لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

کارمزد بانکی در سال ۹۹ با توجه به فعالیت های بانکی از اول آذر اجرایی می شود

  • 0
  • 20/10/31
  • خواندن: 16 دقیقه
کارمزد بانکی یک عامل همراه با فعالیت های بانکی است که هر فردی در عملیات بانکی با توجه به تعرفه بانک آن را پرداخت می کند ولی به علت برداشت سیستمی متوجه نمی شود مگر این که زمانی قصد گرفتن چک بین بانکی یا فعالیتی که مستلزم پرداخت دستی مبلغ اعلام شده از طرف باجه دار بانک باشد، آن زمان، فرد متوجه پرداخت ملموس کارمزد خواهد شد. کارمزدهای بانکی بعد از چند سال شامل تعرفه های جدید شده اند و با شروع ماه آذر در اولین ساعت کار اداری اعمال خواهند شد.
کارمزد بانکی

کارمزد بانکی

کارمزد بانکی، هزینه اسمی برای تنظیم و نگهداری حساب های مختلف و خدمات معاملات جزئی برای مشتریان خرده فروشی و تجاری است. کارمزد بانکی بر اساس میزان هزینه تمام شده خدمت بانکی است.

منبع قیمت گذاری کارمزد بانکی

دریافت کارمزد بابت خدمات بانکی در تمام کشورها انجام می شود در کشور ما این بانک مرکزی است که سیاست های بانکی را مشخص می کند. در کشور های خارجی بانک مرکزی قانون های کلی را مشخص می کند و در برخی موارد مانند تعرفه خدمات بانکی آزادی هایی را به بانک های دیگر می دهد. در کشور ما سیاست گرفتن کارمزد خدمات بانکی و تعیین مبلغ آن را  فقط بانک مرکزی مشخص می کند.

آخرین مصوبه بانکی در زمینه کارمزد بانکی

آخرین مصوبه بانک مرکزی مبنی بر اعمال تغییرات در نرخ کارمزد خدمات بانکی به سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برمی‌گردد.

گرفتن کارمزد و عدم رضایت مشتری

بعضی از مشتریان بانک ها در زمانی که موقع پرداخت کارمزد می شود؛ ماهیت این کار را کامل رد می کنند و در بانک با باجه دار وارد بحث می شوند و حاضر به پرداخت کارمزد و تعرفه رسمی نمی شوند. گرفتن کارمزد یک راه درآمد بانک های دنیاست، برای مثال بانک های خارجی حتی برای نگهداری حساب شما مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می کنند، اما بانک های داخل کشور هیچ مبلغی را جهت این خدمت دریافت نمی کنند.

اطلاع از کارمزدهای بانکی

اطلاع از کارمزدهای بانکی موضوع مهمی است و بهتر است پیش از انجام عملیات بانکی نرخ کارمزد آن را بدانید بنابراین راحت تر می توانید هزینه های خود را تخمین بزنید. کارمزدهای بانکی بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی از مشتریان دریافت می شود.

نکته کلی در محاسبه نرخ کارمزد

در محاسبه کارمزد خدمات بانکي ريالي وابسته به مدت زماني روز، عدد ۳۶۵ روز برای سال های عادی و عدد ۳۶۶ روز برای سال های کبیسه مالک عمل در محاسبات قرار می گیرد.

مبلغ کارمزد برای افراد زیر پوشش

بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکي مي توانند در هنگام دريافت کارمزد خدمات بانکي (ريالي) درخصوص افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي کشور و مستمری بگیران و مددجويان کمیته امداد امام خمیني (ره)، تا ۱۰۰ درصد مبالغ مندرج در جدول های ابلاغی، نرخ های کمتری را اعمال نمايند.

کارمزد بانکی سال۹۹ و تغییراتش

پیش از این بانک مرکزی دستوری مبنی بر دریافت خدمات الکترونیکی بانک چون پایا و ساتنا ابلاغ نکرده بود و کارمزد خدمات بانکی شامل حال خدمات الکترونیکی نمی‌شد اما حالا طبق مصوبه‌ ای که از آذر ماه سال جاری (۱۳۹۹) اجرا می‌ شود، کارمزد انتقال وجه بین ‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف ۲۵۰۰ تومان خواهد بود.

هزینه کارشناسی ملک در کارمزد بانکی سال۹۹

کاربران وام چی در مورد هزینه های کارشناسی ملک در زمان مشاوره و سوال ها دنبال پاسخ روشنی هستند که در جدول تعرفه کارمزدها اعمال شده است و از این به بعد هر کاربری با دسترسی به سایت وام چی و مشاهده جدول کارمزد بانکی؛ می تواند هزینه خود را تخمین بزند.

دلیل اهمیت هزینه کارشناسی ملک

چون برای گرفتن تسهیلات، نیاز به کارشناسی ملک هم گاهی وجود دارد. بانک مرکزی در تعرفه کارمزد ها دقیق با توجه به ابعاد ملک و کارشناسی هزینه را با قانون کلی اعلام کرده تا در هر شرایطی با توجه به وضعیت و متراژ ملک بتوانند هزینه کارشناسی را اعمال و محاسبه کنند و در صورت نیاز، نظر دادگستری ملاک قرار داده شده است.

جدول کارمزد های بانکی در سال ۹۹

بانک مرکزی جدول کلی با فرمول هایش را با دسته بندی تمام عملیات های بانکی فعال و رایج در اختیار عموم فعالان بانکی، مشتریان و بانک ها قرار داده است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.