لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط وام جانبازی چیست ؟

  • 2
  • 19/08/12
  • خواندن: 7 دقیقه
جان باختن برای وطن و ایثار کردن در حد کلام کردن هم بزرگ است چه برسد به عمل کردن. اگر وامی به نام وام جانبازی و ایثارگر در نظام بانکی است باید شرایطش هم ویژه و در حد بزرگیش باشد.

وام جانبازی

در کشور ما با توجه به هشت سال جنگ تحمیلی در بین سال های ۵۹ تا ۶۷ هموطنان غیور زیادی به شهدات رسیدند یا از جان و آرامش در کنار خانواده خود بودن، گذر کردند تا آب و خاک برای ما بدون ذره ایی تغییر با امنیت بماند. ایثار کردن در همین جا تمام نمی شود؛ مرزداری که در دمای غیر قابل تحمل گرما یا سرما با متجاوزان به حریم آب و خاکمان مقابله می کنند و عضوی از بدن خود را در راه بودن و حفظ بقای هموطنانشان بدون چشم داشتی می بخشد نباید فراموش شود. این ها افرادی هستند که در صورت شهید شدن خانواده هایشان باید تامین شوند یا در صورت جانباز شدن زندگی خودشان و تامین احتیاجات معمولشان از حالت عادی خارج می شود. برای همین باید قانون هایی اتخاذ شود تا این افراد در زندگی با مشکلات کمتری رودرو باشند. در نظام بانکی برای این افراد وام هایی در نظر گرفته شده است که با قانون های تصویبی از آنها حمایت می شود. با هم در مورد وام جانبازی و شرایط قانونی اش بیشتر می دانیم.

انواع وام برای جانبازان

تامین مسکن یکی از مهمترین اولویت هاست که وامی به نام وام مسکن جانبازی شکل گرفته است. افرادی که معلولیت دارند و باید برای رسیدن به مقاصد خود و مستقل بودن رانندگی کنند نمی توانند سوار ماشین هایی با سیستم های ساخته شده برای انسانهای سالم شوند. نیاز به تامین ماشین خاص خودشان با تقویت آن در عضو نقص دار هستند پس وام ماشین هم یکی دیگر از بسته های حمایتی از این افراد است.

از کجا شروع کنید

فرد جانباز باید با به همراه داشتن مدارک جانبازی و قولنامه خانه خود قبل از رفتن به بانک به بنیاد شهید محل سکونت خود مراجعه کند و درخواست خود را اعلام کند تا مسئول بخش وام در بنیاد درخواست را بررسی کند تا در صورت تایید مشخصات آن فرد را برای دریافت وام در لیست بانک مورد نظر قرار دهد.

  • در آخرین بروزرسانی سایت وام چی اعلام می کند، بر اساس بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه ۹۴ به کلیه جانبازان بدون در نظر گرفتن درصد و با رعایت اولویت درصد جانبازی وام مسکن پرداخت می شود. لذا جانبازن زیر بیست و پنج  درصد هم مشمول دریافت وام مسکن می باشند.
  • جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاددرصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست‌و‌پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانکها می توانند تسهیلات بگیرند

بالای ۷۰ درصد

به جانبازهای بالای ۷۰ درصد امتیاز ویژه دیگری هم داده شده است که اعضای خانواده اش مثل فرزندانشان هم می توانند از این نوع وام ها هم استفاده کنند. بالاخره والدین تامین کننده نیازهای شروع زندگی فرزندانشان برای ورود به یک زندگی مستقل هستند و قابل درک است دولت به کمک پدری با این درصد بالای جانبازی بیاید تا فرزندش را بتواند حمایت کند.

یکبار

نکته مهمی که این وام ها دارند این است که قانونی از آن حمایت می کند که فرد جانباز یا ایثارگر فقط یکبار از آن می تواند استفاده کند تا با توجه به تعداد زیاد متقاضی استفاده از این نوع وام ها بقیه هم بتوانند از آن استفاده کنند.

بهترین

بهترین بهره به این وام ها تعلق دارد که ۴ درصد می باشد و فرد با طی بیست سال در اقساط طولانی بدون اینکه به زندگی و تامین معاش خانواده اش فشاری به آن وارد شود می تواند وام را بازپرداخت کند.

رقم وام مسکن جانبازان در سال۹۸

رقم این وام ها با توجه به قانونی که از آن حمایت می کند تعیین می شود که به این شرح است:

. در شهرهای با جمعیت بالای یک ملیون نفر:۱۰۰ میلیون تومان

. مراکز استان ها: ۷۷ میلیون تومان

. سایر شهرها: ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

. در روستا ها: ۳۵ میلیون تومان

*در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان تعیین می شود.

رقم وام مسکن جانبازان در اخرین به روزرسانی سال۹۹

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹، پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن در سال ۱۳۹۹ را به تصویب رساند.

بر اساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹

به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل (۰۰۰ر۰۰۰ر۶۰۰ر۱) ریال،

مراکز استان ها (۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰۰ر۱) ریال،

سایر شهرستان ها (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال

روستاها (۰۰۰ر۰۰۰ر۶۰۰) ریال تعیین شد.

ضامن

طبق گفتگویی که با آقای صالحی متصدی بانک صادرات شعبه شهدا توسط گروه وام چی انجام شد.

ایشان عنوان کردن این وام ها سقف تسهیلات آن دستوری است و ما با توجه به دستوری که از شعبه اصلی داده می شود عمل می کنیم. این که وام بدون ضامن ارائه شده توسط شخص جانباز باشد و به پشتوانه بنیاد و ضمانت آن وام بگیرد اصلاَ وجود خارجی ندارد. حداقل ضامن باید یک نفر باشد که به بانک توسط این فرد با توجه به همان قانون ضامن که باید از افراد درجه یک باشد معرفی شود. به وام های بالای ۲۰ ملیون به بالا ارائه دو ضامن ضرورت دارد. روال ضامن ها هم مثل وام های عادی است. باید کارمند رسمی دولت باشد. فیش کسر از حقوق ارائه شود. تنها امتیازی که ما برای این وام ها قائل هستیم دستوری بودن آن است که گاهی به ما گفته می شود میانگین و زمان حساب نادیده گرفته شود یا فرد را با یک ضامن بپذیریم و در حداقل زمان وام را پرداخت کنیم.

انتقال امتیاز وام جانبازی

قانونی وجود دارد که به جانباز اجازه نمی دهد وامی که به نام او صادر شده است را به غیر واگذار کند. حتی اگر جابه جایی در مبلغ وام صورت بگیرد. و جانباز در قبال مبلغی، وام خود را به فردی واگذار کند. تا انتهای تسویه حساب این یک قراردادی فی ما بین این دو نفر خواهد ماند و رسمیت ندارد. برای مثال اگر وام مسکن جانبازی است فرد خواهان وام جانباز؛ اول باید خانه ایی را که می خواهد خریداری کند را به نام آن فرد صاحب امتیاز وام جانبازی بزند بعد از اتمام انتقال سند دوباره آن را از فرد جانباز خریداری کند و خانه را به نام فردی که با آن قرار داد کرده بزند. که این کار هم ریسک خود را دارد.

کلام آخر

هر طور که به امور داد و ستدی نگاه شود مشکلات و سختی های خود را دارد. همیشه کوتاهترین راه نمی تواند بهترین راه باشد. اما در هر مسیری که برای تامین وام خود قدم می گذارید امنیت و داشتن مشاور حقوقی خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. سایت وام چی در داد و ستد های تجاری خود در چنین شرایطی امنیت را به شما هدیه می دهد. با وام چی با اطمینان همراه شوید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • amin 25 دسامبر 2020 در 7:50 ب.ظ

    فروش وام جانبازان مسکن ۱۶۰ میلیونی

    • پشتیبان 26 دسامبر 2020 در 11:42 ق.ظ

      درود بر شما
      وقتتون بخیر
      دوست عزیز دیدگاه جای مناسبی برای فروش وام نیست
      وارد سایت وام چی شوید و آگهی فروش وامتان را ثبت کنید تا افراد متقاضی با شما تماس بگیرند
      با احترام