لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با تسهیلات و وام بانک دی

  • 0
  • 19/10/04
  • خواندن: 3 دقیقه
بانک دی مانند بانک حکمت ایرانیان از سال 1389 وارد عرصه بانکداری شد. این بانک از زیر مجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد. بانک دی با توجه به سرمایه های منقولی که در اختیار دارد جز یکی از ثروتمند ترین بانک های کشور از نظر ارزشی قرار گرفته است.. اما این که از نظر مدیریتی و سرمایه آفرینی در رتبه چندم قرار دارد این روزها جای بحث است. با وام چی مثل همیشه همراه باشید تا در مورد این بانک و فعالیت هایش بیشتر بخوانیم.

شروع

قبل از شروع باید بگوییم حدود یک سال و نیم می شود که در مورد بانک دی، وضعیت اقتصادیش و ادامه فعالیتش در نظام بانکی به طور موفقیت آمیز اما و اگرهایی مطرح شده است. سایت وام چی در تمام سایت های معتبر خبری به بررسی مطالب موافق و مخالف پرداخت؛ به دلیل این که چه در دنیای مجازی و حقیقی کلامی بگویی باید مسئول منبع و میزان حقیقتش باشی سایت ما از اظهار نظر خود داری می کند. بالاخره بانکی که پشتوانه مالی اش نیروگاه برق دماوند می باشد؛ نمی توان به همین راحتی آن را برشکسته دانست.

دستگاه

همه بانک ها برای حفظ و جذب نقدینگی فروشگاه هایی که دستگاه کارت خوان بانک را انتخاب کرده اند بر پایه اعتبار پول در گردش و تراکنش مالی که توسط pos انجام می گیرد، طرح تسهیلاتی قرار داده اند. بانک دی هم از این فرصت اقتصادی استفاده کرده و طرحی به نام ره آورد ارزش آفرین برای مشتریان دستگاه خود در نظر گرفته است.

ره آورد

با افتتاح حساب جاری که به دستگاه کارت خوان متصل است و از محل ميانگين آن در نزديک ترين زمان ممکن تسهيلات ويژه خود را دريافت کنید. انتخاب نرخ سود تسهيلات، مدت اقساط، مبلغ تسهيلات در اختيار و انتخاب مشتری گذاشته شده است. دوره گردش حساب براي بهره مندي از تسهيلات حداقل ۳ ماه مي باشد.

دو حالت

در این طرح بانک دو راه انتخابی برای شما گذاشته تا با شرایط انتخابیتان سود وام و مد زمانتان را حساب کند. وام قرض الحسنه ایی و تسهیلات به صورت مرابحه( در مطالب پیشین در مورد این عقد قرارداد کامل صحبت شد.) که انتخابی مشتری است. در حالت اول همان قرض الحسنه ایی شما با کارمزد ۴ درصد و تا سقف ۲۰ میلیون تومان می توانید وام بگیرید و ۲۴ ماه با بانک تسویه کنید. در نوع دوم سقف وام تا حداکثر اعتبار و میانگین حساب او است. سود این وام از ۴درصد تا ۱۸ درصد به انتخاب خودش می باشد. ۳۶ ماه زمان بازگشت هم برای اصل پول و سودش در نظر گرفته شده است.

اسنوا

برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بانک دی با تفکری پیشتاز با یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کالای برقی کشور همکاری می کند. شما می توانید تسهیلاتی در قابل وام با کارت اعتباری دریافت کنید و به فروشگاه های مجاز اسنوا رفته، خرید مورد نظر خودتان را با حمایت بانک دی انجام دهید. مبلغ این وام از ده میلیون تومان شروع و به سی میلیون تومان ختم می شود. دوره بازگشت سرمایه بانک از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماه تعریف شده است. یادتان باشد در این نوع تسهیلات به شما پول نقد داده نمی شود و با کارت اعتباری فقط در فروشگاه های تعریف شده که کارت اعتباری شما خوانده می شود باید اقدام به خرید کنید.

فیروزه کارت

فیروزه کارت بانک دی یکی از همین تسهیلات کارتی است که به مشتری اجازه شش دوره یک ماه خرید کارتی از کالاهای ایرانی را می دهد. منظور از شش دوره یک ماه این است که شما طی شش ماه از شروع خریدتان هر ماه یک بار می توانید به فروشگاه بروید و از فیروزه کارت خرید کنید. در پایان ماه خریدتان به عنوان وام برای شما منظور می شود و باید شروع به پرداخت اقساطش کنید.

سود

سود این نوع کارت های خرید اعتباری با توجه به این که شما چه تعداد سررسید اقساطی را انتخاب می کنید محاسبه خواهد شد.

  • بازپرداخت ۱۲ ماهه با نرخ سود سالانه ۷%
  • بازپرداخت ۱۸ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۱%
  • بازپرداخت ۲۴ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۴%
  • بازپرداخت ۳۰ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۶%
  • بازپرداخت ۳۶ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸%

سپرده

صدور فیروزه کارت، پس از درخواست متقاضی و بدون نیاز به سپرده گذاری و ایجاد میانگین حساب انجام می شود. متقاضیان با توجه به اعتبارسنجی صورت گرفته و ارائه تضمین های مورد نظر شعبه می توانند از این نوع تسهیلات استفاده نمایند. بدیهی است متقاضی فیروزه کارت باید فاقد چک برگشتی و بدهی غیرجاری در شبکه بانکی باشد.

اعتبارسنجی: هر بانکی با توجه به سیاست های بازگشت مالی با آیتم های خودشان اعتبار سنجی مشتری می کنند. یکی از این راه های اعتبار سنجی بررسی حقوق ماهیانه، تسویه قسط های پیشین در هر بانکی و نداشتن چک برگشتی در صورت داشتن دست چک و… می باشد.
( در مورد فعالیت های بیشتر این بانک در مطلب بعدی همراه ما باشید.)

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.