لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه ی مسکن چیست ؟ 

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تأمین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می گردد و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرد.
وام ودیعه اجاره مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود.
این وام تا سقف ده میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. اخیراً با افزایش اجاره بها بانک ها پرداخت این تسهیلات را از سر گرفته اند. بانک خاصی موظف به پرداخت این تسهیلات نشده اما بانک های صادرات، ملی و تجارت بیشترین تعداد این تسهیلات را در سال های گذشته پرداخت کرده اند. ابتدا اجاره نامه با کد رهگیری مسکن را از دفتر مشاور املاک بگیرید و بعد از طریق سازمان مسکن و شهرسازی طی یک معرفی نامه به یکی از بانک هایی که این تسهیلات را پرداخت می کنند معرفی می شوید. سپس به سرپرستی بانک مربوطه مراجعه و پیرو آن نامه از سازمان مسکن به نزدیک ترین شعبه به محل مورد اجاره که معرفی می شوید با در نظر گرفتن محل قرار گرفتن منزل مورد نظر و متراژ آن این تسهیلات تا سقف ده میلیون تومان پرداخت می شود. سود این وام حداقل ۱۲ درصد است و در اقساط ماهانه باید بازپرداخت شود. داشتن یک ضامن معتبر یکی از الزامات دریافت این وام است.
مؤسسات مالی ارائه دهنده وام مسکن با اطلاع از مصوبه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تأثیر آن بر بازار اجاره، تسهیلات تازه‌ای را برای اجاره‌ نشین‌ها تدارک دیده‌اند.