لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شغل استارت آپی خود را با عوامل شتاب دهنده استارت بزنید

  • 0
  • 19/11/29
  • خواندن: 4 دقیقه
در مشاغل نوآورانه و خلاق هر چیزی قاعده خاص خودش را دارد. ساز و پاخت های سنتی و قوانین مشاغلش کامل در این حرفه ها از بین رفته است. در کارهای اقتصادی سنتی، کسی به دیگری کمک نمی کند؛ تجارب و حتی ارتباطات کاریش را برای رشد کاسبی فردی دیگر قرار نمی دهد. شغل های استارت آپی جهان متفاوتی دارند. برای رشد کردن گاهی سرمایه اولیه را جذب می کنند و در قبال آن بخش کوچکی از سهام را به سرمایه گذار واگذار می کنند یا نه برعکس تحت حمایت یک شرکت بزرگ تر قرار می گیرند و مانند کودکی از آن در موارد مورد نیاز تغذیه می کنند. جذب سرمایه گذار یا شتاب دهنده حتماً نباید محدود و متصور به منابع مالی باشد. در دنیای استارت آپی ها حتی پول هم تعریف خودش را عوض کرده است. می توانیم بگوییم واگذاری ارتباطات، پشتیبانی و میان بر ها هم می تواند یک منبع مالی غیر مستقیم و نیازمند برای رشد باشد.

شتاب دهنده

عنوان و کاربرد شتاب دهنده از سال ۲۰۰۵ در انگلیس شکل گرفت. شرکت های نوپا استارت آپی با پیدا کردن سرمایه گذارانی (که خودشان صاحب حرفه و کسب و کار هستند) تحت تکلفشان برای مدت معینی قرار می گیرند تا شغل نوپا بتواند با حمایت و پشتیبانی شرکت قوی تر به جایگاهی بهره وری و سود دهی به طور مستقل برسد.

از کجا سرمایه گذار شتاب دهنده پیدا کنیم

برای پیدا کردن این نوع سرمایه گذاران به یک سایت معتبری مانند وام چی که جمعی از سرمایه گذاران علاقمند را گرد آورده است مراجعه کنید.

مزیت سرمایه گذار حرفه ای

یک سرمایه گذار حرفه ای می تواند با حداکثر تامین مالی، به تجارت شما رونق بدهند. با درک کامل همه مقدمات کار قبل از ارائه برنامه‌ های کاربردیتان می تواند شما را در بهینه سازی و کاربردی کردن ایده همیاری و کمک کند.

پارک علم و فناوری

پارک علم و فناوری محیطی است که در آن واحدهای تحقیقاتی مستقل یا وابسته به سازمان‏ها و صنایع، دور هم جمع شده، تحت پوشش و حمایت قرار می‏گیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند. در بسیاری از موارد پارک ‌های فناوری، آن دسته از پروژه ‌های علمی را به سمت جلو سوق می‌ دهند که نیازمند میزان قابل توجهی سرمایه و توسعه هستند قبل از آنکه چیزی در نتیجه آنها تولید یا ابداع شود.

دومین عنصر

بعد از عوامل شتاب دهنده برای مشاغل استارت آپی پارک علم و فناوری محیطی است که بهترین نتیجه جذب سرمایه گذار و منابع مالی را برای این نوع مشاغل را دارد.

عوامل دیگر برای بلوغ اقتصادی استارت آپ

در حرکت شتاب دهنده برای استارت آپی ها جذب یک سرمایه گذار با منابع مالی زیاد تنها ملاک نیست. داشتن یک سرمایه گذار خوب جدا از منابع مالی قدرت او یا شرکتش در ارتباطات قوی و آشنایی با ساز و کار مشاغل استارت آپی هم می باشد. بازدهی این نوع حمایت بین ۳ تا ۶ ماه می باشد و معمولاً ایده استارت آپی به بلوغ اقتصادی خود نزدیک می شود.

تیم شوید

یک تیم کاری برای شرکت‌ استارت آپی داشته باشید. در واقع غیرممکن است که یک موسس به ‌تنهایی بتواند تمام کارها را برای راه ‌اندازی یک استارت‌ آپ انجام دهد و مدیریت کند. شما همچنین به یک برنامه قوی و خوب هم نیاز دارید.

ترس را در کسب و کارتان کنار بزنید

وقتی توانستید سرمایه گذار جذب کنید و مورد حمایتش قرار گرفتید؛ دیگر زمان ترسیدن و اما و اگر آوردن نیست. قوی باشید و در کارتان غرق شوید. بدانید پول، پول می آورد. تلاش کنید تا اول به اهداف خردتان دست بیابید بعد به افق اهداف کلانتان فکر کنید. بهترین ویژگی یک حرکت استارت آپی و بنیان آن جذب سرمایه گذار و نگرفتن وام است. شما وقتی مقروض باشید و هر ماه باید قسط هایتان را پاس کنید در مغایرت کامل با یک شغل نوآور می شوید. از جذب سرمایه گذار خود خوشحال باشید و با لذت کار کنید.

در قبول پیشنهاد سرمایه گذار عجله نکنید

وقتی کسی را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ خودتان انتخاب می‌کنید، نباید بلافاصله پیشنهادی را مطرح کنید. چون آنها به شما بیشترین پول را برای کمترین میزان سهام به شما می‌دهند. هر وقت پیشنهادی را از یک سرمایه گذار دریافت کردید یا حتی پذیرش یک شتاب‌ دهنده را داشتید، باید از خودتان بپرسید: «این کار چه ارزش مالی را برای من به همراه خواهد داشت که خودم نمی‌توانم با تیم فعلی ‌ام به آن برسم؟» اگر در جواب سوال خودتان فهمیدید واقعاً شرکت شما آمادگی رسیدن به این هدف را ندارد آن وقت سرمایه گذار انتخاب کنید.

دپلسین

برای بعضی از کارآفرینان محیط ساخت یافته یک شتاب‌ دهنده می‌تواند کمک کند تا آنها نظم و جایگاهی را که برای موفقیت به آن نیاز دارند به ‌دست بیاورند. از طرف دیگر، اگر شما قبلا یک شبکه کاری را در اختیار داشتید، برای اداره و مدیریت فضای کارآفرینی خودتان راحت هستید؛ ممکن است بدون نیاز به یک شتاب‌دهنده بهتر عمل کرده و به موفقیت برسید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.