لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

سوال در مورد تسهیلات بانک مسکن با توجه به شرایط ملک و شرایط ترهین سند

  • 0
  • 20/06/21
  • خواندن: 9 دقیقه
سوال در مورد تسهیلات مسکن از طرف کاربران، زیاد پرسیده می شود. در این مطلب سعی شده به پربسامدترین سوال های شما کاربران چه در پیج اینستا و چه در سایت که جمع آوری شده در یک محتوا، کلی پاسخ داده شود.
سوال در مورد تسهیلات مسکن

وام از یک بانک و دو شعبه

یک سوال در مورد تسهیلات مسکن از بانک مسکن این است که وام از یک بانک در دو شعبه امکان دارد؟  فرد تسهیلات گیرنده نمی تواند از یک بانک در دو شعبه متفاوت وام مسکن بگیرد.

داشتن پایان کار برای تسهیلات مسکن

در مورد تسهیلات مسکن در زمینه نوسازی وجود پایان کار مهم است. بافت های فرسوده ای که از زمان ساخت آن ها ۴۰ سال می گذرد دیگر شامل این موضوع نیست.

استفاده از سند ملکی برای دو تسهیلات

استفاده از سند ملکی که در ترهین(رهن) بانک مسکن وجود دارد برای ضمانت در بانک دیگر حتی اگر ارزش ملک بیشتر از مبلغ تسهیل در بانک اول باشد؛ امکان پذیر نیست.

  • تنها در صورتی که در همان بانک دوباره تخمین اصل و فرع وام جدید و ارزش ملک کارشناسی شود و با صلاحدید رئیس شعبه اقدام شود
سند مالکی اوقافی برای تسهیلات مسکن

یک سوال در مورد تسهیلات مسکن و پرتکرار، گرفتن وام روی سندی با مالکیت اوقافی است. امکان پذیر بودن این اتفاق با گرفتن رضایت اداره اوقاف و شعبه اقدامی است. امر محالی نمی باشد.

سند ملکی ورثه ای و وام مسکن

برای گرفتن وام تعمیرات مسکن، با سند ملکی که ورثه ایی می باشد باید یک ورثه وکالت محضری از تمام ورثه بگیرد و در بانک به عنوان وکیل کل ورثه اقدام کند.

سند باید قطعی باشد.

بر روی ملکی که قدیمی و نیاز به تعمیرات دارد و قولنامه شده ولی سند انتقال نیافته نمی شود درخواست وام تعمیرات مسکن داد. ابتدا باید سند منتقل شود که بتوانید در ترهین بانک قرار دهید.

پایان کار محدود

سوال در مورد تسهیلات مسکن در زمینه پایان کار بسیار پر سوال می باشد. توجه داشته باشید. فردی که پایان کار نامحدود دارد نیاز به گرفتن پایان کار جدید برای وام مسکن ندارد.

مسدودی حساب در تسهیلات

بین ۵ تا۳۰ درصد مبلغ وام تا پایان مدت اقساط باید سپرده گذاری بدون سود و مبلغ آن مسدود می شود.

قانون بانک مرکزی در مورد مسدودی حساب

در اوایل مهر ماه سال ۱۳۹۵ بانک مرکزی کلیه بانک ها را موظف نموده است که هیچ گونه مبلغ مسدودی برای پرداخت تسهیلات نداشته باشند اما تاکنون تعداد اندکی از بانک ها بخشنامه بانک مرکزی را اجرایی کرده اند.

سوال در مورد تسهیلات مسکن

سوال دیگری که به دفعه های زیادی مورد سوال است گرفتن وام برای مسکن در بانک های مختلف است. هیچ مشکلی نیست که فردی تسهیلات مسکن در بانک مسکن برای مثال در زمینه تعمیرات بگیرید و برای وام جعاله تعمیر مسکن در بانک دیگری هم اقدام کند.

ارائه چک در تسهیلات مسکن

اگر در زمینه گرفتن تسهیلات در زمینه مسکن نیاز به دادن برگه چک باشد و فرد متقاضی دسته چک نداشته باشد از اعضای درجه یک می تواند برگه چک تامین کند.

نوع حساب افتتاحی تسهیلات مسکن

برای تسهیلات مسکن نیاز به افتتاح حساب قرض الحسنه ای است و در طرح وام های روتین بانک سپرده گذاری با دادن سود ماهیانه منتفی است.

  • حساب برای وام در نود درصد بانک ها قرض الحسنه ایی است مگر وام های سپرده بلندمدت که خدمات روی حساب برای ماندگاری مشتری می باشد.

هزینه کارشناسی ملک

هزینه کارشناسی ملک توسط کارشناس بانک باید توسط متقاضی در همان حسابی که افتتاح شده واریز شود.

ضامن تسهیلات مسکن

اگر قرار است از بانک مسکن وامی بگیرید که موضوع آن ترهین ملک به نفع بانک است التزام ارائه ضامن دیگر از بین می رود و اگر بانک با وجود ترهین، ضامن طلب کرد خلاف قانون بانکی می باشد.

چک ضمانت برای تسهیلات

اگر ملکی در ترهین بانک درآمد همان طور که گفتیم گرفتن ضامن منتفی است اما بانک می تواند برگه چکی  برای ضمانت با محاسبه اصل و فرع مبلغ دریافت کند.

توانایی اقساط

در توانایی بازپرداخت اقساط، فرد حقوق بگیر باید یک و نیم برابر در برابر اقساط توانایی مالی داشته باشد و اگر همسر شاغلی داشته باشد می تواند در مجموع درآمد متقاضی لحاظ شود.

تسویه وام قبل از موعد

تسویه قبل از موعد تسهیلات با بانک هیچ مانعی ندارد اما این را باید لحاظ کنید که این تسویه زود هنگام دلیل نمی شود بانک قید فرع پولش را بزند. اصل و فرع مبلغ را با شما تسویه خواهد کرد.

نتیجه گیری

تلاش شد به سوال های تکرار شده توسط کاربران جواب داده شود تا دیگر کاربران دیگر هم استفاده کنند. وام چی با بررسی سوال های شما کاربران برای تک تک کاربران با پشتیبان های آنلاین، تلفنی و کارشناس اقتصادی وقت خواهد گذاشت.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.