لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح ملی مسکن با اولویت بندی ثبت نام استانی در کشور

  • 0
  • 20/03/08
  • خواندن: 4 دقیقه
ثبت نام طرح ملی مسکن در اوایل سال 98 شروع شد. با اولویت بندی که انجام شد در هر استان با توجه به زمان بندی افراد متقاضیبه سایت برای ثبت نام مجازی مراجعه و درخواست خود را برای شزکت در این طرح ملی اعلام کردند. 17 اسفندماه (شنبه) از 10 صبح تا ساعت 24 یکشنبه مهلت ثبت نام 5 استان آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل و البرز بود.

زمان بندی ثبت نام طرح ملی مسکن

زمان بندی طرح ملی مسکن به طور رسمی در تمام شبکه های مجازی و حقیقی خبر رسان اعلام می شود. شبکه خبر هر موقع که به موعد زمان بندی ثبت نام استان های ثبت نام نشده نزدیک می شود با دعوت کارشناس مربوط در زمینه طرح، زمان و شرایط پیش رفته تا موقعیت حال را بررسی می کند. با مراجعه به سایت رسمی ثبت نام طرح ملی هم زمان و اولویت بندی ثبت نام اعلام می شود.

برای ثبت نام طرح ملی

برای ثبت نام در طرح ملی مسکن باید شرایطی را حتماً داشته باشید. نداشتن سند زمین یا خانه سرپرست خانوار در این طرح ملاک نیست. با ورود به سامانه فرد باید شماره ملی و مشخصات کامل تمام افراد تحت تکلفش را وارد کند تا به دولت اجازه دهد به بررسی افراد زیرمجموعه این فرد بپردازد و در صورتی که زمین یا ملکی به نام یکی از اعضای صاحب خانوار باشد؛ حضور و ادامه همکاری با این طرح منتفی می شود.

زمان در طرح ملی مسکن

صاحب خانوار و افراد تحت تکلف(با تاکید دوباره می گوییم) باید فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از۰۱/۰۱/۱۳۸۴به بعد) بوده و از تاريخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشند.

دو بند مهم طرح ملی مسکن

باید توجه کنید که فرد صاحب شغل و با توانایی پرداخت اقساط تسهیلات اگر سرپرست خانوار یا اصطلاحاً متاهل نباشد در این طرح نمی تواند شرکت کند. زنان سرپرست خانواری که سن آن ها ۳۵ سال نباشد؛ حضورشان در این طرح منتفی است.

جزئیات طرح ملی مسکن

تسهیلات وام بانکی به مبلغ ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداكثر ۱۲ سال پرداخت می شود. با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح مسکن، بانک های همکار در این طرح، موظف به پرداخت مبلغ تسهیلات به فرد یا شرکت سازنده می باشند.

چه اطلاعاتی در طرح ملی مسکن نیاز است ؟

با ورود به سامانه ثبت نام در مرحله اول باید استان و محل سکونت خود را مشخص کنید (اگر زمان ثبت نام استان شما نباشد در مربع ثبت شهر به شما اجازه ثبت محل سکونت داده نمی شود.) مشخصات صاحب خانوار، مشخصات همسر، مشخصات افراد تحت تکفل، سابقه سکونت( در ۵ سال گذشته)، تعدات مالی( لیست وام یا تسهیلاتی که به بانک ها مقروضید)، ملک، بررسی و تایید نهایی اطلاعاتی که وارد کردید و در آخر ثبت شماره تلفن همراهی که به نام صاحب خانوار است.

بررسی اطلاعات در طرح ملی مسکن

فرد متقاضی برای احراز صلاحیت خود پایش می شود:

  • اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت احوال کنترل می‌شود.
  • بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
  • بررسی سابقه مالكيت از طريق سيستم ثبت اسناد و سامانه تسهيلات شبكه بانكي صورت مي‌پذيرد.

از چه طریقی فرد می تواند وضعیتش را مشاهده کند.

متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت شماره پیگیری (پیامکی ۲۴ رقمی که به تلفن همراه فرد بعد از اتمام اولیه ثبت نام ارسال می شود.) می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه طرح اقدام ملي به آدرس tem.mrud.ir پیگیری نماید.

ضعف سامانه ثبت ملکی کشور

اطلاعات آماری سکونتی خانوارها هر پنج سال یکبار توسط مرکز آمار به روز می شود که این اطلاعات در طول زمان پنج ساله دچار تحول می شود. همچنین، اطلاعاتی که در حوزه املاک در سازمان ثبت وجود دارد، اطلاعات کاملا دقیقی نیستند. بدین معنا در سازمان ثبت اطلاعات موجود، حاصل معاملات رسمی است در حالیکه پیش بینی می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد معاملات عادی نه رسمی و ثبت شده باشند.

آمار جالب از مسکن در سال ۹۵

بر اساس سرشماری سال ۹۵، بیش از ۲۴ میلیون خانوار و ۲۷ میلیون خانه در کشور وجود دارد که از این تعداد واحد مسکونی ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار واحد خانه خالی و ۲ میلیون و ۹۰ هزار خانه دوم (برای ازدیاد سرمایه) در کشور شناسایی شده است. این آمار نشان می دهد در کشور ما مشکل، کمبود مسکن و سرپناه مناسب برای خانوارها وجود ندارد. بهتر است با وضع مالیات برای صاحبان خانه خالی یا صاحب بیشتر یک خانه به ساماندهی مسکن های موجود پرداخت.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.