لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام بانک قوامین و طرح اعتباری آرامین

  • 0
  • 19/07/20
  • خواندن: 56 دقیقه
وام بانک قوامین، در قالب طرح تسهیلاتی آرامین به متقاضیان واجد شرایط دریافت این وام اعطا می‌گردد. بانک قوامین به عنوان یکی از بانک‌های نوپای نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران، به منظور پوشش دادن به بخشی از نیازهای پولی و مالی مشتریان خود، اقدام به ارائه طرح‌های تسهیلاتی و وام بانک قوامین نموده است.

پیشینه بانک قوامین

در اوایل دهه ۱۳۷۰ شمسی، صندوق قرض‌الحسنه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) حضور فعالی در نظام پولی و بانکی کشور آغاز نمود. هدف از افتتاح این صندوق قرض‌الحسنه، حمایت مالی از توان اقتصادی و معیشت کارکنان نیروی انتظامی بوده است. این صندوق در سال ۱۳۷۹ از صندوق قرض‌الحسنه قوامین به مؤسسه پس‌انداز و قرض‌الحسنه قوامین تغییر نام داده و خدمات خود را از انحصار کارکنان ناجا خارج نموده و به عموم مردم تسری داده است.

طی کردن مسیر تا بانک شدن

مؤسسه پس‌انداز و قرض‌الحسنه قوامین با بهره‌مندی از تخصص، تجربه و پشتکار نیروی انسانی خود؛ توانست در سال ۱۳۸۳ و در کمتر از مدت ۵ سال، فعالیت پولی و مالی مؤسسه را گسترش داده و با ورود به شبکه بانکی، ماهیت خود را از مؤسسه پس‌انداز و قرض‌الحسنه به مؤسسه مالی و اعتباری ارتقا دهد. با ادامه این روند و تلاش این مؤسسه؛‌ بالأخره در سال ۱۳۹۱ مؤسسه مالی و اعتباری قوامین پس از طی نمودن گام به گام پله‌های ترقی، مجوز تغییر ماهیت از مؤسسه مالی و اعتباری به بانک را از سوی بانک مرکزی دریافت نمود.

شعار بانک قوامین

بانک قوامین؛ خود را «امین مردم ایران‌زمین» می‌داند و این عبارت را به عنوان شعار و جمله کلیدی خود برمی‌شمارد. این بانک ۳۲ واحد سرپرستی داشته و دارای بیش از ۷۵۰ شعبه فعال در سرتاسر کشور است و به عنوان بیست و سومین بانک خصوصی کشور، مشغول به فعالیت بانکی و ارائه خدمات بانکی به مشتریان خود می‌باشد. اصول اولیه بانک قوامین؛ رعایت اصول بانک‌داری اسلامی و مقررات و قوانین بانکی بوده و به‌کارگیری نیروی انسانی متعهد و متخصص را جهت جلب اعتماد مشتریان لازم می‌داند.

بانکداری مدرن بانک قوامین

بانک قوامین به فنآوری‌های به روز بانک‌داری،‌ از دیگر مختصات بانک قوامین است. یکی از اهداف درازمدت بانک قوامین، ایجاد سازمانی ارزش‌آفرین است؛ در چنین فضایی است که انتقال ارزش‌ها به کارکنان و مشتریان فراهم می‌شود. گسترش بازار، مدیریت منابع مالی و تجهیز و تخصیص آن،‌ در نظر گرفتن مخاطرات صنعت بانک‌داری و شناسایی احتیاجات مالی مشتریان؛ از دیگر اهداف کوتاه‌مدت و درازمدت بانک قوامین است. گسترش و ارائه خدمات بانکی مطلوب در سطح بازارهای داخلی و خارجی در افق پیش‌روی بانک قوامین قرار دارد.

وام بانک قوامین در قالب طرح تسهیلاتی آرامین

یکی از خدمات مرسوم بانکی؛ ارائه طرح‌های تسهیلاتی و انواع وام به مشتریان و متقاضیان وجوه نقد است. وام بانک قوامین از جمله وام‌هایی است که در قالب طرح تسهیلاتی آرامین ارائه می‌شود. جامعه هدف در طرح تسهیلاتی آرامین، مشتریان بانک قوامین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی وام بانک قوامین است. این طرح با در نظر گرفتن سند اقتصاد مقاومتی و نیز توسعه رفاه و عدالت اجتماعی طراحی شده و در راستای تکمیل خدمات بانکی و به منظور تأمین نیاز مالی مشتریان ارائه می‌شود.

طرح آرامین و نیاز مالی

در طرح تسهیلاتی آرامین مشتریان می‌توانند وام بانک قوامین را به تناسب نیاز مالی خود و با انعقاد قراردادهای اسلامی از نوع مبادله‌ای؛ تا حداکثر سقف ۲ میلیارد ریال، معادل ۲۰۰ میلیون تومان دریافت نمایند. نرخ مصوب سود تسهیلات آرامین بر اساس ضوابط بانک مرکزی به طور سالیانه ۱۸% است و اقساط بازپرداخت وام بانک قوامین در قالب طرح آرامین، از ۲۱ ماه تا ۸۴ ماه متغیر خواهد بود؛ ملاک افزایش تعداد اقساط، امتیازات کسب‌شده توسط مشتری بر اساس نوع قرارداد می‌باشد.

سود سالیانه و طرح آرامین

چنانچه افراد از دریافت وام بانک قوامین در قالب طرح آرامین، منصرف شوند؛ می‌توانند سود سالیانه سپرده خود را بر اساس مدت سپرده‌گذاری با نرخ‌های ۱۰% تا ۱۵% دریافت نمایند. چنانچه سود قطعی بانک در پایان دوره مالی، بیش از سود علی‌الحساب پرداخت‌شده به مشتری باشد؛ مبلغ مابه‌التفاوت به مشتری برگردانده خواهد شد. وام بانک قوامین در طرح آرامین؛ به منظور تسهیل در خرید لوازم منزل، مسکن، خودرو، اشتغال، دفتر کار، خرید تجهیزات، تعمیرات و… به متقاضیان ارائه می‌شود.

بانک قوامین

شرایط سپرده‌گذاری برای دریافت وام بانک قوامین در طرح آرامین

حداقل مبلغ ۱۰ میلیون ریال،‌ معادل ۱ میلیون تومان جهت افتتاح حساب سپرده و محاسبه معدل کارکرد حساب سپرده در طرح آرامین مورد نیاز است. در این طرح، سپرده‌گذار می‌تواند در سپرده خود دخل و تصرف نموده و امکان برداشت و واریز وجه در طول مدت سپرده‌گذاری برای سپرده‌گذار فراهم است. مدت لازم برای طی شدن دوره سپرده‌گذاری و بهره‌مندی از امتیاز طرح آرامین، حداقل ۳ ماه و حداکثر ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است. هر ۳ ماه که از ابتدای سپرده‌گذاری بگذرد؛ معادل یک برابر معدل تسهیلات با اقساط بازپرداخت ۲۱ ماهه جهت پرداخت وام بانک قوامین به مشتری، در نظر گرفته خواهد شد. هر چه بر تعداد ماه‌های سپرده‌گذاری افزود شود، به تناسب هر یک ماه یا به تعداد اقساط بازپرداخت، ۷ ماه اضافه می‌شود و یا مبلغ تسهیلات حداکثر تا ۲ برابر معدل ۳۰ درصد افزوده خواهد شد و یا ترکیبی از این دو حالت برای مشتری در نظر گرفته خواهد شد. سود اعطایی به سپرده به صورت علی‌الحساب، ۱% خواهد بود.

اعطای تسهیلات وام بانک قوامین بر اساس زمان

تسهیلات وام بانک قوامین از نظر زمانی شامل سه نوع است؛ تسهیلات کوتاه‌مدت، تسهیلات میان‌مدت و تسهیلات بلندمدت. در تسهیلات کوتاه‌مدت؛ مدت زمان مصرف تسهیلات و برگشت اقساط آن یک دوره بوده و حداکثر ۱ سال جهت تولید و فعالیت با این تسهیلات در نظر گرفته می‌شود. در تسهیلات میان‌مدت؛ مدت زمان مصرف تسهیلات و برگشت اقساط آن بین ۱ تا ۳ سال متغیر است. در تسهیلات بلند‌مدت؛ مدت زمان مصرف تسهیلات و برگشت اقساط آن بیش از سه سال در نظر گرفته می‌شود.

وضعیت طرح آرامین در سال ۹۹

بانک قوامین افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت آرامین خود را در شعب متوقف کرده است. قوامین یکی از ۵ بانک موسسه اعتباری است که بر اساس مصوبه بانک مرکزی قرار است در بانک سپه ادغام شود. دلیل توقف افتتاح این حساب را موضوع ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح باید دانست.

نقش وام‌چی در معاملات وام بانک قوامین

با در نظر گرفتن شرایط موجود اقتصادی در جامعه، نیاز به پول نقد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. دسترسی به این وجوه نقد، با کمترین دغدغه برای بازپرداخت آن، یکی از انگیزه‌های اصلی در خرید و فروش تعاملات انواع وام بانکی است. صاحبان امتیاز وام بانک قوامین می‌توانند شرایط امتیاز خود را در فضای وام‌چی به معرض نمایش متقاضیان قرار داده و متقابلا متقاضیان نیز می‌توانند با صرف دقت در آگهی‌های موجود در این سایت، آگهی مطلوب و مورد نظر خود را انتخاب نموده و نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

سوالات متداول

تاریخچه تشکیل بانک قوامین چگونه است ؟

در اوایل دهه ۱۳۷۰ شمسی، صندوق قرض‌الحسنه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) حضور فعالی در نظام پولی و بانکی کشور آغاز نمود. این صندوق در سال ۱۳۷۹ از صندوق قرض‌الحسنه قوامین به مؤسسه پس‌انداز و قرض‌الحسنه قوامین تغییر نام داد . مؤسسه پس‌انداز و قرض‌الحسنه در سال ۱۳۸۳ وارد شبکه بانکی شد و بالأخره در سال ۱۳۹۱ بانک شد.

آیا بانک قوامین طرحی به نام آرامین دارد ؟

در طرح تسهیلاتی آرامین مشتریان می‌توانند وام بانک قوامین را به تناسب نیاز مالی خود و با انعقاد قراردادهای اسلامی از نوع مبادله‌ای؛ تا حداکثر سقف ۲ میلیارد ریال، معادل ۲۰۰ میلیون تومان دریافت نمایند.

نرخ مصوب سالیانه تسهیلات طرح آرامین چقدر است ؟

صوب سود تسهیلات آرامین بر اساس ضوابط بانک مرکزی به طور سالیانه ۱۸% است و اقساط بازپرداخت وام بانک قوامین در قالب طرح آرامین، از ۲۱ ماه تا ۸۴ ماه متغیر خواهد بود.

آیا این طرح آرامین هنوز ارائه می شود ؟

این طرح با توجه به ادغام با بانک سپه دیگر ارائه نمی شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.