبال پرداخت سود ندارد؛ البته بانک‌ها به عنوان واسطه‌ای که ساز و کاری اداری دارند؛ جهت چرخاندن امور جاری بانک، بر هر قرارداد وام قرض‌الحسنه‌ای، مبلغ ۴ درصد به عنوان کارمزد وضع می‌کنند. اینکه هر بانک تا چه سقفی مجاز به پرداخت وام و تسهیلات به متقاضیان است؛ و همچنین تعیین کارمزد این قراردادها؛ بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و سایر شعب بانکی نقشی در این موارد ندارند.

سقف مجاز وا قرض الحسنه

سقف مجاز برای عقد قراردادهای وام قرض‌الحسنه هر بانک، برابر با مجموع سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه نزد بانک بعد از کس مبلغ سپرده و اعمال الزامات قانونی است.

تعداد اقساط ماهیانه وام قرض الحسنه ملت

اقساط ماهیانه بازپرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اعطایی از سوی بانک، با در نظر گرفتن نوع و محل مصرف وام، معمولا بین ۲۴ تا ۶۰ ماهه متغیر است.

روند دریافت وام بانک ملت

روند دریافت این وام بانک ملت مانند سایر وام‌ها، شامل فراهم کردن مدارک و طی نمودن روال اداری است؛ درخواست کتبی وام از سوی متقاضی، ارائه معرفی‌نامه و فراهم نمودن سایر مدارک توسط متقاضی؛ و اخذ و بررسی درخواست کتبی متقاضی و تأیید و تصویب آن توسط مسئولین ذیربط، دریافت وثیقه و ضمانت‌های مورد نظر بانک، عقد قرارداد وام قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مراحلی است که برای دریافت وام قر‌ض‌الحسنه باید طی شود.

bank melat

وام بانک ملت؛ تسهیلات نقدی

بانک ملت در راستای رفع نیاز مالی مشتریان خود؛ اقدام به پرداخت وامی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰ میلیون تومان نموده است. این وام با سود ۱۸ درصد و با اقساط بازپرداخت مساوی ۳۶ ماهه (۳ ساله) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

ضامن وام بانک ملت

جهت دریافت این وام لازم است متقاضی وام یک ضامن معتبر به بانک معرفی نماید. از شروط اعطای این وام؛ عدم بدهکاری متقاضی و نداشتن وام تصفیه‌نشده به بانک است. همچنین عدم سابقه چک برگشتی در مورد وام‌گیرنده از شروط اعطای این وام است.

طرح اوج ملت طرحی در راستای برخورداری از تسهیلات و وام بانک ملت

در این سپرده لازم است سپرده‌گذار حداقل مبلغ یک میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان را در حساب‌های ویژه طرح اوج ملت شامل دو حساب بدون دسته چک و حساب کوتاه‌مدت عادی؛ سپرده‌گذاری نماید. بعد از سپری شدن حداقل زمان تعیین‌شده برای حداقل مبلغ سپرده‌گذاری به مدت ۱۲۰ روز و بر اساس امتیازی که به حساب وی اختصاص یافته؛ در فهرست اولویت برای دریافت تسهیلات و وام بانک ملت با نرخ‌های خاص و ویژه قرار گیرد.

طرح اوج ملت بانک ملت

در این طرح این امکان برای سپرده‌گذار با شخصیت حقیق وجود دارد که امتیاز حساب خود را به یکی از بستگان درجه یک خود شامل پدر، مادر،‌ همسر و فرزند انتقال دهد.

ویژگی دیگر طرح اوج ملت

ویژگی دیگر این طرح مربوط به امکان سپرده‌گذاری به روش‌های متنوع (تدریجی و یکجا) است. سپرده متقاضی بعد از دریافت تسهیلات مسدود نخواهد شد. شخصیت‌های حقوقی نیز علاوه بر اشخاص حقیقی می‌توانند در طرح اوج ملت سپرده‌گذاری نموده و کارکنان مجموعه خود را از مزایای طرح اوج ملت بهره‌مند سازند.

ضمانت مورد نیاز در طرح ملت

وثیقه‌های مورد نظر این طرح را کمیته اعتباری شعبه تعیین می‌نماید. حداقل مبلغ تسهیلات وام بانک ملت در این طرح ۲۰ میلیون ریال معادل ۲ میلیون تومان است .

حداکثر سقف وام در اوج ملت

حداکثر مبلغ تسهیلات وام بانک ملت در طرح اوج ملت ۴۰۰ میلیون ریال است. مدت زمان در نظر گرفته شده برای بازپرداخت این تسهیلات؛ برای کارت اعتباری حداکثر ۳۶ ماه و برای فروش اقساطی خرید کالا حداکثر ۴۸ ماه می‌باشد.

نرخ بهره وام اوج ملت

همچنین نرخ سودی که برای اعطای تسهیلات در طرح اوج ملت در نظر گرفته شده برای دارندگان حساب جاری بدون دسته‌چک معادل ۱۰ درصد و برای دارندگان حساب کوتاه‌مدت عادی ۱۶ درصد است.

وام گرفتن سختی هایی دارد

با همه توضیحات فوق و با اینکه در مرحله نوشتن و خواندن انجام مراحل اداری بسیار آسان جلوه می‌کند؛ قابل ذکر است که در عمل، طی مراحل اداری برای دریافت وام بانک ملت کار آسانی نیست! بسیاری از افراد -از جمله اینجانب- علیرغم داشتن صلاحیت برای دریافت وام بانکی به دلایل متعدد و دست و پاگیر، مجبور به انصراف یا چشم‌پوشی از وام خود می‌شوند؛ در حالی که عده دیگری نیاز مبرم به وجوه وام بانکی در انواع مختلفش را دارند. در این بین واسطه‌هایی در فضای مجازی و واقعی، انجام عرضه و خرید انواع وام بانکی را برای صاحبان وام و متقاضیان آن آسان نموده‌اند. با وام چی همراه باشید.

در انتها برای دسترسی به فهرست وام‌های فروشی موجود در سایت وام‌چی، بر روی دکمه زیر کلیک نموده و با صاحبین آگهی‌های وام ثبت‌شده برای فروش در سایت، تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

سوالات متداول

اقساط وام های بانک ملت چند ماه است ؟

معمولاً با توجه به نوع عقد و نرخ بهره اقساط وام های بانک ملی بین ۲۴ تا ۶۰ ماه باید تسویه شود.

منظور از مشتری مهان بانک ملت چیست ؟

افرادی که ویژگی هایی مانند مبلغ سپرده و کارکرد ماهیانه حسابشان در حد نصاب جدول ارائه شده از سمت بانک ملت باشد جز مشتریان خاص و بانک ملت شناخته می شود.

خدمات بانک ملت چیست ؟

بانك ملت خدمات بانكی خود را در قالب سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات ریالی، سپرده‌ها و خدمات ارزی؛ و تسهیلات ارزی ارائه می‌ نماید.

آیا بانک ملت وام قرض الحسنه ایی دارد ؟

بانک ملت در زمینه قرض الحسنه وامی دارد که به آن وام نقدی اطلاق می شود که ۱۰ میلیون تومان است و نهایت تا ۱۵ میلیون سقف آن می تواند افزایش بیابد. با نرخ سود ۱۸ درصد می باشد که جز وام هایی است با منشا قرض الحسنه ایی که به فرد وام گیرنده داده می شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • میلاد زرین 13 سپتامبر 2020 در 6:28 ب.ظ

    سلام خسته نباشی وامه مضاربیی اقساطی میشه من یه وام ۱۵ میلیونی گرفتم بعد کرونا امد حالا نمیتونم پرداخت کنم اقساتی میشه

    • سردبیر تحریریه 14 سپتامبر 2020 در 8:53 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی از تنفس تعویق وام ها در کرونا اگر نمی توانید استفاده کنید به بانک مراجعه و بخواهید دوباره قسز بندی شود. ربح مرکب هم سالیانه اتفاق می افند.
      باتشکر تیم وام چی

  • پریسا 21 سپتامبر 2020 در 11:15 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    چندتا سوال از خدمتتون داشتم

    ۱) برای گرفتن کارت مانی بانک ملت نیاز به ضامن هست یا خیر؟ و اینکه بنده شاغل هستم و فیش حقوقی دارم ایا همین کافیه ؟
    ۲) ۴۰ میلیون در حساب ملت دارم اگر بخوام وام بگیرم چقدر از مبلغ مسدود میشه و ایا نیاز به ضامن هست یا خیر؟ و سود چنددرصد ؟

    • سردبیر تحریریه 21 سپتامبر 2020 در 12:12 ب.ظ

      سلام
      کاربر گرامی
      در شرایط مانی کارت بانک ملت مطالعه شد صحبتی از ضامن نبود چون شما با افتتاح حساب چند برابر معدل حسابتان را تا سقف ده تومان اعتبار می گیرید. به نوعی حسابتان هم نقش ضمانتی می تواند ایفا کند.
      در مورد سوال دوم که مسدودی حساب را پرسیدید اگر طرح وام انتخابی شماف وام فوری ملت باشد معادل ۸۰ درصد موجودی وام می گیرید و مبلغ را با اصل و فرع نرخ یهره وام مسدود می کنند که می شود کل مبلغ موجودی شما. اگر نه طرح یا شیوه دیگری از وام باشد که شما توضیحی در مورد آن نداده اید باید از کارشناسان خود بانک جویا شوید.
      باتشکر تیم وام چی

  • نورالدین عباسی بیگلو 04 اکتبر 2020 در 1:11 ب.ظ

    من وام مرابحه حمل و نقل تاکسی کرونا را در یافت کردم در اطلاعات تکمیلی تسهیلات یک مبلغ کل مانده بدهی را نشان می دهد و در سطر بعدی مانده بدهی با احتساب تخفیف
    با توجه به مبلغ اقساط من باید مبلغ کل بدهی را پرداخت نمایم حال سوال من این است ماتده بدهی با احتساب تخفیف به چه منظور است و نقش ان در تسهیلات چیست

    • سردبیر تحریریه 04 اکتبر 2020 در 4:17 ب.ظ

      کاربر گرامی شما پای مطلب بانک ملت نظر گذاشته اید که چنین موردی در این مطلب نیست. برای راهنمایی شما باید با جزئیات بیشتری حرف بزنید. برای سوال شما یک احتمال جواب دادن در نظر می گیریم شاید منظورتان تخفیفی باشد که سازمان خودتان از وام برای کمک پرداخت می کند و تخفیف منظور شده است. اگر مورد دیگری است متن را توضیح کامل یا عکسش را بگذارید تا جوابگو باشیم.
      باتشکر تیم وام چی

  • نوری 11 اکتبر 2020 در 9:38 ق.ظ

    سلام
    فروش وام ۵۰ میلیونی در اهواز با سود ۱۸%

    • پشتیبان 11 اکتبر 2020 در 9:55 ق.ظ

      درود بر شما
      کاربرگرامی وارد سایت وام چی شوید و از طریق ثبت رایگان آگهی،آگهیتان را ثبت کنید تا افردا متقاضی با شما تماس بگیرند
      آدرس سایت خدمت شما
      https://vamchi.com/
      با احترام

  • رضا 19 اکتبر 2020 در 6:26 ب.ظ

    با سلام من تاكنون وام نگرفته ام ايا با وجود اينكه واريز حقوق بنده در بانك ملت ميباشد امكان دريافت وام تا۵۰ميليون ميتونم از بانك درخواست بدم ممنون

    • سردبیر تحریریه 19 اکتبر 2020 در 7:09 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی امکانش با نوع حساب و گردش حساب شما است. به شعبه بانک ملت مراجعه کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • شراره 23 اکتبر 2020 در 11:13 ب.ظ

    سلام من وام روی سند ملکی می خواهم بگیرم مبلغ ۱۰۰میلیون تومان از بانک ملت میخواستم بدون با اقساط ۶۰ ماهه چقدر باید ۱۰۰میلیون پس بدهم ممنون از شما

    • سردبیر تحریریه 24 اکتبر 2020 در 4:42 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بدون چی؟
      نرخ بهره چند درصد؟
      به شما پیشنهاد می کنیم از سیستم آنلاین محاسبه اقساط وام چی بهره ببرید.
      باتشکر تیم وام چی

  • امیر مرادیانی 15 نوامبر 2020 در 9:16 ب.ظ

    سلام من گردش حساب بالایی دارم میخواستم بدونم نسبت به گردش حساب مالیم میتونم وام بگیرم؟

    • سردبیر تحریریه 16 نوامبر 2020 در 2:45 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      به طور معمول بله. اما نظر بانک و مخصوصاً رئدس شعبه بانک عامل مهم است.
      باتشکر تیم وام چی

  • علی 10 دسامبر 2020 در 5:06 ب.ظ

    سلام.من ۵۰تومن از بانک ملت وام گرفتم و گفتن ۳ تومن مسدودیش میشه. حالا موقع تحویل پول گفتن ۴۰۰ هم بیمه باید بدید. آیاهمچین چیزی درسته؟ بیمه یعنی چی؟

    • سردبیر تحریریه 10 دسامبر 2020 در 5:56 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      چند وقتی است وام ها را بعضی بانک ها بیمه می کنند اگر در ابتدای امر نپریرفتید یا در قرارداد نبود اعتراض کنید اگر هم در مفاد قراردادتان بوده و نخوانده اید باید بدهید. بیمه وام هم دو نوع است و در کل در مفهوم اول در صورتی که به طور مثل وام گیرنده فوت کرد بیمه گذار مسئول پرداخت کل مبلغ مانده وام می شود.
      باتشکر تیم وام چی

  • امین یگانه نیا 03 ژانویه 2021 در 6:54 ب.ظ

    سلام من چندساله حساب جاری دارم میخام یه وام ده میلیونی بگیرم باید چیکار کنم ایا به من تعلق میگیره وامی؟

    • سردبیر تحریریه 04 ژانویه 2021 در 1:59 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      داشتن حساب جاری امتیاز وام محسوب نمی شود.

  • علیرضا علیجانی 08 ژانویه 2021 در 9:33 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر. من یه وام میخوام ۵ میلیون کافیه برام …
    بهش خیلی نیاز دارم.?
    به نظرتون چیکار کنم؟ بانک ملت چنین وامی داره؟
    من حدود ۷ ساله حساب دارم تو این بانک

    • سردبیر تحریریه 09 ژانویه 2021 در 5:41 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      بانک ملت دومین بازار جهانی در وام دهی شناخته شده است. بله به بانک مراجعه کنید و با حسابتان درخواست وام دهید.
      باتشکر تیم وام چی