لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام بدون سپرده قبلی سیاست بانکدارها برای رفع نیاز فوری مشتری

  • 0
  • 20/05/24
  • خواندن: 14 دقیقه
وام بدون سپرده قبلی در هر بانکی، سیاست بانکداران برای رفع نیاز فوری مشتریان است. به هر حال ضرورت زندگی، در این روزها مشتریان بانک ها را به سمت گرفتن وام هایی با حذف زمان انتظار برده است. انتظار در هر صورت برای گرفتن وام، انتظار است و باید با صبر کردن و گذر زمان طی شود. بانکداران، معادله انتظار را برای خواهان های وام بدون سپرده و فوری از شروع برداشته و به پایان برده اند. در این مطلب سعی شده جزئیات وام فوری و بانک های شناخته شده دارای این طرح را جمع آوری کنیم.
وام بدون سپرده قبلی

وام بدون سپرده قبلی و بدون انتظار

وام بدون سپرده قبلی و بدون گذراندن انتظار، مزیت ها و معایب خودش را دارد. دو مزیت مهم وام فوری را بدانیم:

  1. وام فوری، فرد نیاز به افتتاح حساب و صبر برای گذراند زمان ندارد.
  2. فرد در وام فوری نیاز به آوردن ضامن ندارد.

معایب وام بدون سپرده و بدون انتظار

عیب بزرگ این گونه وام ها در مزیتشان است؛ وقتی نیاز به طی کردن انتظار نوبت وام نباشد، پس باید بعد وام گرفتن، حساب مسدود شود تا زمان طی نشده با گردش و کار کردن پول سپرده در بانک جبران شود یعنی باید منتظر بمانید تا اقساطتان تمام شود تا اصل سپرده آزاد شود. این نوع وام، ضامن نمی خواهد چون مبلغ وام، کمتر از سپرده می باشد و خودش نقش ضامن دارد.

اگر های وام بدون سپرده برای مشتری

بارها در دیدگاه ها کاربران می گویند اگر برای مثال صد میلیون تومان وام، نقدینگی داشتیم وام نمی گرفتیم که نیاز باشد سرمایه را در بانک مسدود کنیم. با گذر زمان، صد میلیون پول سه سال بعد ارزش ندارد. این ها اگرهای یک وام فوری و بدون سپرده است.

مقایسه وام بدون سپرده با وام های معمولی

در مقایسه اول: فرض می کنیم شما یک وام با بهره ۱۸ درصد گرفته اید. مسدودی حساب ندارید. وام را می گیرید یک ضامن ارائه می دهید اصل سپرده با مبلغ وام، مال شما با یک بهره ۱۸ درصد است. چه اتفاقی افتاده؟ ارزش پولتان اگر در کار مولد برود؛ بهره پول مسئله مهمی نیست چون ارزش پولتان حفظ می شود، مازاد هم می گردد.

در مقایسه دوم: شما یک وام آماده (با کارمزد نه بهره) را از یک آگهی می خرید با مبلغ توافقی و نرخ کارمزد چیزی نزدیک به همان ۱۸ درصد (و چه بسا خیلی کمتر) سود می دهید.

خودتان مقایسه کنید کدام بهتر است؟

خودتان مقایسه کنید کدام بهتر است؟ در وام بدون سپرده قبلی و وام هایی که در دو روش بالا توضیح دادیم تفاوت چندانی نیست. مسئله مهم تمایز (در دو روش وام مقایسه ای) نداشتن مشکل تهیه پول، سپرده کردن و مسدودی آن و قید سه سال پول را زدن و از بین رفتن ارزشش( در وام فوری) می باشد.

  • اگر ۳ سال زمان بازگشت گفته می شود زیرا با حجم وام ها و هزینه زندگی زیر این سال بازپرداخت مشکل است.
ضامن تهیه کردن برای وام بدون سپرده قبلی

قائده تهیه ضامن ( مانند توضیحی که در مورد زمان دادیم) هم حذف نمی شود بر همین منوال است. پول سپرده شما ضمانت بازگشت مبلغ وام می باشد. وام های فوری برای بیشتر بانک ها بسیار دلخواه تر می باشد. خیالشان از بازگشت اصل و فرع سرمایه راحت است.

برای وام  ضامن هم نیاز می شود

در طرح وام فوری، بانک ها معادل ۱۰۰ درصد موجودی به فرد وام داده نمی شود بین ۷۵ تا ۹۰ درصد موجودی، مبلغ وام اعطایی در نظر گرفته می شود تا مبلغ باقی مانده حکم کارمزد سالیانه را برای ضمانت پیدا کند اگر فردی صد در صد موجودیش را وام خواست باید یک ضامن معتبر به بانک معرفی کند.

بهره یا کارمزد در وام بدون سپرده و بدون ضامن

وام های بدون سپرده در تبلیغات بیشتر با عنوان کارمزد ۲ تا چهار درصد تبلیغ می شود. به سپرده مسدودی، سود تعلق می گیرد با توجه به سود تعلق گرفته؛ بانک بهره وام را منهای آن می کنند و کارمزد می گیرد. برای فهم بیشتر مثلاً به حساب مسدودی ۱۴ درصد، سود تعلق می گیرد به وام دریافتی ۱۸ درصد بهره؛ ۱۴ درصدش که با سود سپرده مسدودی صاف می شود، مشتری۴ درصد باقی مانده را می دهد.

سود سپرده قابل برداشت نیست

سوال بیشتر کاربران برای برداشت سود سپرده مسدودی در نزد بانک می باشد. وقتی نرخ بهره واقعی وام برای نمونه ۱۸ درصد می باشد و فرد در حال پرداخت ۴ درصد آن می باشد منطقاً دیگر سپرده وام هم به فرد پرداخت نمی شود و بانک آن را به ازای بدهیش بر می دارد و در زمان اتمام اقساط، مشتری فقط اصل پول را دریافت می کند. ولی در طرح بانک گردشگری سود مشتری بیشتر است.

بانک هایی که وام بدون سپرده قبلی می دهند

در جدول زیر لیست بانک هایی که وام بدون سپرده (با نام طرحشان) واگذار می کنند:

بانک پارسیان طرح پژواک
بانک رفاه کارگران طرح سودمند
بانک گردشگری طرح ۴و ۶
بانک انصار وام فوری۴۸ ساعته(در نیمه دوم اردیبهشت به وام چی از طرف کارشناس بانک، تعلیق اعلام شد)
بانک تجارت طرح آنی بانک
بانک اقتصاد نوین طرح کوشان
بانک قوامین طرح فاخر
بانک صادرات طرح ۶۷

خلاصه و نتیجه از وام بدون ضامن و سپرده

گرفتن وام های بدون سپرده که مفصل در موردش صحبت کردیم در شرایط افراد؛ خوب بودن یا نبودنش تعریف می شود. تیم وام چی رسالتش به تجزیه و تحلیل تمام راه هایی است که به وام گرفتن ختم می شود تا کاربرانش با آگاهی کامل با صلاح دید خود تصمیم بگیرند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.