لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام یک میلیونی شامل چه خانوارهایی می شود ؟

  • 0
  • 20/04/18
  • خواندن: 7 دقیقه
در شرایط موجود، بحران و قضایای پیچیده سلامتی و تبعات مالیش؛ دولت به هر سرپرست خانوار یک میلیون تومان وام خواهد داد. وامی که بدون ضمانت، با پشتوانه یارانه تا 4 اردیبهشت وارد حساب صاحب خانوار می شود. جریان این وام را همه می دانند با ما همراه باشید تا در مورد سوال هایی که ممکن است در ذهن دارید به شما اطلاعاتی بدهیم؛ امیدواریم راهگشا باشد.
وام یک میلیونی

محل تامین منبع وام یک میلیون تومانی یارانه

وام یک میلیونی ، تفاوت ۸درصدی این وام قرض‌الحسنه بایستی از طریق منابع دولت به سیستم بانکی کشور پرداخت شود که سازمان برنامه و بودجه تضمین بابت پرداخت مابه‌التفاوت به بانکهای عامل را متعهد خواهد شد. ۴ درصد سود باقی مانده را یارانه بگیران پرداخت خواهند کرد. این تسهیلات یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد و فقط پرداخت ۴ درصد کارمزدش، توسط یارانه بگیران تبدیل به وام می شود.

وام یک میلیون تومانی

وام یک میلیون تومانی به تمام افراد یارانه بگیر، نه یارانه معیشتی تعلق می گیرد. یارانه ای که از دوران رئیس جمهوری احمدی نژاد آغاز شد. عده ای یارانه بگیر هستند اما هزینه کمک معیشتی دریافت نمی کنند؛ پس جای نگرانی نیست؛ اگر هنوز یارانه می گیرید مشمول این وام هستید.

زمان ثبت نام وام یک میلیونی یارانه

تا ۳۱ فروردین زمان ثبت نام در سامانه با ارسال کد ملی(صاحب خانوار) به ۶۳۶۹ امکان پذیر است. افرادی که تلفن همراهی به نامشان ثبت نیست تا ۱۸ اردیبهشت باید خطی به نام خودشان ثبت کنند و پیامک بزنند.

شرایط وام یک میلیون تومان یارانه

وام یک میلیون تومانی یارانه ای، با اقساط سی ماهه و مبلغ ماهی ۳۵ هزار تومان می باشد. تا دو سال و نیم باید قید یارانه یک عضو زده شود. اگر زوج جوانی هستید و قصد دارید با ضمانت یارانه وام ازدواج بگیرید؛ بهتر است دقت کنید با گرفتن این وام یک میلیون تومانی احتمال عدم پذیرش ضمانت یارانه شما وجود دارد.

اگر یارانه در حال حاضر ضمانت وام دیگری باشد تکلیف چیست ؟

وزارت رفاه، شرایط افرادی که در بانک های دولتی مانند کشاورزی، با توجه به طرح های داخلی بانک، وام هایی با ضمانت یارانه، گرفته اند را مشمول گرفتن وام یک میلیون تومانی می داند اما اجازه برداشت را به آن ها نمی دهد و پول در حساب می ماند تا وام اول در بانک دیگر تسویه شود.

تعداد خانوارهای مشمول وام یک میلیون تومانی

۲۵ میلیون نفر، صاحبان خانوار مشمول وام یک میلیون تومانی هستند. در روستاها صاحبان خانواری فوت کرده اند، فوتی آن ها اعلام نشده است. با وجود ضرورت خرید سیم کارت و احراز هویت این افراد در پیشخوان های دولت، تکلیف این وضع تا حدودی مشخص می شود.

زمان واریز وام یک میلیون تومانی

وام یک میلیون تومانی تا ۴ اردیبهشت به حساب تمام صاحبان خانواری که کد ملی خود را پیامک زدند واریز می شود و افرادی که بعد از این زمان سیم کارت تهیه کرده اند و تا ۱۸ اردیبهشت اعلام موجودیت کردند تا آخر ماه رمضان وام خود را دریافت خواهند کرد.

اگر سیم کارتی برای وام یک میلیون تومانی تهیه نکردید.

اگر صاحب خانوار سیم کارتی برای احراز هویت و واریز مبلغ به حسابش تهیه نکرد به افراد دیگر در خانواده پیام زده خواهد شد و اولین فردی که کد ملی را ارسال کند، صاحب خانوار شناخته و مبلغ به حساب وی واریز می شود.

به جای یک میلیون وام، دو میلیون وام بگیرید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد،‌ حدود ۴ میلیون خانوار که درآمد ثابتی ندارند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و سایر مشاغلی که در مصوبه دولت تعیین شده، می‌توانند به ‌جای وام یک‌ میلیونی، وامی به ‌ارزش یک تا دو میلیون تومان دریافت کنند. این نوع افراد و مشاغل در وزارت تعاون و رفاه شناسایی شده اند.احتمال دارد رقم وام متغییر شود و برای افراد سه خانوار یک میلیون و نیم و چهار نفر، دو میلیون تومان شود.

سه میلیون خانوار و کمک های بلاعوض

به سه میلیون خانوار هم در اسفند ماه و آخر فرودین ماه(۳۰ فروردین) که در وزارت رفاه شناسایی شده هستند، کمک های مالی بلاعوض( بدون بازگشت) اتفاق افتاده است. این مبلغ کمک معیشتی بوده و ربطی به وام یک میلیونی خانوارهای معمولی با درآمد مکفی ندارد.

وام ۱۲ میلیونی اصناف

وام دوازده میلیونی که به مشاغل آسیب دیده هم اعطا می شود ربطی به جریان وام یک میلیونی با ضمانت یارانه ندارد و افراد با خیال راحت می تواند برای گرفتن وام خود اقدام کنند.

نکته های نهایی در مورد وام یک میلیونی یارانه بگیران

شاید نکته هایی که شما امکان می دهید در دریافت این وام با آن به مشکل برخورد کنید در این تذکرها باشد:

  • زبان موبایل انگلیسی یا فارسی باشد فرقی ندارد.
  • اگر از v.refah پیام دریافت نکردید، کد ملی خود را به ۶۳۶۹ پیامک نزنید.
  • شروع اقساط از تیرماه ۹۹ می باشد تا گذر از بحران دولت اقساطش را کم نمی کند.
  • اگر از وزارت رفاه پیامک نداشته اید، ایراد ندارد خودتان به ۶۳۶۹ کد ملی را ارسال کنید.
  • سرپرستان خانوار زندانی از طرف امور زندان ها کدملیشان ساماندهی می شود.
  • سرپرستان زیر ۱۸ سال، سیم کارت دانش آموزی تهیه کنند.
  • فروش حضوری سیم کارت و واگذاری سیم کارت اعتباری رایگان به صورت حضوری (به خاطر فاصله گذاری اجتناعی) لغو و ثبت نام اینترنتی شد.

پرونده دولت در وزارت تعاون

پرونده دولت برای کمک مالی در وزارت تعاون در شرایط بحرانی در حال حاضر با سه موضوع  کمک مالی اتفاق افتاده است:

  1. کمک بلاعوض به سه میلیون خانوار
  2. وام ۱۶ تا ۱۲ میلیون تومانی به مشاغل آسیب دیده با بازگشت ۲۴ ماه و سود ۱۲ درصد
  3. وام یک میلیونی یارانه بگیران زنده با بازگشت سی ماه و کارمزد۴ درصد

این سه موضوع مالی به هم ربطی ندارند و یک فرد می تواند در صورت داشتن شرایط از هر سه مزیت استفاده کند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.