لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام خود اشتغالزایی برای افرادی که واجد شرایط دریافت هستند

  • 0
  • 20/12/12
  • خواندن: 25 دقیقه
خود اشتغالزایی در تعریف کلی یعنی فردی برای خود در دنیای بازار و فعالیت های درآمدزا که منجر به افزایش سرمایه اولیه و تامین نیاز مادی فرد برای زندگیش شود، کار ایجاد کند و بتواند افرادی را هم زیرمجموعه خودش ببرد و به عنوان کارفرمای خود شناخته شود. در بلاگ سایت وام چی مطالبی در این زمینه برای کاربران با توجه به اخبار روز و نیازمندیشان تهیه شده ولی اینبار به درخواست کاربران برای آشنایی بیشتر با معقوله اشتغالزایی و وام های آن این مطلب تهیه شده است.
خود اشتغالزایی

تعریف کلی از معقوله خود اشتغالزایی

در این لینکی که برای شما مشخص کرده ایم  (مطلب در سایت وام چی تهیه شده است) شما می توانید به راحتی افق دید کلی در مورد خود اشتغالزایی برسید.

شرایط گرفتن وام اشتغالزایی

افرادی که می ‌توانند تقاضای وام خوداشتغالی داشته باشند، چند گروه هستند:

  1. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی،
  2. دیپلمه‌های فنی و کار و دانش،
  3. دارندگان مدرک فنی ‌و حرفه‌ای از مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد،
  4. دارندگان ایده‌های کارآفرینی،
  5. برگزیدگان مسابقات مهارت ملی، برگزیدگان جشنواره‌ خوارزمی و مخترعین هستند.

شرایط سنی متقاضیان

متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی باید بیکار بوده و تاکنون از هیچ نهاد دیگری وام اشتغال دریافت نکرده باشند. سن این افراد باید در محدوده‌ ١٨ تا ٥٠‌ سال باشد. همچنین داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت نظام ‌وظیفه‌ عمومی برای آقایان الزامی است.

وام اشتغالزایی ۱۵ میلیون تومانی

شما و البته هر فرد به صورت تک به تک می ‌توانید برای شغلتان مبلغی حدود ١٥‌ میلیون تومان وام از صندوق کارآفرینی امید وام دریافت کنید. وام‌ها معمولا با تنفس ٦ ماه تا یکسال پرداخت می‌شود و وام ‌ها قرض ‌الحسنه هستند و تنها با کارمزد ٤‌ درصد پرداخت می‌ شوند.

صندوق کارآفرینی امید و مراحل گرفتن وام اشتغالزایی

افراد برای دریافت وام خود اشتغالی که منجر به اشتغالزایی می شود؛ باید در صندوق کارآفرینی امید ثبت ‌نام کنند و شماره رهگیری دریافت کنند. در این مرحله از شما درخواست یک طرح توجیهی می‌ کنند که باید طرح و نقشه شغلیتان‌ را توضیح دهید تا مشخص شود ایده‌تان تا چه اندازه کاربردی و قابل اجراست.

اعطای ۵۰ میلیون وام به مشاغل خانگی با حمایت وزارت رفاه

طرح مشاغل خانگی در ۳۲۰ رشته در حال اجرا است که دسته بندی کلی، شامل صنایع دستی، شیلات، امور دامی و کشاورزی، رشته ‌های هنری از قبیل نوازندگی و صدا برداری و رشته ‌های نوین مانند ای تی و آی سی تی است. تسهیلاتی که به مشاغل خانگی اعطا می ‌شود در دو بخش پشتیبان و مستقل است. پشتیبان ‌ها کسانی هستند که به افراد متخصصی که در دسترسی به بازار فروش محصولات و تهیه مواد اولیه مشکل دارند کمک می‌ کنند. معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: برای افراد پشتیبان ۲۵۰ میلیون تومان وام به ازای پنج نفر زیر مجموعه تخصیص داده خواهد شد و برای افراد مستقل نیز ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسهیلات خود اشتغالزایی در زمینه کشاورزی

با توجه به فعالیت هایی که در زمینه کشت و زرع در زمینه کشاورزی می باشد در مورد فعالیت های گلخانه ای و ارائه طرح های توجیهی به متقاضیان با حمایت بانک کشاورزی اعطای وام می شود.

بانک های عامل وام دهنده وام اشتغالزایی

بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک‌ های عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی تعیین شدند.

پست بانک و حمایت تسهیلات اشتغالزایی

آذری جهرمی در مورد بانک پست بانک بیان کرد: بسیاری از وجوه اداره شده که در قالب طرح نوآفرین تصویب و به بانک می‌رود الان به دلیل وجود مانع وثایق به مشکل می‌خورند. اگر بخواهیم با نظام سنتی بانک به این حوزه بپردازیم فرق پست‌ بانک ‌ایران با سایر بانک‌ها چیست؟ یک کسب‌ وکار کوچکی که در یک شهرستان و استان کوچک راه افتاده است و سرمایه ‌گذاری خطرپذیر نیاز دارد و ما بخشی از آن را در قالب وجوه اداره شده تأمین می‌کنیم.

وام اشتغالزایی روستایی

تسهیلات با کارمزد ۶ درصد با یکسال دوره ساخت و اجرا و یکسال دوره تنفس دارای بازپرداخت ۶ ساله است که می‌تواند موجب توسعه اشتغال روستایی شود به بخش روستایی واگذار می شود.

لینک مطالب مرتبط

برای دانستن جزئیات بیشتر می توانید در لینک های زیر مطالب اشتغالزایی را در بلاگ وام چی مطالعه کنید

۱- جزئیات تغییر اهداف کلان پست بانک برای وام اشتغالزایی

۲- رونق کسب و کار در سال ۹۹ در زمینه وام های اشتغالزایی

۳- مطلب در مورد کارآفرینی بانوان و اعطای تسهیلات

وام اشتغالزایی برای مددجویان در بانک توسعه تعاون

بر اساس موافقت مدیرعامل و با هدف حمایت از اشتغالزایی خصوصاً در بخش نهادهای حمایتی، بانک توسعه تعاون سقف تسهیلات قرض ‌الحسنه اشتغالزایی قابل‌اعطا به کارفرمایان دستگاه ‌های حمایتی را تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای اشتغال حداقل ۴۰ نفر مددجو افزایش داد.

نتیجه کلی

وام خود اشتغالزایی با توجه به طرحی که فرد به بانک مربوطش اعلام می کند فرد می تواند اقدام به گرفتن مبلغی (با سقف اعلامی بانک) می کند. اگر توجه کنید ۴ تا بانک که در مطلب اعلام شده است بانک های عامل برای اقدام اولیه شما متقاضیان است و لینک مشاغل را هم برایتان اعلام کرده ایم تا دو سوال مهم شما کاربران را هم پاسخ داده باشیم.

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.