لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

سیاست های کاری که هر استارت آپی بهتر است بداند تا به موفقیت نزدیک شود

  • 0
  • 19/12/09
  • خواندن: 2 دقیقه
ضرورت دیدم وقتی از گرفتن سرمایه گذار برای یک شغل استارت آپی حرف زده می شود یک سری نکات کلیدی را هم به بنیان گذاران استارت آپ ها پیشنهاد دهیم تا مسیر هزینه و سرمایه ایی را که برای حرفه اش با کمک یک سرمایه گذار یا شتاب دهنده طی می کند به نتیجه موفقیت آمیزی برسد. وام چی هدفش گرفتن نتیجه مثبت و یک رشد مناسب برای کاربرانش است. این تفکر مشتری محور ما باعث می شود که مطالبی تهیه کنیم که در کسب و کارتان راهنمایی مسیر و تداوم اش باشد.

مشتری های وفادار کسب کنیم

وقتی شما یک کسب و کار جدید با متد استارت آپی راه می اندازید باید کمی ریسک پذیرتر هم فکر کنید و با روش های به ظاهر اشتباه اما در عمل بسیار کمک کننده هم کار کنید. همیشه نباید فکر جذب مشتری های جدید بود و تمام هم و غم خودتان را برای گرفتن و عضو کردن افراد جدید باشد. شما باید مشتری وفادار برای خودتان هم پیدا کنید و به افرادی قدیمی تر که قبلاً از شما خرید کرده اند هم فکر کنید.

برای حفظ مشتری چه کنیم ؟

در امریکا و کشورهای اروپایی یک روش برای نگه داشتن مشتری قدیمی دارند به نام ضمانت بازگشت محصول حالا با مدت یا بدون مدت اگر شما محصولشان را برگشت دادید از شما پس خواهند گرفت. به نظر شما شاید پس گرفتن محصول استفاده شده بعد از چند روز تا یک ماه کار بسیار نادرستی باشد. اما مسئله اینجاست که محصول شما همیشه در صد در صد کیفیت نمی ماند و حتما افتان و خیزانی در یک بازه هایی به هر دلیلی در چند محصول پیش می آید. این باعث می شود مشتری قدیمی شما با وجود تجربه بد؛ باز طرفدار شما بماند و به بقیه نگوید قبلاً کیفیتش خوب بود اما جدیداً نه. قبلاً قیمت هایش بهتر بود حالا نه.

ضمانت بازگشت کالا

برای نمونه در امریکا اگر از محصول خوشتان نیامد، می توانید پس بدهید. کیفیت کالا مورد پسندتان نبود می توانید پس بدهید. محصولی خدماتی یا اینترنتی خرید کردید در سایت ها گزینه ریترن(بازگشت) را کلیک کنید محصول با روی گشاده پس خواهد گرفته شد. اگر شما صاحب یک کسب و کار نوپای استارت آپی، نمی توانید تمام زمینه های بازگشت را پوشش دهید در مواردی ضمانت بازگشت اولیه محصول را با ذکر یا بدون دلیل را جز حرکت های سیاستی فروش خود بگذارید. باور کنید مشتری های شما شگفتزده خواهند شد.

دلیل ما برای ضمانت روی باز برای بازگشت محصول

این گارانتی چیز جدیدی نیست. اما در کارهای استارت آپی ساز و کارش متفاوت است. در فروش های سنتی و در کشورمان می گویند اگر محصول، خرابی در این شرایط داشت در شرایطی ویژه شاید بپذیریم. اما در کشورهای پیشگام استارت آپی می گویند در هر صورت پس می گیریم. دلیل هم خیلی ساده می باشد. مشتری پول می دهد تا یک ارزش را به دست بیاورد اگر به آن نرسد احساس می کند کلاه سرش رفته است. شرکت فروشنده هم تا پولش را گرفته قید همراهیش با او را زده و از منظر مشتری فروشنده یک کلاهبردار است. این حس بد درونی باعث می شود دیگر برای خریدهای آینده سمت آن برند نرود. اطرافیانش را هم ترغیب به قید خرید  نکردن از آن برند می کند.

تفاوت مدیر یک کار استارت آپی با یک کار سنتی

یک مدیر استارت آپی توجه خودش و تیمش را روی محصول یا خدماتی که به مشتری ارائه می دهد متمرکز می کند. جهان محصول و مشتری را ارجح تر بر، بررسی حرکت رقبا و قابلیت های آن ها در بازار می داند.

طی مسیر رشد در یک استارت آپ

وقتی شما یک سرمایه گذار یا شتاب دهنده برای کار استارت آپی خود پیدا می کنید با تزریق پول، هدفتان طی کردن مسیر رشد و بزرگ شدن می شود. سرمایه گذار هم با این تفکر که بزرگ شدن و بُلد کردن کسب و کار باعث رسیدن به رونق کار و در نهایت سود دهی می شود در این مسیر کمک می کند تا با تزریق پول هر چه بیشتر با تبلیغ به رونق بر پایه شناخته شدن برسد. این یک اشتباه فاحش است که به عنوان (فیک گرون) یا رشدی تقلبی معروف شده است.

قبل از دیده شدن در شغل استارت آپی

همخوانی مسئله/ راه حل یک مسیر و پله اولیه ولی چالش برانگیز است که قبل از دیده شدن و بزرگ کردن خودتان باید جواب درستی برای آن پیدا کنید. دقیقاً رمز حیات شغل شما در همین نکته ظریف نهان است. چه خدمات یا محصولی به مشتریتان خواهید داد و او از شما چه می خواهد، آینده رابطه چگونه پیش خواهد رفت؟ وقتی مسئله و راه حل شما همخوانی کامل داشته باشد؛ موفقیت کسب و کارتان با درصد بالایی حتمی می شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.