لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح های تسهیلاتی بانک کشاورزی

  • 2
  • 19/09/08
  • خواندن: 6 دقیقه
کشت و کار روی زمین کار راحتی نیست پس درآمد یک کشاورز باید در راه بهینه سرمایه گذاری شود.

بانک کشاورزی

در کشوری زندگی می کنیم که از دیرباز با نظام اقتصادی بر پایه کشاورزی و نفت، مردمان سرزمینمان  امرار معاش کرده اند. در اکثر شهرهای کشورمان مخصوصاً  شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان تولید و درآمد زایی بر پایه کشاورزی می باشد. کشاورزی با تمام گستره زیادی که در کشورمان دارد هنوز به عنوان یک صنعت قوی مطرح نیست. بانک کشاورزی، بانکی است که به کمک کشاورزان آمده تا در کشت و کار با تزریق پول، بازویی برای افزایش تولید و بالا بردن سطح کیفی زندگی این قشر از جامعه باشد. این بانک با طی کردن فراز و نشیب های فراوان امروز با شرایط و خط مشی داخلی اش به عموم مردم خدمات بانکی می دهد و در نظام پولی کشور عزیزمان نقشی انکار نشدنی دارد.

بشناسیم

بانک کشاورزی از سال ۱۳۱۲ در عرصه بانکداری شروع به فعالیت کرده است و در زمینه بانک داری خرد و بانکداری اختصاصی مشغول به فعالیت است. تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات مالی و بانکداری به فعالیت های کشاورزی می‌باشد. بانک کشاورزی، در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۰۰۰ شعبه در سراسر ایران است. این تعداد شعبه یعنی در تمام نقاط میهن عزیزمان این بانک برای انجام فعالیت بانکی و وام گرفتن در دسترس تمام هموطنان عزیز کشاورز و عموم مردم است.
تعریفی از بانکداری خرد( بانکداری خرد را می‌توان دریافت سپرده از مردم و دادن وام  به افراد، بنگاه‌ها و شرکت ها کرد. با این تعریف، بانک ها در نقش واسطه‌های مستقیم مالی عمل می‌کنند.)

استارت آپ

این بانک در زمینه ایی فعالیت می کند که باید با علم به­روز دنیا همراه باشد تا بقای خود را تضمین کند. جدای از اینکه این بانک باید در بانکداری آگاهانه عمل کند، باید علم کشاورزی را هم قدم  با کشاورزی رایج در دنیا مد نظر قرار دهد و حامی برنامه های استارت آپی هم می باشد. برای مثال در شهریور ماه همین امسال جشنواره فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش گیاهان دارویی هربال تک، توسط بانک کشاورزی با شرکت ۲۲۲شرکت دانش بنیان در زمینه گیاهان دارویی و با هدف فرصت آفرینی برای عرض اندام شرکت های دانش بنیان و ایده های برتر و پیوند آن ها با صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی برگزار کرده است.

کار آفرین

اگر طبیعت را دوست دارید و علاقه مند هستید فعالیت اقتصادی و درآمد زای خود را به همین سمت سوق دهید بانک کشاورزی در زمینه هایی که به شما اعلام می کنیم حامی شماست تا کار خود را سر و سامان دهید. کشاورزی، زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، محیط زیست و منابع طبیعی، مکانیزاسیون و خدمات کشاورزی زمینه فعالیت های رسمی این بانک است. برای مثال اگر دوست دارید زنبورداری کنید بدون شک یک فعالیت محیط زیستی و کارکردن با منابع طبیعی است که بانک در این فعالیت شما را تنها نخواهد گذاشت.

اتفاق مهم

بانک کشاورزی با کارشناسی، نظارت بر زمین های کشاورزی و تزریق به موقع وام به کشاورزان نیازمند؛ جلوگیری از تغییر کاربری اراضی می کند. حضور حیاتی این بانک برای کشاورزان غیرقابل انکار است.

با یارانه

محمدرضا غفوری مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات ۵ میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه افراد گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که در اواخر اردیبهشت به نظام بانکی ابلاغ شد، بانک کشاورزی با استفاده از زیرساخت های موجود، تست های نهایی را انجام داد و طرح ۱۳ خرداد به کلیه شعب ابلاغ کرده است.
اولویت
اگر شما بانک پرداخت کننده یارانه خانوار خود را بانک کشاورزی اعلام کرده باشید با این امتیاز بسیار عالی از وام برخوردار خواهید شد. در طرح اولیه، روستاییان و کشاورزان در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داده شده و بعد همه افرادی که در بانک کشاورزی حساب یارانه داشته باشند می توانند از این خدمات استفاده کنند. سقف تسهیلات ۵ میلیون تومان می باشد و به تعداد خانوار و جدولی که در خصوص تعداد خانوار است می توانند از سقف تسهیلات بهره مند شوند.

جزئیات

از جزیئات این تسهیلات باید بگوییم در قالب  ۳۶ ماهه و بر اساس میزان دریافتی یارانه تنظیم می شود. این تسهیلات هم ۱۸ درصد است.

برای مناطق محروم

پروژه های محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت شن های روان به وسیله کشت های متناسب با اقلیم آب و هوایی منطقه، مگا و پروژه های انتقال آب، تسویه آب دریا و حمایت از کسب و کارهای کوچک روستایی از جمله اولویت هایی وام دهی در بانک کشاورزی برای مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کشور است.

طرح

برای این کسب و کار هایی که معرفی شد طرحی به بانک ارائه دهید تا وامتان را با شرایطی که توانایی باز پرداخت آن را دارید از بانک بگیرید. بانک کشاورزی به شما که تفکری دانش بنیان دارید بها می دهد.

سپرده

اگر در بانک کشاورزی حساب سپرده بلند مدت باز کنید، بانک در کوتاه ترین زمان ممکن به شما وام می دهد. این وام مزایای خوبی دارد که به این شرح است:

این وام ضامن نمی‌خواهد.
در عین حال سود سپرده‌تان نیز پرداخت می‌شود.
بانک تا تسویه کامل وام سپرده شما را مسدود می‌کند. البته این مسدودی یک مدتش که با مدت زمان سپرده که با بانک قرارداد کرده اید طی خواهد شد.

معرفی شوید

در صورتی که شما دارای مرغداری، گاوداری یا طرح های پرورش ماهی و زنبور عسل هستید، در بعضی مواقع ضمن گذراندن دوره های توجیهی از طریق جهاد کشاورزی می توانید برای دریافت وام معرفی شده، مبلغ مقرر شده را پس از طی مراحل کارشناسی و اخذ مدارک لازم دریافت نمایید. کار نشد ندارد. شما حرکت کنید بعد از خدا برکتش را از بانک کشاورزی بگیرید.

توجیه

هر چند دریافت وام کشاورزی گاهی بدون دریافت وثیقه انجام می شود، ولی اغلب طرح هایی که شما به بانک ارائه می دهید باید سرمایه منطقی و معقولانه ای متناسب با نوع طرح را توجیه نماید. یعنی اگر قرار باشد که شما برای دریافت وام کشاورزی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنید، لازم است تا واقعا این طرح توجیه اقتصادی مناسب را برای سرمایه گذار در پی داشته باشد. در غیر این صورت در همان مراحل اولیه موفق به تشکیل پرونده نشده و در لیست متقاضیان مربوطه قرار نمی گیرید

 

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • محمد جان سیدابادی 30 مارس 2020 در 10:56 ق.ظ

    سلام بیشتر اهالی روستا با طرح های شما از لحاظ های گوناگون خبر واطلاع ندارندونیازمند توجیه واطلاع رسانی هستند وزمین و آب برای این طور طرحها وبویژه گیاهان دارویی وکشاورزان خرده مالک زیاد است

    • پشتیبانی وام چی 31 مارس 2020 در 5:33 ب.ظ

      درود بر شما

      با تشکر از اطلاع رسانی شما.

      با احترام