لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با بانک ایران زمین و تسهیلات این بانک

  • 0
  • 19/10/06
  • خواندن: 4 دقیقه
بانکی که با نام موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین از سال 1377 فعالیت مالی خود را با وام های قرض الحسنه ای شروع کرده است. بانکی که در زمان موسسه بودنش هم از خوش نامی کافی برخوردار بود و طرفداران زیادی داشت. در میان موسسات مالی مبلغ بیشتری وام می داد. بیشتر موسسه های مالی به محض اینکه وام را دریافت می کنید اول کارمزد پانصد تومانی خود را بر می دارند و مابقی پول را به شما می دهند ولی موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین کارمزدش را انتهای قسط بر می داشت. موسسه ای که یک موسسه ضعیف دیگر به نام بهمن ایثار را مدیریت کرد و بدون حمایت مالی دولت از منابع خودش، پول مشتریان موسسه دیگر را پرداخت و آن ها را راضی و مدیریت کرد. بانک ایران زمین اگر این روزها بانک با ثباتی برای خودش شده است کارنامه درخشانی هم دارد.

طرح سلامت بانک ایران زمین

بانک ایران زمین تسهیلاتی از سال ۹۲ به عنوان سلامت به گروه سفید پوشان کشورمان ارائه می دهد. بدون لحاظ شرط میانگین حساب و پس از لحاظ قرار دادن سایر ضوابط و مقررات جاری بانک، جزء اولویت های پرداختی تسهیلات بانک ایران زمین بالا بردن سطح کیفیت سلامت جامعه می باشد. این تسهیلات در قالب عقد مشارکت مدنی، در قبال ضمانت دو نفر پزشک معتبر یا وثیقه ملکی مسکونی و حداکثر به مدت ۳۶ ماه به گروههای هدف تعیین شده پرداخت می شود.

گروه های هدف طرح سلامت

گروههای هدف عبارتند از: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیتهای درمانی، بهداشتی و پزشکی اعم از درمانگاهها، کلینیک ها، پارا کلینیک ها ( شامل مراکز تصویربرداری، آزمایشگاهها، فیزیوتراپی، رادیولوژی، پاتوبیولوژی ) مراکز لیزر درمانی، اورژانس، توانبخشی، بازتوانی، ترک اعتیاد، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، شنوایی سنجی، اپتومتری، گفتاردرمانی، ساخت پروتز، دامپزشکی، شرکتهای وارد کننده تجهیزات پزشکی و شرکتهای سازنده و صادر کننده انواع پروتز و تجهیزات پزشکی است.

مدارک مورد نیاز برای تسهیلات

مدارکی که برای ثبت این تسهیل در بانک ایران زمین نیاز است:

  • درخواست متقاضی
  • مدارک شناسای متقاضی
  • مدارک تحصیلی و مجوز مطب متقاضی
  • ارائه پیش فاکتور معتبر بابت تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مرتبط با فعالیت متقاضی

در صورت داشتن ضامن:

  • مدارک شناسای، تحصیلی و مجوز مطب ضامن ها

تسهیلات از محل سپرده بلند مدت

در شبکه بانکی دریافت تسهیلات از محل سپرده سرمایه گذاری بلند مدت از جمله پیشنهاد های پرطرفدار بانک ها برای مشتریانشان است. سود بگیرید و هم تسهیلات دریافت کنید. بانک ایران زمین هم از این بسته پیشنهادی برای مشتریانش در سبد بانکی خود دارد. سپرده بلند مدتی که سود تسهیلات ۱۸ درصد و ۳۶ ماه زمان تسویه برای آن در نظر گرفته شده است. ۷۰ تا ۹۰ درصد این سپرده بدون ارائه چک و ضامن از بانک می توان تسهیلات دریافت کرد.

کارت خرید بانک ایران زمین

اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها، دارندگان مقالات علمی، دارندگان مدرک پزشکی، کانون وکلا و حقوقدانان، جامعه متخصصین کشور، نخبگان، اساتید دانشگاه ها، نفرات برترکنکور سراسری، نفرات برتر المپیادهای کشور، فارغ التحصیلان نمونه، اعضاء هیئت علمی مراکز علمی ـ دانشی و پژوهشی، اعضاء بنیاد ملی نخبگان، روحانیون و طلاب دینی، دارندگان مدارک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس، مخترعین، جامعه پزشکان ایران، نویسندگان، خلبانان کشوری و لشکری، مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان، مدیران و کارکنان مراکز و پارک های علم و فناوری، مدیران و کارکنان مراکز علمی و تحقیقاتی و ورزشکاران دارای مدال های قهرمانی از جمله قشرهای هستند که می توانند از خدمات «ویژه کارت» بانک ایران زمین استفاده کنند. این کارت با ۳۰۰۰ هزار فروشکاه قرارداد دارد و در هنگام خرید اعضای آن از تخفیف ۹۰تا۲ درصدی برخوردار می شوند. اما روی این کارت ها تسهیلات وام هنوز ارائه داده نشده است.

گردش حساب و وام در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین مثل اکثر بانک ها به دارندگان کارت pos برابر کارکردشان با در نظر گرفتن میانگین معدل حساب قرض الحسنه جاری/ قرض الحسنه کوتاه مدت متصل به دستگاه، تسهیلاتی با شرایط ویژه بانکیش ارائه خواهد داد.

شرایط دریافت وام

میزان بهره مندی از تسهیلات بر مبنای مبلغ و مدت میانگین برای پایانه های فروشگاهی متصل به حسابهای قرض الحسنه جاری/کوتاه مدت به این شرح است:

حداقل مبلغ میانگین بدون احتساب برای حسابهای قرض الحسنه جاری ۳۰ میلیون ریال
میزان تسهیلات اعطای در قالب عقد مشارکتی ۸۰% مبلغ میانگین به مدت میانگین با نرخ سود ۴%
میزان تسهیلات اعطای در قالب عقد غیر مشارکتی ۱۱۰% مبلغ میانگین به مدت میانگین با نرخ سود ۴%

طرح کارساز ۱ و ۲ ایران زمین

بانک ایران زمین طرحی به نام طرح کارساز ۲و۱ ارائه داده است. برای این طرح عکس بسیار با مفهومی انتخاب کرده که یک قیچی در حال چیدن گره یک طناب کلفت می باشد. با فال نیک گرفتن این عکس طرح وام کارساز ایران زمین؛ باید بگوییم این وام را با سود ۴ درصد به مشتریان ارائه می کند.

توضیح طرح

بانک ایران زمین در راستای تأمین نیازهای ضروری متقاضیان بخشهای خدماتی، طرحی را اجرا کرده است که بر اساس آن مشتریان و عموم مردم اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند معادل ۸۵ درصد میانگین مانده در حساب جاری خود، مطابق مفاد جدولی که نزد بانک است با نرخ ۴ درصد سالانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در قالب عقد جعاله برای رفع احتیاجات ضروری می توانند تسهیلات دریافت کنند.

دیگر طرح ها و تسهیلات بانک ایران زمین برپایه عقود اسلامی مضاربه، مرابحه، فروش اقساطی و… می باشد و تفاوت چندانی با دیگر بانک ها ندارد. با همان نرخ های تعیین شده بانک مرکزی به مشتریانش وام می دهد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.