لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام ودیعه مسکن و محل ثبت نامش تا ۹ مرداد سال ۱۳۹۹ می باشد

  • 6
  • 20/07/29
  • خواندن: 6 دقیقه
برای وام ودیعه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه شهرداری تهران، در پایتخت دو میلیون و ۸۶۷ هزار و ۶۷۶ واحد مسکونی وجود دارد اما تعداد واحدهای زیر ۷۵ متر که آن هم در مناطق میانی و جنوبی این شهر قرار دارند، مشخص نیست. همچنین براساس آمار، ۴۰ درصد خانوارهای شهری و ۴۲ درصد ساکنان پایتخت، مستاجر هستند.
وام ودیعه مسکن

روش ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای وام ودیعه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با ارسال کدملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌ نام اولیه دریافت تسهیلات اقدام کنند.

۹ مرداد پایان مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

مهلت ثبت در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه به اتمام می‌رسد و زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستور العمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی، از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن و بخشنامه بعدی این معاونت در همان تاریخ اعلام خواهد شد.

برای ثبت نام وام ودیعه ریسک نکنید

این احتمال وجود دارد که مانند باقی ثبت‌نام‌های انجام شده به این شیوه، مهلت تعیین شده تمدید شود اما شما نباید ریسک کنید و کار ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنید.

مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران

کل منابع در نظر گرفته شده برای وام مستاجران ۲۰ هزار میلیاد تومان خواهد بود. قرار است از محل این اعتبار، وام ۵۰ میلیون تومان به مستاجران ساکن تهران تعلق بگیرد.

وام ودیعه مسکن برای شهرستان ها

وام ۳۰ میلون تومانی به مستاجران ساکن مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهوازو کرمانشاه پرداخت می‌شود. وام ودیعه مستاجران در سایر شهرهای کشور ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

وام ودیعه را باید بازگردانید

تسهیلات ودیعه مسکن را می‌توان تسهیلاتی خاص در شبکه بانکی دانست. این تسهیلات در حقیقت در غالب ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت می‌شود و در پایان قرارداد اجاره در یک سال مستاجران باید مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند.

کارمزد سیزده در صدی وام ودیعه

در این فاصله زمانی یکسالی که این مبلغ به صاحبان خانه مستاجران پرداخت می شود؛ مستاجران باید کارمزد ۱۳ درصدی این مبلغ را به بانک پرداخت کنند.

حساب، کتاب مبلغ کارمزد وام در تهران

با احتساب این رقم اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی تهرانی‌ها، ماهی ۵۴۰ هزار تومن می‌شود. در شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه که مقدار وام ودیعه مستاجران ۳۰ میلیون تومان است، اقساط ماهیانه به ۳۲۵ هزار تومن می‌رسد و بالاخره اقساط وام ۱۵ میلیون تومانی قابل پرداخت در سایر شهرها ماهی ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

خبرخوب! می توانید صاحب مبلغ وام شوید

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته، افرادی که باید تایید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهیانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهیانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

اقساط وام ودیعه اصل و فرع تهران

کسانی که بخواهند پیشنهاد رئیس بانک مرکزی را قبول کنند و به جای پرداخت سود، کل اقساط را پرداخت کنند و ۳۰ ماه از بانک مهلت بگیرند، احتمالا باید ماهانه رقمی حدود یک میلیون ۹۴۰ هزار تومان قسط بدهند. این اقساط تا دو سال و نیم آینده ادامه خواهد داشت اما در پایان اصل وام ۵۰ میلیونی به خود مستاجر خواهد رسید.

اقساط وام ودیعه اصل و فرع در شهرستان

در کلان شهرها که مبلغ وام ۳۰ میلیون تومان است، اقساط ماهانه برای بازپرداخت ۳۰ ماهه اصل و سود وام مستاجران یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان محاسبه می‌شود و این رقم برای مستاجران سایر شهرها که وام ۱۵ میلیون تومانی می‌گیرند، ۵۸۰ هزار تومان خواهد بود.

وام ودیعه مسکن از منابع هر بانک

همچنین اگر بانک‌ها به توصیه همتی عمل کنند و بخواهند علاوه بر منابع ۲۰ هزار میلیاردی فعلی، خودشان به مستاجران تسهیلات بدهند، می‌توانند نرخ سود را برای متقاضیان ودیعه مسکن ۱۸ درصد در نظر بگیرند.

مبلغ سود وام قرضی به تفکیک محل سکونت

در چنین حالتی که بانک ها با منابع خودشان تسهیلات می دهند، باز هم اصل وام در پایان یک سال به بانک باز می‌گردد و مستاجر هر ماه فقط سود وام را به بانک می‌دهد. اقساط این وام برای مستاجران تهرانی ماهی ۷۵۰ هزار تومان است. ساکنان ۸ شهر مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، و کرمانشاه برای وام ۳۰ میلیونی باید ماهی ۴۵۰ هزار تومان قسط بدهند. دریافت‌ کنندگان دیگر شهرها وام ۱۵ میلیونی می‌گیرند و ماهی ۲۲۵ هزار تومن قسط می‌دهند.

ضمانت وام ودیعه مسکن

وثایقی مثل گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و حساب رایانه را برای دریافت وام معرفی کرد و در صورتی که فرد این ضمانت‌ها را نداشته باشد با سفته و کمترین ضمانت که برای مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شده بود، وام مستاجران قابل پرداخت است.

افراد تحت پوشش و ضمانت و راه ثبت نام

افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با ضمانت دستگاه‌های ذی‌ربط این اتفاق صورت می‌گیرد و نیازی به ضمانت دیگری نیست و افراد باید به دستگاه‌های ذی‌ربط مراجعه کنند و نیازی به ثبت‌نام در سایت نیست.

کد رهگیری ملاک مهم وام ودیعه

تسهیلات قبل از بستن قرارداد و بدون داشتن کد رهگیری پرداخت نمی‌شود. قبل از هر اقدامی باید حتما اجاره نامه به امضای دو طرف برسد. در برنامه تنظیم شده قرار است معرفی افراد به بانک در تاریخی بین ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه انجام شود.

حداقل اسکان ۵ ساله در شهر

برای مشولان دریافت تسهیلات مستاجران باید به سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد نظر اشاره کرد.

نباید وام مسکن داشته باشید

متقاضی باید وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشد.

از سال ۸۴ خرید و فروش مسکن

از سال ۸۴ هیچ‌ گونه سابقه خرید و فروش ملک نباید مستاجر، داشته باشد. این وام تنها به سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.

مشمولین وام ودیعه

به گفته وزیر راه و شهرسازی، گروه ‌های هدف مشمول دریافت این وام جمعیتی برابر با ۶۰۰ هزار خانوار را شامل می‌ شود. در عین حال زنان سرپرست خانوار، حقوق‌ بگیران، کارگران، مستمری ‌بگیران، و بازنشستگان جزو گروه‌های هدف این طرح هستند.

اولویت وام ودیعه مسکن وجود دارد

خانواده‌های پنج نفره و حقوق بگیران ثابت، خانه‌اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده‌اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در الویت دریافت این تسهیلات قرار دارند. تعداد دریافت کنندگان وام ودیعه به مستاجران می‌تواند تا یک میلیون خانوار افزایش پیدا کند.

جمع بندی وام ودیعه شامل چه کسانی نمی شود؟

۲۲ میلیون نفر یا بهتر است بگوییم ۲۲ میلیون خانوار، می‌توانند مشمول دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران باشند. احتمال دارد در هفته جاری بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، شروط جدیدی را اعلام کنند و برخی از حقوق بگیران و مستاجران را به دلیل بالا بودن حقوق و دستمزد از شمول دریافت این وام خارج کنند. پس برای رفع ابهامات این بخش از طرح وام ودیعه مسکن هنوز صبر باید!!

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • صادق ترکی 29 جولای 2020 در 11:21 ب.ظ

    دیدگاه من اینه در شهرستان ها سخت میگیرن و چند نفری وام پرداخت میکنن برای اقوام و اشنایان خودشون

    • سردبیر تحریریه 30 جولای 2020 در 9:49 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      جز را نمی شود تعمیم کل داد.
      دیدگاه شما محترم است.
      باتشکر تیم وام چی

  • رحمانی 31 جولای 2020 در 8:37 ق.ظ

    سلام ما الان قرار داد خونمون داره تموم میشه و صاحبخامه هم گفته بلند شین تکلیف ماها چیه ک تو این وضعیتیم کد رهگیری نداریم صاحبخونها اکثرا همکاری نمیکنن کاش این وام رو ب خود مستاجران میدادن

    • سردبیر تحریریه 31 جولای 2020 در 12:39 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      تکلیف وام ودیعه مسکن هم سرنوشتش در ۸ مرداد عوض شد و به وام کمک خرید کالا تغییر یافته با توجه به اینکه فقها اعلام کردند که نوع وام ودیعه قبلی شبهه فقهی دارد.
      وام استیجاری از بانک انصار پیگیری کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • گندم بهرامی 03 آگوست 2020 در 4:28 ق.ظ

    سلام من خانمی ۳۵ساله فرزند ۴ساله دختر دارم که الان درگیر مریضی سرطان و چندین بار عملهای مختلف انجام دادم و شیمی درمانی میشم همسرم به دلیل یه مشکل خانوادگی بیگناه در زندان است و پولی برای گرفتن رضایت شاکی ندارم مبلغ ۷ملیون و اجاره ماهیانه را نتوانستم ۵ماهه پرداخت کنم صاحب خانه از پیش خانه تسویه کرد و جوابمان کرده الان با بچه ۴ساله ام بدون پیش وهمسر و کلی درد بعد از شیمی درمانی ام و نداشتن خانواده در کنارمان چه کنیم من دیگه خسته شدم و کم اوردم به این دهه مبارک و به جد ساداتم شما را به مقدسات کمکم کنید حتی اگر وصیقه ۵۰ملیونی برای ازادیش ندارم که ضمانت بزارم یکی به دادم برسه خدایا

    • سردبیر تحریریه 04 آگوست 2020 در 11:31 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی از شرایط شما متاسف شدیم. شما از خود زندان و به کمک بهزیستی و کمیته امداد وام زندانیان بگیرید. وام کمک هزینه درمان هم از بانک های عامل می شود با نشان دادن مستندات گرفت.
      وام چی بستر ثبت آگهی است و از خود هیچ منبع مالی برای اعطای وام یا کمک مالی ندارد. اما شما می توانید در اگهی ها وامی فروشی هم انتخاب کنید و با کسر هزینه فروشنده کمکی به خانواده شما باشد
      باتشکر تیم وام چی